120x30x40 van pkchs


pkchs

Well-known member
Lid geworden
15 november 2018
Berichten
266
Leeftijd
36
Hoi allemaal,

Ten tijde van corona ben ik mijn volgende bakjes aan het voorbereiden..
Binnen enkele weken komt er een 350l malawi bak aan...
Nu ben ik ideeen aan het opzoeken voor een aquarium dat ik per toeval heb gekregen van iemand.

20200323_235759.jpg


Van techniek hebk het volgende:

- 120l aquarium, merk onbekend
- 1 afdekkap met Tl
- 1 gerecupereerde daytime ecco LED
- Co2 installatie van ander aquarium

En de volgende dingen hebk nog nodig:

Filter ? Ik had gedacht aan 2 HOB's
Lay out? To do
Planten/vissen? Ik had graag naar wat kouder water gegaan omdatk overweeg om paradijsvisjes te gaan samensteken met van die gouden weeraaltjes... Nog geen idee ofda gaat lukken

Binnenkort volgen updates,

Goeienacht mensen :)
 
Leuk, paradijsvissen! Ze schijnen alleen niet heel vaak voor te komen in de handel. Ik ben er ook eens naar op zoek geweest. Er staat op dit forum wel ergens een post van iemand die ze kweekte, maar reizen en mensen bezoeken in deze tijd is wat lastig natuurlijk. Hopelijk is dat weer mogelijk tegen de tijd dat je bakken zijn ingedraaid. Er is in ieder geval ruim tijd om een dichte begroeing te kweken in je bak.
 
Veel plezier van je bak en ik zou zelf er een goede externe filter opzetten zoals bv een JBL 1500 of Eheim 2217.
 
Leuk, paradijsvissen! Ze schijnen alleen niet heel vaak voor te komen in de handel. Ik ben er ook eens naar op zoek geweest. Er staat op dit forum wel ergens een post van iemand die ze kweekte, maar reizen en mensen bezoeken in deze tijd is wat lastig natuurlijk. Hopelijk is dat weer mogelijk tegen de tijd dat je bakken zijn ingedraaid. Er is in ieder geval ruim tijd om een dichte begroeing te kweken in je bak.
Die paradijsvisjes zijn schatten, mijn vorige toch.
Ze kwamen bijna uit men handen eten :)
Deze hebben toen ook samen met men weeraaltjes gezeten, die kon ik zelf handvoederen, zelfs volledig vastnemen en uit het water heffen :DD
Vanmiddag hopelijk de tijd om wat plantjes uit men 80cm bak te halen...

Veel plezier van je bak en ik zou zelf er een goede externe filter opzetten zoals bv een JBL 1500 of Eheim 2217.
Dankje,
Ik ben ook fan van een externe filter maar...
Er is een klein binnenbioloog bakje en heb nog een eheim opvoerpompje en een stukje filterbuis.
Ook kan je in dat bakje Co2 & verwarming kwijt.
Misschien een combinatie van de 2 ?
Of ik bedenk juist, in en uitlaat van een externe plaatsen in dat binnenbioloogbakje zodat het niet zichtbaar is...

En zo ziet ie er uit na een azijnwatersopje

20200324_072628.jpg
 
Ik zit nu wel nog altijd met mijn centrale waterontharder :stom:
Ik zal eens waterwaarden controleren...
En experimenteren enkel met planten
 
Duimduimduimduim....hoe lag heeft die bak droog gestaan? Spannend hoor. Mijn eigen bak heeft indertijd een paar maanden droog gestaan voor ik hem vulde, en dat is inmiddels 18 jaar geleden...
 
Duimduimduimduim....hoe lag heeft die bak droog gestaan? Spannend hoor. Mijn eigen bak heeft indertijd een paar maanden droog gestaan voor ik hem vulde, en dat is inmiddels 18 jaar geleden...
De bak lekt voorlopig niet... :)
1,5 jaar zou de bak droog hebben gestaan. De kitranden zien er nog als nieuw uit dus...

Dankzij Corona geen verse plantjes...
Dan maar uit andere bak wat groen gestolen:DD
20200325_112952.jpg
 
Leuk ingericht Stijn.
Dankje !

Kleine update...
Zo ziet het er nu uit:
20200331_211154.jpg


Co2 @ 2bps
EI dosering macro en micro
Iedere 2 dagen 75% waterwissel met centrale waterontharder...
Test gebeure zonder levende dieren.
 
Hoi iedereen,

Kleine update van de jungle in wording,
Ik geef toe het is niet zo netjes zoals een aquascape...
Maar is het in de natuur altijd zo netjes ?
Nog steeds geen bewoners buiten enkele slakken welke ik nog niet ben tegengekomen ik vorige aquaria...
20200426_125411.jpg
 

Terug
Bovenaan