Wat is er nieuw

16 liter bakje

AquaElv

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2025
Leeftijd
36
Website
www.huisdiertekening.nl
Ik heb een miskoop gedaan.
Ik dacht een 25 liter aquariumpje voor de garnalen te hebben om te experimenteren met kweken, maar dit is een 16 liter (18cm diep, 31,5cm lengte, 25cm hoog).
Ik gebruikte een 12 liter emmer om te vullen, vulde deze tot 10 liter en kwam zover tot op de foto.

Kan ik hier ook garnalen in doen? Moet dan ook nog een sponsfiltertje & verwarmingselement kopen.
Dan blijft er ook weinig ruimte over. Er zit wel een kap met led bij.

Of kan ik dit bakje beter doen voor de overgebleven posthoornslakken?

Momenteel zitten de garnalen in mijn 60 liter aquarium, maar daar wil ik uiteindelijk wat visjes in doen.

Bijlagen

• IMG_2637.JPEG
    IMG_2637.JPEG
    484.5 KB · Weergaven: 60
Ja het is niet veel maar wel meer hebben garnalen in een heel klein bakje al is dat vaak lastiger om stabiel te blijven. Ik zou het persoonlijk niet doen maar geef ze liever wat ruimte ook ivm eventuele uitbreiding van het aantal.

Mja, ik heb moeite met dat het zo klein is inderdaad.
Ik gebruik het wel voor de slakjes. Of een mini aquascape xD

Ach ja je kan er vast nog wel iets leuks van maken.

Je kunt 'm ook nog gebruiken als opvangbakje voor jongbroed van vissen, als wieg zeg maar.
Ik heb zo'n klein bakje voor de larfjes van de elliotti's nadat ik ze net heb afgeheveld. Dan zijn ze zelfs met bril amper zichtbaar. Als ze een maal op een zichtbaar formaat gekomen zijn zet ik ze door naar een groter bakje....

Ja, zat ook te denken aan als ik weer guppies/platy will dat ze daar dan tijdelijk in kunnen voor een grotere overlevingskans 🙂

Heb ik in dit kleine bakje genoeg aan zo´n bubbel/luchtpompje voor zuurstof als ik er wat planten bij doe, voor slakken o.i.d.?

Met wat plantjes heb je eigenlijk geen luchtpomp nodig en die heb ik nog nooit gebruikt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan