Wat is er nieuw

160*50*50 gezelschapsbak (Wout_Beck)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wout_Beck
  • Startdatum Startdatum
W

Wout_Beck

Guest
Zo'n 6 maanden geleden met deze low-maintenance aquarium begonnen. Tot nu toe nog niets bijgeknipt, enkel 3 stekjes eruit gehaald voor vrienden. Na 5 weken verlof (wel met automatisch voederautomaat en de buur die eens per week kwam kijken) helder water, niets van alg en slakkenprobleem van de baan dankzij de helena slakken.
Het enige wat me nog ontbreekt is nageslacht, but you can't have it all. Ook blijft de filter rechts nog altijd zichtbaar maar dat lost zich wel op als de planten nog wat groeien (en aan deze snelheid zal dat nog even duren)
160_50_50_20161222_small.jpg

Een prachtbak!
Heb je nog meer foto's toevallig?

Leuke bak hoor. heb je die plantjes links voor (voor de steen dus) niet in de bodem staan? Lijkt me Javavaren maar daarvan mag de wortelstok niet in de bodem.
Ik kan dat namelijk niet echt goed zien.

Heel gaaf! Welke vissen heb je er in zitten? 🙂

Mooie bak hoor! En fijn dat je er zo weinig onderhoud aan hebt!

Flora:
Heb 3 soorten varens, allemaal vastgebonden op steen, gemakkelijk om te verplaatsen.
microsorum pteropus Mini
microsorum pteropus Trident
microsorum pteropus (doet het iets minder en blijft ook kleiner dan verwacht)

Verder nog
micranthemum sp. Monte Carlo
maar niet genoeg licht voor deze plant.

En javamos en mosballen.

Fauna:
Vuurgarnalen, japonica, helena slakken, cory panda, cory dwarf, lampeye, neon, ember tetra, boraras brigittae, ancistrus.

Zeer mooie bak!
Vraagje: is de ondergrond niet te grof voor de panda's?
Ik heb deze ook op een iets fijnere korrel maar was aan het overwegen om over te stappen op een zandbodem. De panda's doen het hier overigens ook gewoon goed..

Mooie bak, zo zie je maar dat je niet altijd van die lastige planten hoeft te hebben om een mooie bak te krijgen.

@Chilliewillie88

Voor de corys denk ik dat een zandbodem inderdaad beter is, maar heb gekozen voor akadama. Volgens mijn kweker/verkoper (waar ook de garnalen vandaan komen) kon dit omdat er geen (weinig) ruwe kantjes aan zitten zodat er geen (weinig) kans is op verwondingen. Natuurlijk kunnnen de corys dat niet tegenspreken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan