2 meter bak 720liter.


De wolfvis
IMG_3007.jpeg
IMG_3003.jpeg
IMG_3003.jpeg
IMG_2998.jpeg
IMG_2992.jpeg
IMG_2982.jpeg
 
mooie dieren en bakken wat voor schild pad is dat ?
osmose water wel handig om die kalk vlekken van de ramen te houwen
 
Gaaf hoor Nekko! :D Mooi volgegroeide bakken. Wat geef je die wolfvis zoal te eten? En wil je misschien laten zien hoe je het landgedeelte/zongedeelte van de muskus ingericht hebt? Ter inspiratie en zo... :)
 
Gaaf hoor Nekko! :D Mooi volgegroeide bakken. Wat geef je die wolfvis zoal te eten? En wil je misschien laten zien hoe je het landgedeelte/zongedeelte van de muskus ingericht hebt? Ter inspiratie en zo... :)
Ik voer meelwormen, hikari voer en tilapia uit de diepvries.
 
Gaaf hoor Nekko! :D Mooi volgegroeide bakken. Wat geef je die wolfvis zoal te eten? En wil je misschien laten zien hoe je het landgedeelte/zongedeelte van de muskus ingericht hebt? Ter inspiratie en zo... :)
het is gewoon een blok hout met daarop planten in een klein beetje zand. Ze halen de nutrienten uit het water.
 
Zo, wat een vlindervis! Die kan de mijne in één hap op volgens mij.....

En hoe is het met de hoplo? Inmiddels beter?
 
Zo, wat een vlindervis! Die kan de mijne in één hap op volgens mij.....

En hoe is het met de hoplo? Inmiddels beter?
Vlindervis is rond de 10cm. Denk 3 of 4 jaar oud.
De hoplo heeft helaas nog steeds hetzelfde hangen. Lijkt niet veranderd. Ik denk dat het misschien ze anus of zijn voortplantings organen zijn?
Hij lijkt verder in orde. Eet nog steeds goed en zwemt vrolijk rond.
 
10 cm maar? Hij lijkt veel groter op de foto.
De mijne eet wat wisselend, maar vandaag had ie honger, en heeft ie een paar flinke happen witte muggenlarven op.
Ik heb een regenworm/ pissenbeddecultuur opgezet. Ben benieuwd hoe die het doen, dan kan ie af en toe een jonge worm of een pissebed krijgen. Vindt ie ook vast lekker en anders weten de andere vissen er wel raad mee.

Dan is het waarschijnlijk een uit de kluiten gewassen aambei ofzo...Als ie er geen last van heeft, niets aan doen verder.
 
10 cm maar? Hij lijkt veel groter op de foto.
De mijne eet wat wisselend, maar vandaag had ie honger, en heeft ie een paar flinke happen witte muggenlarven op.
Ik heb een regenworm/ pissenbeddecultuur opgezet. Ben benieuwd hoe die het doen, dan kan ie af en toe een jonge worm of een pissebed krijgen. Vindt ie ook vast lekker en anders weten de andere vissen er wel raad mee.

Dan is het waarschijnlijk een uit de kluiten gewassen aambei ofzo...Als ie er geen last van heeft, niets aan doen verder.
Ze worden ook maar 10cm max :)
Hoe voer jij regenwormen want ze drijven niet? Of doe je het dan uit de hand?
 
Ik heb de cultuur pas net op gezet, hij is nog te klein voor veel regenworm-maten. Dus als ik jonkies heb, kan ik die gaan voeren.
Ik voer nu diepvriesvoer (muggenlarven/ tubifex). Dat ontdooi ik, en dan zuig ik dat op in een 1ml spuitje. Dan druk ik de zuiger wat naar beneden en dan bungelt er een sliert wormpjes aan de tuut. En die hapt ie op als ie honger heeft.

En mocht het niet werken, dat ie ze niet lust of zo, dan heb ik alvast een wormencultuur voor de wimpels in de toekomst, voor de killi's in de toekomst, voor de elliotti's, die ook echt wel vlees lusten en voor mijn compostvat.
 

Terug
Bovenaan