Wat is er nieuw

150cm van Hans en Pauline (Diesel1610)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Diesel1610
  • Startdatum Startdatum
Hier een kleine update want er is wel het 1 en ander veranderd 😉

In november hebben wij onze oude bak omgeruilt voor een nieuwe van juwel omdat we in december toch gingen verhuizen is het pas op het nieuwe adres geinstalleerd. Momenteel zwemmen er nog 7 duscussen rond, onze nakweek tefe had een zwemblaas probleem en dat is helaas niet tijdig opgelost.
Onze plusminus 20 cory's doen het nog buitengewoon goed en hebben sinds half maart vriendjes gekregen in de vorm van 60 neon's
Nadat wij een vorige maand een weekje op wintersport waren geweest kwamen we erachter dat de vissen ineens erg schuw en bang waren. Dit is inmiddels opgelost 🙂( als je geen flitser gebruikt tenminste )
Verder zijn ze lekker wat gegroeid en houden wij nog steeds 3 maal in de week een waterwissel aan en 4 keer per dag voeren. Over een maand of 7 zijn ze volwassen en kunnen we dit wat gaan minderen.

Paar foto's dan maar 😉

564898_0_82_img_0449.jpg

453339_0_82_img_0454.jpg

587388_0_82_img_0425.jpg

Hier na een perongelukke flits van mijn mobiel. Je ziet hem denken, bekijk het maar....
761789_0_82_img_0441.jpg

totaaltje
858964_0_82_img_0434.jpg

Wat zijn het toch een prachtvissen! je hebt mooi exemplaren hoor!

Dank jullie wel 🙂 Vanavond nog maar eens een paar kiekjes maken, alweer iets veranderd. Hout is opgehangen en de planten moesten gesnoeid worden, ziet er wat frisser uit nu merk ik..
Mis enkel nog de hydrocles nymhoides, zouden hier niet misstaan denk ik 😉

Dan moet je maar eens een keer een paar stekjes komen halen 😉

Dank je wel Ludger 😉

Super aanbod! Alleen is steenwijk wel de andere kant van holland...
Jij je ook van de week voorgesteld bij DCH zag ik? Leuke bak en een leuk project, volgde je al even 😉

🙂 Nog geen 100 kilometer... Maak je er meteen een dagje Giethoorn (Hollands Veneti�) of "de Wieden" van 😉
Het leven van aquadioot (mooi woord voor galgje) gaat niet altijd over rozen hoor.....

Je moet er soms wat voor over hebben en hoe mooi en hoe graag wil je de plant in je bak hebben?
Scheelt het wanneer ik zeg dat je ze zo mee mag nemen?
Betreffende DCH, dat klopt. Echter is er nog een hoop inleeswerk te gaan voordat de "koningen" in de bak kunnen volgens mij 🙂

Dat zijn fors uitgegroeide, mooie vissen. Stendkers zo te zien?

Erwin1982 zei:
Dat zijn fors uitgegroeide, mooie vissen. Stendkers zo te zien?

Nee aziaten van nu ongeveer een maand of 10-13 oud, heb niet alles in 1 keer geplaatst :sorry:

Maar is een compliment van die stendkers of hoe moet ik dat zien 😉 :engel:

wel grappig trouwens, ik had het op 17-04-2015 over de kleinste van het stel, de BT. Das nu echt de grootste hahaha

Mwah, ff een mindere periode nu.

Vorige week zag ik dat de achterblijver minder en minder ging eten samen met een Pigeon. Na het een paar dagen aangekeken te hebben ze toch maar in een qbak gedaan. De volgende ochtend de BT uit zijn lijden verlost, was mager,troebele ogen en bleek.Zwom half op zijn zij en was erg schuw. De pigeon lijkt me wormen te hebben dus die zit nu in dag 2 van zijn kuur maar is al wel weer wat actiever. Fingers crossed.

Gister wel 2 bloedmooie HN Planten gescoord voor in de showbak 😉

484458_0_82_dsc_0401.jpg

pigeon in qbak
313378_0_82_dsc_0367.jpg

zoals hij eruit zou moeten zien
367421_0_82_dsc_0399.jpg

eten?
791647_0_82_dsc_0382.jpg

657531_0_82_dsc_0342.jpg

Prachtige schijfjes hebben jullie zeg!

Gr Robin

Help Users