Wat is er nieuw

2 meter aqualantis

TheReject

New member
Lid geworden
10 juli 2025
Leeftijd
38
Hallo Allemaal,

Na jaren een cichlidebak te hebben gehad wil ik me nu wagen aan een erg beplante bak.

Ik heb zoals het onderwerp al doet vermoeden een aqualantis van 200x60x60

Nu zou ik graag inspiratie/advies willen over het samenstellen van een visbestand.

ikzelf zat te denken aan het volgende

25 x corydoras aenus (zitten al 10 in)
10 japonica garnaal
30 rasbora espei
x pauwooggrondel

nu zoek ik nog inspiratie voor toevoegingen en advies over het nu gekozen bestand
Ik zoek kleurrijke rustige vissen

ik hoor het graag!

Een soort regenboogvissen? Die zijn er in blauw, rood, groen, geel en alle mixen daarvan.

Al is het een cichlide, is de Thorichthys elliotti ook een optie voor een dergelijke bak. (Al moet je er wel een beetje zand voor vrijhouden icm een legsteen.)

regenboogvissen heb ik ook aan gedacht inderdaad als ook de denisoni bijvoorbeeld.

de ellioti lijkt me minder geschikt aangezien dat nogal gravers zijn!

wat betreft de ringbandsnoekjes dit weet ik eigenlijk niet zo goed ik heb aardig wat stroming in de bak (filter en wavemaker)
hier zou ik mij even goed in moeten verdiepen.
welke zijn kleurrijk en eventueel geschikt?

dat was de eerste die ik tegenkwam op google waarbij ik al las dat ze in stilstaande wateren voorkomen met overhangende planten. nou gaan die planten het probleem niet zijn zodra de bak volwassener word naarmate de tijd verstrijkt.
maar die stroming maakte dat ik ging twijfelen lichte stroming dat is altijd wat betrekkelijk natuurlijk en ben niet ervaren genoeg om dat te bepalen voor ringbandsnoekjes
wel heeeeeeeeeleee leuke visjes!!!!

Je kunt vrij gemakkelijk stroomarme zones creëren met bijv drijfplanten/ vallisneria's.
Een dergelijke bak kun je ook leuk ottoclincus, Farlowella of Sturisoma (mijn persoonlijke favoriet) in zetten.
Elliotti's vallen op zich wel mee met graven, ze zoeken een plaats waar ze hun larven in kun beschermen, en als ze eenmaal besloten hebben waar die plaats het beste is, laten ze de rest met rust.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan