Wat is er nieuw

150x80x70 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
Hoe is het hier? Zit er nog schot in de zaak?

De kast is helemaal af 🙂

In een aantal weken moet de hoekbank voor de kamer komdn waarin deze bak komt te staan.

Ik heb het kienhout nu al bijna een maand in bad liggen. In mijn andere bak gaf het kienhout teveel af en probeer ik nu voor het grootste gedeelte te voorkomen.

Daarnaast ben ik nog een beetje aan het stoeien met de hoogte en het dikte van het glas.

Al met al een beetje voortgang.

Mijn hout heb ik ook een dikke maand in laten wateren en zelfs nu heb ik het idee dat mijn water een beetje geel kleurt.

Wederom een boeiend project om eens nauwlettend te gaan volgen! En dan komt project drie er ook nog aan of vergis ik me nu (volgens mij zijn de genoemde maten van je namelijk afwijkend van deze maten)

Super project 😀
Maten waarvan ik hou 😀

Ik ben ook nieuwschierig, hou ons op de hoogte 🙂
voor de planten heb je wel plantentangen, daar moet je het wel mee redden..
in het midden een open gedeelte lees ik, moet ook haast wel, want daar kun je straks niet bij 😛 jk

Nou, ik ben nu even druk bezig met het grootbrengen van mijn jonge maanvisjes 🙂 Ik ben nu even aan het kijken waar ik ze in moet grootbrengen.

Zo ziet het meubel er nu uit.....

tvjEMah.jpg

Na weken zorgen voor jonge red shoulders maanvissen en een bezoek te hebben gedaan aan het vivarium heb ik besloten om hier niet een gezelschapsbak van te maken, maar een aquarium special voor een koppel red shoulders die ik over een aantal weken kan ophalen bij Jos 😀

In dit aquarium komen naast het koppel nog een groepje van
- 70 otto's
- 50 amano garnalen
- 40 corydoras sterbai

(Vooralsnog is dit de planning).

Om de kosten enigzins te beperken heb ik gekozen voor een aquarium van 150x80x70.
Boven het aquarium komt een lichtkap met led spots.

Het aquarium heb ik al besteld en wordt binnen 1 - 4 weken geleverd.
Daarna indraaien. Het hout heb ik inmiddels al weken in het water gehad.

Het aquarium gaan we voor het grootste gedeelte beplanten met plantjes uit onze grote aquarium. Daar hebben we inmiddels een overschot aan vallisneria en andere plantjes 🙂

ik ben benieuwd!
ben zelf niet zo'n maanvis fan, was ook een ideale bak geweest voor dwergcichliden 😛

Hoe lijkt het met dit project?

Ben erg benieuwd 🙂

Vanavond wordt het aquarium bezorgd 🙂
Alle benodigdheden heb ik al in huis.

rschiks zei:

Dan heb ik ergens overheen gelezen, sorry 🙂

Ben benieuwd 🙂

rschiks zei:
Een paar sterke kerels logeren bij je? 😉 Die heb je wel nodig, en aangezien je alles wat je nodig hebt al in huis hebt. 😉

Veel succes met de bak installeren en inrichten.

Spannend. Succes met de levering.
Kast waarop hij komt ziet er trouwens top uit. Leuk zo'n handige vader. 🙂

Veel plezier met inrichten, spannend hoor, ik wacht geduldig de foto's af 😉

Fase 1 voltooid. Het nieuwe aquarium staat op zijn plek en is gevuld met water. Uiteraard is het water nog niet helder :-( Maar goed...duurt een paar dagen.

Nu de afwerking nog: de onder- en bovenrand. Als deze er eenmaal zijn kan de verlichtingskap op pootjes op de bovenrand worden gezet. Nu is deze tijdelijk op planken geplaatst.

De planten zijn besteld.
De kamer is bijna klaar! 🙂

PnwGSxm.jpg

m1lLQ4v.jpg

2fnCT4k.jpg

HDlMkTZ.jpg

CaGN4x0.jpg

k4kO8p7.jpg

8FEfqit.jpg

FkxU5ez.jpg

Ik heb een filter van de grote bak omgewisseld met de nieuwe filter die op deze bak zou komen. Is er alvast een kleine voorsprong voor het indraaien.

Tussen kerst en oud en nieuw zal ik bij Jos Hut het koppeltje red shoulders ophalen die in dit aquarium zullen komen 🙂

Mooie bakformaat zo. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je de "kap" hebt gemaakt.

k4kO8p7.jpg

Mooie grote tuin! Wanneer komt het topic "De vijver van rschiks"?

Botia zei:
Mooie grote tuin! Wanneer komt het topic "De vijver van rschiks"?

Nou, een vijver is niet zo mijn ding. Onze buren hebben een vijver en ik zie regelmatig onze kat met een vis in zijn bek rondlopen :sorry:

Voorlopig laat ik het maar bij gras 🙂

Crash zei:
Mooie bakformaat zo. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe je de "kap" hebt gemaakt.

Eigenlijk niet eens zo moeilijk te maken. Ik kan wel wat gedetailleerde foto's maken als je wilt.

rschiks zei:
Eigenlijk niet eens zo moeilijk te maken. Ik kan wel wat gedetailleerde foto's maken als je wilt.
Graag. 🙂 Ben idee�n aan het opdoen, voor mijn grote bak waar ik een kap voor wil gaan maken. Daarbij past het ook bij de opbouw van jou bak in het album. 🙂

Mooi hoor en het is echt een aquariumhuis, zo te zien.
Heb je er nu 4??

Pla zei:
Mooi hoor en het is echt een aquariumhuis, zo te zien.
Heb je er nu 4??

Boven heb ik nog 1 kleine met guppies en mollies (voor de kids). Deze wil ik eigenlijk opruimen. Ook heb ik nog een klein bakje met vuurgarnaaltjes. Deze wil ik in een grotere bak gaan doen.

Voor de maanvis jongen heb ik diverse kleine bakjes. Hiervoor zal ik uiteindelijk ook nog wat bakken moeten aanschaffen (als ik zeker weet dat ook alles voorloopt zoals ik denk).

Mochten de f1 garnalen (komen van Erna en is de linkerbak op de foto) jongen krijgen zal ik nog wat bakjes gaan opstarten om ze te gaan "sorteren" 🙂
Ik heb het idee dat er nu eentje zwanger is, maar heb haar nog niet echt van dichtbij kunnen zien.

Joh, ik vraag me af wat je hobby is 🙄

Heel gezellig bij jou in huis, gewoon meubels die aan de wand staan eruit, aquaria erin, altijd wat moois om naar te kijken 😀

heerlijk toch, al die aquaria 🙂
heb je echt zo'n hekel aan achterwanden trouwens? 😛

Zwits zei:
heerlijk toch, al die aquaria 🙂
heb je echt zo'n hekel aan achterwanden trouwens? 😛

🙂 tsja, ik heb het een aantal keer geprobeerd, een poster, een zwarte achterwand, ik kan er maar niet aan wennen. Ik vind een "open" bak mooier.

astrid j zei:
Joh, ik vraag me af wat je hobby is 🙄

Heel gezellig bij jou in huis, gewoon meubels die aan de wand staan eruit, aquaria erin, altijd wat moois om naar te kijken 😀

Het is toch ook mooi om te zien 🙂 Als wij eten of koffie drinken, kijken wij altijd naar het aquarium. We volgen de corydoras die 's ochtends dansen tegen de achterwand, de amano garnalen die worden geterroriseerd door de maanvissen, de maanvissen die onderling strijd voeren dat ze niet willen dat de andere maanvissen bij hun in de buurt komen. Altijd leven!

Ben benieuwd naar het eind resultaat 🙂

Als ik ooit ga verhuizen weet ik wel wat er sowieso komen gaat 🙂

Een groot gezelschaps-aquarium 🙂
Daar heb ik nu geen ruimte voor helaas.

Fantastisch dat je zoveel tijd en ruimte hebt voor deze hobby....

Hierbij nog de foto's van de lichtkap:

AYDIbEl.jpg

s19DPp4.jpg

tcaeJC9.jpg

De kap staat nu nog even op tijdelijke plankjes omdat de bovenrand van het aquarium ontbreekt. Bovenop moet nog een dun mdf plaatje worden geplaatst.

Ik heb twee losse rgb strips en een 5m led strip (koud) op een led controller aangesloten. De ledstrips zijn waterdicht en dimbaar.
Overdag rood en wit aan. 's nachts alleen blauw.

Bedankt voor de foto's en ook dit weer netjes gedaan. 🙂

Crash zei:
Bedankt voor de foto's en ook dit weer netjes gedaan. 🙂

Ik maak nieuwe foto's als alles klaar is. Dit zal kerst zijn.

Tijdens de kerstdagen is het aquarium afgemaakt. Zowel aan de onder- en bovenkant is nu de rand aangebracht en staat de lichtkap op de pootjes.

Gisteren en vandaag heel wat kilometers gemaakt om de vissen op te halen. Gisteren de japonica's en de corydoras sterbai, vandaag bij Jos Hut een F1 koppel red shoulders 🙂 Prachtexemplaren, al zeg ik het zelf.
Tsja, hij had nog veel meer moois, maar ja, je kan niet alles hebben.

Ik heb vandaag gezien dat de vallisneria al stekjes krijgen. De cabomba groeit ook goed.

Ondanks dat ik het hout al ruim een maand in bad had liggen geeft deze nog steeds heel veel af (bij mijn andere bak duurde dit bijna een half jaar). Ook hiervoor heb ik weer purigen in het filter gedaan, maar deze is inmiddels al verzadigd en moet ik weer in de bleek doen.

GzYTJBx.jpg

amshARi.jpg

U2scmWy.jpg

fPQzPLL.jpg

e6vqwvU.jpg

TfGsRef.jpg

DVNRLJc.jpg

Q9iu5VC.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug