Wat is er nieuw

120x40x50 Gezelschapsbak van Tommeh in Venlo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tommeh
  • Startdatum Startdatum
ik heb dus last van zweefalgen gehad, vergeven en vergeten, om half 12 het licht aan en om half 10 uit, wellicht hebben de reflectoren boven de tl balken niet echt meegewerkt

Ziet er goed uit! Net even je verhaal nagelezen. Mis alleen wel iets wat de hoogte in gaat tot aan het oppervlak. Stuk hout, wat planten ofzo. Denk dat je vissen dat ook wel kunnen waarderen nml

daarnaast is de enchinodorus een grote teleurstelling, hij is gestopt met groeien en wil niet echt meer de hoogte in, iemand enig idee hoe dat komt?
Geef hen even de tijd, als er voldoende ijzerhoudende kleibolletjes onder zitten komt deze vanzelf weer opgang.

Na een flink radiostilte weer een update! Ik heb inmiddels al de bak een nieuwe inrichting gegeven, een beetje gesnoeid en alles blijft stabiel!

De tijgerlotus groeit opzich goed, net weer bijgesnoeid om zo extra groei te stimuleren. Ik merk nu wel langzaam dat de easycarbo toch te kort schiet in deze Rio, ik heb nog een volle fles en die maken we dan ook maar leeg. Misschien wordt t tijd voor een CO2 systeem, maar tot dusver ben ik tevreden met de resultaten.

Daarnaast heb ik last van een kaamlaag op het water, ik twijfel tussen te veel voeren of toch oliën van de planten. Ik zie door de dag heen wel verschil in grootte van het bewegende wateroppervlak

Een klein overzicht

IMG_4105.JPG

Aan je plantenmassa te zien zou ik zeggen teveel voeren.

Maar staat er leuk bij, ziet er alleen een beetje melkachtig uit of ligt dat aan mij?

Klopt, maar ik ben vanmiddag flink aan de gang geweest en dus de hele bodem omgeschept

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan