180 liter aquarium visbestand


hebihime

Member
Lid geworden
6 maart 2022
Berichten
7
Leeftijd
31
Hoi allemaal,

Mijn Aqualantis Volga 180l aquarium is eindelijk ingedraaid! Graag zou ik feedback ontvangen op mijn beoogde visbestand:

- 15 kardinaal tetras (zitten er sinds gisteren in)
- 2 honing goeramis
- 5 bijlzalmen
- 10 pangio kuhliis
- 6 japonica garnalen

Ik heb drijfplantjes, een groot stuk hout en redelijk wat plantjes. Mijn bodem is JBL Sansibar grind in een lichte kleur. Volgens de LFS is dit grind fijn genoeg voor de kuhliis om nog in te kunnen graven.

Alvast bedankt!
 
Ik zou de bijlzamen nog even laten. Ten eerste moeten die eigenlijk in een grotere groep en ten tweede kan een honinggoerami man zich er behoorlijk aan ergeren. Op welke temperatuur heb je het aquarium staan?
 
Ik zou de bijlzamen nog even laten. Ten eerste moeten die eigenlijk in een grotere groep en ten tweede kan een honinggoerami man zich er behoorlijk aan ergeren. Op welke temperatuur heb je het aquarium staan?
24 graden. Ik wil er best meer dan 5 toevoegen maar ik probeer voorzichtig te zijn met de bak niet overbelasten. Of zou jij zeggen dat een aantal stuks meer (8-9?) nog wel zou kunnen icm de rest van de vissen?

Hieronder een foto. Op dit moment zitten de tetras en japonicas er al in. Was eigenlijk van plan om volgende week de bijlzalmen te halen maar door dit bericht ga ik weer twijfelen :)

20220513_225548.jpg
 
24 graden. Ik wil er best meer dan 5 toevoegen maar ik probeer voorzichtig te zijn met de bak niet overbelasten. Of zou jij zeggen dat een aantal stuks meer (8-9?) nog wel zou kunnen icm de rest van de vissen?

Hieronder een foto. Op dit moment zitten de tetras en japonicas er al in. Was eigenlijk van plan om volgende week de bijlzalmen te halen maar door dit bericht ga ik weer twijfelen :)

Bekijk bijlage 343763

In een meter kun je best wel veel Bijlzalmpjes doen. In combinatie met honinggoerami's kan er echter wel een behoorlijk conflict ontstaan, zeker als de goerami's nesten gaan bouwen. Wellicht meer bodembeplanting en de bodem aanvullen met schaakbordcichlide? Die kleuren mooi bij de kardinalen, maar hebben wel meer ebplanting en grotten nodig.
 

Terug
Bovenaan