2 in 1


Jasper04

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2019
Berichten
172
Leeftijd
19
Ha forumgenoten,

Zoals sommige misschien wel hebben gelezen wil ik graag de 60cm van die van mij en mn moeder samenvoegen(dit is nog niet zeker, het is dus alleen een beetje speculeren;)) Ik zou graag naar een 80/100cm bakkie gaan. Maar nu zit ik nog met hoe het visbestand eruit zou moeten te komen zien, ik wil het graag zoveel mogelijk van de vissen die ik nu heb behouden.
Bestand van mijn 60cm:
10x kardinaal tetra
7x kegelvlekbarbeel
4x corydoras albino
1x ancistrus

Bestand 60cm moeder:
4.8 guppy
2.2 plat
2.0 black molly
9x kardinaal tetra

Ik vind het best moeilijk om hiervan één bestand te maken, zeker met de levendbarenden.

Ik weet dat het ingewikkeld is dat ik niet precies weet welke waarden, maar ik hoop toch dat jullie kunnen helpen!

Mijn gedachten:
100cm:
Boven:
Koppel/harem diamantgourami of de guppys erin houden
2.6 platy

Midden:
19x kardinaal tetra
12x kegelvlekbarbeel

Onder:
8x cory albino
1x ancistrus

Ik heb de black mollys expres weggelaten, hoewel ze het super goed doen dacht ik dat ze een concentratie zout in het water nodig hebben? En icm met platys En evt diamantgourami's wordt t wel wat druk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
 
Is dit nou een goed idee of ben ik gewoon te ingewikkeld:br::deal:
 
Volgens mij doe je diamantgoerami's geen plezier met een meterbak en kun je ze het beste houden vanaf 1.20m. Je zou, als je inderdaad goerami's leuk vind, eens kunnen kijken naar de honinggoerami. Al wensen die volgens mij wel liever wat koeler gehouden te worden dan de kardinaaltetra's. Hoe dan ook zijn goerami's gesteld op hun rust en dat is iets wat platy's/molly's en guppy's niet geven.

Kardinalen lekker samenvoegen inderdaad en een mooie school van maken. Kegelvlekbarbelen wil je dan ook aanvullen denk ik? Kun je, mijn mening, beste gewoon het aantal houden wat je hebt of ergens anders onderbrengen. 1 soort brengt meer rust en ziet er beter uit in de bak.

Uitbreiden van de corydoras is een prima idee en zou ook wel goed moeten gaan met de ancistrus. Weet wel dat corydoras een zandbodem wensen vanwege hun manier van voedsel zoeken. Beste is de hele bodem zand, maar een zandstrand kan ook een optie zijn mits de rest van de bodem niet te scherp is.

Ik persoonlijk zou alle levendbarenden ergens anders onderbrengen vanwege 1) het feit dat ze vrij druk zijn 2) en zich enorm snel voort zullen planten.
 
Hmm ik dacht dat een koppel diamantgouramis wel kon, maar ja als jij t zegt;). Honinggouramis vind ik inderdaad ook echt leuk, ik heb ook een koppel gehad! Zou ik misschien voor 2 koppels kunnen gaan? Hoewel de diamanten nog wel steeds mijn voorkeur hebben. Qua levendbarenden snap ik je, maar mijn moeder is er nogal gehecht aan:deal:. Daarom dacht ik alleen de platys, deze zijn hier eigenlijk redelijk rustig en van nageslacht merk ik ook vrij weinig...

Ik vind de combi kegelvlekjes en kardinaal tetra's eigenlijk best wel leuk!

Ja ik weet dat cory's op zand moeten, dat zitten ze nu ook! Maar alsnog bedankt!
 
Heb je deze vraag niet al eens eerder gesteld hier op het forum?
 
Nee nog niet, ik heb dit idee pas sinds een week:DD. Misschien dat je het verward met mijn topic met planten? Daar heb ik namelijk wel t idee geplaatst maar niet met de vraag mbt t bestand.
 
Als je zoveel mogelijk wilt behouden zou je voor een Zuid Amerikaans thema kunnen gaan met:

School kardinaal tetra's
Schooltje Corydoras
Een aantal Guppen
Een aantal Black Molly's
De Ancistrus

Wat ook leuk is, is een Zuid Aziatisch thema, rondom Thailand. Dan zou je kunnen gaan voor:
Een harem Knor gourami's, Honing goerami's of Dwerg goerami's
School kegelvlekbarbelen
En dan misschien nog
School Hara jerdoni of
School Pangio Kuhlii

Een gezelschaps aquarium kan natuurlijk ook, dan moet je er alleen wel op letter dat de eisen aan het water ook overeen komen.
Zijn er vissen die je nu hebt die je absoluut niet wilt weg doen?
 
Ja ik heb toch een voorkeur voor een gezelschapsbak, als het nou toevallig een bepaalt biotoop wordt is het ook niet erg, maar ik kijk er niet perse naar.

De kardinaaltjes moeten sowieso blijven, de kegelvlekjes vind ik ook erg leuk!
 
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet vaak voorkomt dat een gezelschapsbak toevallig een bepaalde biotoop gaat worden.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet vaak voorkomt dat een gezelschapsbak toevallig een bepaalde biotoop gaat worden.

Nee denk ik ook niet, het was meer bedoelt van als het gebeurt is het niet erg, maar ik kijk er niet naar.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet vaak voorkomt dat een gezelschapsbak toevallig een bepaalde biotoop gaat worden.

Nee denk ik ook niet, het was meer bedoelt van als het gebeurt is het niet erg, maar ik kijk er niet naar.
 

Terug
Bovenaan