Wat is er nieuw

175x50x60 van Dave078

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dave078
  • Startdatum Startdatum
D

Dave078

Guest
En dan hier bij wat foto`s

dsc_1096.jpg

dsc_1467.jpg

dsc_1528.jpg

dsc_1494.jpg

dsc_1533.jpg

dsc_1519.jpg

Dat zijn mooie vissen. Vooral die Placidochromis phenochilus.

prachtig!! Tipje: volgende keer even een enter tussen de foto's kijkt wat mooier. Heb je ook nog een totaaltje van je bak? Start net zelf een malawibak op, dus ben benieuwd....

Cidaan zei:
Dat zijn mooie vissen. Vooral die Placidochromis phenochilus.

Dat is ook 1 van mijn favorieten.

En een enter er tussen had wel netter geweest ja.
Een totaal plaatje heb ik nog niet alleen van het begin.
Ik zal eens kijken of ik er vandaag 1 kan maken al ben ik nog niet tevreden over de verlichting.

Dan ook maar even snel een overzichts foto gemaakt.

dsc_1548.jpg

Wauw! Mooi hoor, mooi zo'n grote bak!!!

Hoeveel vissen heb je erin??

Er zitten momenteel 19 vissen + 1 of meerdere jonge visjes 1tje weet ik zeker.
Dan kom de 28ste nog een borelyi vrouw bij hun zijn altijd een trio geweest tot de grote vrouw zich vast had gezwommen en ik daar pas uren later na mn werk achter kwam.
Er zou meer in mogen maar zon 20 vissen vind ik zat.

Hoe groot is jou bak 120liter?
En ik las in jou topic over stenen mocht je nog eens stenen halen ik heb ze voor 17 cent per kg.

mijn bak is 120 cm, 249 liter. Heb inmiddels de bak vol stenen, dus geen stenen meer nodig 😉

leuke maat heb ik ook nog staan, daar moet ik nog een lichtkap voor maken dan ben ik klaar.

Wat een prachtbak! Je vissen vind ik ook erg mooi.

Bedankt voor de complimenten allemaal.

Hier dan weer een update lithobates en borleyi dames erbij gehaald.

Otopharynx Lithobates "Zimbabwe rock" dame

dsc_1696.jpg

dsc_1722.jpg

Copadichromis borleyi red fin dame

dsc_1730.jpg

Otopharynx Lithobates man

dsc_1709.jpg

Metriaclima zebra "long pelvic mdoka" man en vrouw

dsc_1721.jpg

Placidochromis sp. 'phenochilus tanzania' moest er ook weer op natuurlijk

dsc_1727.jpg

Mooie stenenbak ? Malawi of?

Inderdaad rotsbiotoop Malawi

Gave vissen zeg!! Heb je bewust totaal geen planten? Mooie groep vallisneria zou goed staan 🙂

Dat wil ik nog wel een keer proberen, ik ben eerst bezig geweest om een uitgebalanceerd bestand te krijgen daarom zijn de laatste 2 dames er bij gekomen.
Ik weet alleen nog niet waar ik het neer zou willen zetten, rechts voor in de hoek zou ik mooi vinden maar daar zitten beide uit stromen ben bang dat de oppervlakte te weinig beweging ga krijgen met die bladeren op het water.
Ik hoop ook wel dat ik een mooi groen tapijtje over de stenen kan kweken blijft lastig.

Wauw!! Hele mooie vissen hoor en knap dat je ze zo scherp op de foto krijgt!! Zodra je de methode voor het groene tapijtje hebt gevonden hoor ik het graag 😉

Foto`s zijn eigenlijk met te veel daglicht gemaakt maar goed een spiegelreflex camera doet een hoop goed.
Het groene tapijtje zou wat meer op moeten komen met 1 lamp van 3000k en 1 van 6500k en het liefst nog een 3de van 4500k maar ik heb maar 2 lampen en dan min licht in de bak.
De 3000k heeft een hoog deel rood erin zitten en dat hebben ze nodig om de dag te starten en eindigen.
De 6500k is daglicht en is een stuk witter helder zonlicht voor de alg en malawi`s komen er mooi in uit.
Hier voor had ik 10000k dat is meer zeewaterachtig maar ook blauwalg gevoelig.

pfff ik weet niet eens wat voor lampen ik heb whahahaha....

Een hoop mensen niet daar dacht ik gooi het er even in, weer iets om over na te denken. 😉

En het linkje in het onderschrift is ook gelukt

Even een happy update.
Boreyli vrouw was knap lastig de afgelopen week heeft haar man flink achterna gezeten en hij zie er nu niet uit, vinnen kapot volledig van kleur af maaaar alles is weer rustig mevrouw heeft eitjes in haar bekkie 😀

Haha, eind goed al goed. 😀

Klein vraagje. Wat is je bestand nu? ben zelf aan het orienteren voor m'n 840 liter bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan