Wat is er nieuw

1m Gezelschapsaquarium van blupgup

BlupGup

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2014
1m Gezelschapsaquarium van blupgup

Dit is een door Aqua-Amazon op maat gemaakt aquarium. 100cmx40cmx40cm (160 l) met 1x extern Eheim 2426 (eXperience 350) filter.
Bodem is filterzand (Aquariumzand Hornbach / Filterzand Wildkamp 0,4-0,8) en een verwarming Juwel(125 of 150W) en temperatuur op ~23 graden.
Is pas op de schop gegaan i.v.m. vangen en verkoop van de Corydoras Elegans groep.

Dieren:
Posthoormslakken & torenslakken.
Kolonie mini japonica's
~ 20 Corydoras sterbai
~ 35 galaxy rasboras
~ 6 Hisonotus leucofrenatus
~ 5 L-129
~ 6 Pangio oblonga (zwarte kuhli's)
~ 2 overgebleven vuurtetras
~ 13 otocincli
~ 1 halfsnavelbek
~ 1/2 waaierhandgarnalen

Plantjes:
Veel verschillende weinig eisende planten, alles draait zonder CO2 en krijgt dagelijks een klein beetje plantenvoeding.

Overige inrichting bestaat uit legholen, hout en zwarte lavastenen.

aq8-1.png

Wat voer jij je 129?
Tablet (dierlijk) van voervoorvis, viformo (sera), tabimin (Tetra), diepvries mug. ebo mossel granulaat, verschillende granulaat en vlokvoer (normaal en kril) en div. gevriesdroogde voer en artemia. Eigenlijk krijgen alle vissen/garnalen/slakken hier elke dag wel iets anders als de dag ervoor.

Voer je specifiek ‘s avonds voor het licht uit gaat?

Ik heb er ook 5 en zie hooguit een staart ergens uit een stuk hout komen, maar zie ze verder nooit en zeker niet in het openbaar eten..

Voer je specifiek ‘s avonds voor het licht uit gaat?

Ik heb er ook 5 en zie hooguit een staart ergens uit een stuk hout komen, maar zie ze verder nooit en zeker niet in het openbaar eten..
Ze krijgen 2x per dag eten, in de ochtend/begin middag en tegen de avond uurtje voordat het licht uitgaat. Het klopt wel dat ze over het algemeen wat schuwer zijn dan andere l-nummers, meestal zie je ze vlak voor het hol liggen. Als het een tijdje donker is dan komen ze wel tevoorschijn maar goed, dan lig ik meestal wel plat 😆

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan