1. !!Een bezoek aan onderstaande sponsors houdt deze deze snelle server in stand. Dank voor uw support!!

130x50x50 roofvis mogelijkheden

Discussie in 'Roofvissen' gestart door tjvkooten, 10 mei 2017.

View Users: View Users
  1. Ludger

Ludger

Lid geworden:
    20 apr 2010
    Een Gulper Catfish (Asterophysys batrachus) is ook wel gaaf, maar voor een volwassen exemplaar is je aquarium toch wat aan de kleine kant denk ik.

2. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Zo daar gaat je mooie vis....

3. TS
    tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    ik heb zitten kijken naar Channa bleheri, en die lijken me wel geschikt. ik kan alleen niet vinden hoe makkelijk/moeilijk ze een koppel vormen. en wat de voer verhoudingen zijn, hoeveel vis, schaaldieren en insecten.

4. bym

bym

Lid geworden:
    7 aug 2016
    Ik heb zelf de polypterus senegalus in mijn bak van 120 zitten. Ze doen het goed en leggen ook geregeld eieren en 'cruisen' lekker door de bak.

Het zijn rustige vredelievende vissen die wel graag 'stapelen' dus 2 of 3 is wel zo gezellig.

Op mijn werk heb en we een channa maar die zie je niet heel veel, tenzij hij denkt dat er gevoerd gaat worden.
    Ik voer mijn polypterussen de zinkende pellets van hakiri en af en toe wormen mosselen en garnalen ze pakken van alles. Makkelijke eters. Channa eet ook wel drijvende pellets en verder voeren we die wormen, krekels een net vervelde kakkerlak, een visje ( daar zijn de polypterussen ook niet vies van trouwens ) pelletvoer houd je waterwaardes wat beter is inmiddels mijn ervaring... Dus 'vers' voer krijgen ze hier eens in de week.
    De polypterus is prima te krijgen in wildkleur en albino
    Hopelijk kun je wat met deze info!

5. TS
    tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    Polypterus senegalus bleef bovenaan mijn lijst staan, maar ik kwam er steeds niet uit of het nu wel of niet kon. het kan dus wel zo te horen.
    volgend weekend kamperen, en daarna is mijn aquarium mooi ingedraaid.

als je nog tips hebt voor de inrichting van een aquarium voor Polypterus senegalus is dat ook welkom. (bijvoorbeeld planten die er goed bij passen)

het voer is makkelijk mijn ouders hebben endlers en vuurgarnalen en willen graag van een aantal af. woensdag draait de bak 2 weken en als ik naar de plantengroei van de goudvisbosjes gaat heb ik misschien al een nitrietpiek gehad. ik laat dinsdag het water gewoon testen als ik plantjes bij ga halen.

6. bym

bym

Lid geworden:
    7 aug 2016
    Uiteraard is een grotere bak mooier, maar ik ben uitgegaan van wat ik qua afmeting op internet tegen kwam, daar werd 1.20 als minimum genoemd. Het is een oud bakje dus er komt vast wel een keer wat groters :D

Ik heb zelf veel planten en in de hoek een paar grote stukken hout schuin staan, die begroeid zijn met javavaren. In die hoek rusten ze graag heb ik het idee. Ik zag dat jouw bak halfvol is, ik heb zelf de juwel 260 helemaal gevuld, maar weet niet of dat uitmaakt. Ik zou wel wat meer schuilplaatsen maken. dek dat ze dat wel kunnen waarderen.

Groetjes Brenda

7. TS
    tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    Ik ben nog even aan het uitzoeken welke planten vooral, java varen is een goed idee en vallisneria moet ook wel kunnen, echinodorus en anubias ook wel.

Mijn bak zit vol overigens, op de planten na.
    mijn kienhout van 120cm is aan 1 kant endelijk gezonken.

8. bart12345

bart12345

Lid geworden:
    23 sep 2016
    Wat gaat het worden Thijmen?

RichD1011 vindt dit leuk.
  9. TS
    tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    Voorlopig even niks, ik blijf twijfelen, en er komen meer ideeen bij dan dat ik afsluit, het is in ieder geval ingedraaid, en er zitten wat otocinclussen en vuurgarnalen bij mijn ouders vandaan in, zodra ik wel besloten heb kan ik gelijk aan de gang.

Grootste probleem wat ik heb is dat ik het opbouwen heel leuk vind, de eerste weken vaak ook nog, en daarna gaat het klad er een beetje in, en verlies ik de interresse, en het is moeilijk iets te vinden wat mijn interresse wel houd.

10. Honeybadger

Honeybadger

Lid geworden:
    11 mei 2016
    ik zie het niet zo goed op de foto van je bak (dus misschien vergis ik me) maar is je bak open bovenaan?
    Deze vissen zijn echte ontsnappingsartiesten dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Er wordt meestal een zeer goed afgesloten aquarium geadviseerd dacht ik...

en ook nog:

Deze vissen kunnen tot 30jaar worden in een aquarium dus daar moet je ook eens goed over denken vind ik...
    :sorry:

11. TS
    tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    Inmiddels is het aquarium afgesloten, en ik ga voorlopig eerst kijken of ik iets kan vinden dat ik wel het hele leven kan verzorgen.