De grote tanga killi is 1.3m te klein voor, denk aan een congozalm-achtig beest: flinke zwemmer, een flinke school nodig en flink groot ook zeker voor een kili. De kleine tanga killi kan wel prima. Ook dit is een scholenvis, leeft helaas niet lang, vraagt beschutting (drijfplanten, slierten vallisneria etc), wel leuke visjes maar lastig te vinden en voor zo'n kortlevend soortje vind ik ze best prijzig... Zeker in zo'n grote bak waar je er dan wel 20 ofzo van wilt... Maar kan dus wel, prima.
Leptosoma's zijn er in allerlei kleuren, kijk wel dat je een kleinere uitkiest, bv de jumbo heeft een grotere bak nodig.
Slakkenhuisbewoners, als je een andere Alto neemt dan geen Alto slakkenhuisbewoners, kunnen kruisen. Verder zijn de similis en multi het meest geschikt omdat die elkaar altijd mogen. De rest wil nog weleens knokken/geen paren vormen, op zich is de bakmaat groot genoeg dus als ie echt verliefd wordt op een andere soort,... Maar geef ze dan wel de ruimte... En let erop dat sommige soorten te groot zijn voor escargot huisjes, dan moet je dus ook grotere schelpen nemen.
Syno's kunnen ook ja, zullen wellicht wel wat shellie jonkies snoepen 's nachts (denk ik). Synodontis petricola dwarf lijkt me prima passen. De gewone kan ook maar wordt wel weer groter, misschien mindere combi met shellie's (ook weer, denk ik).
Ik ben en blijf zelf fan van Variabilichromis moorii en Neolamprologus brichardi. Had ik al toen ik 15 was, nu weer. Denk er alleen wel om dat met name brichardi's lekker kunnen doorfokken. Mja een paar nestjes Julidochromis o.i.d. levert dezelfde problemen op... Al koppelen die wel lastiger. Brichardi's doen het vooral leuk in een familiegroep (ipv een koppel), en de bak is er groot genoeg voor.
Verder inderdaad bedenken hoeveel zand vs. hoeveel steen. Daar het bestand op aanpassen.
Vallisneria is prima.