2 pins led in Aqua 40


Debo-ratje

New member
Lid geworden
3 augustus 2022
Berichten
1
Leeftijd
29
Ik zoek al een tijdje een opvolger voor de ouderwetse blauw-witte 2 pins 11w PL lampen van Superfish. Het broertje: de 4-pins zijn nog wel te koop, maar de 2-pins niet meer.
Momenteel zit er een algemeen gelig lampje en dat is wel oké, maar blauwig of witter licht vindt ik persoonlijk toffer en misschien de planten ook wel.
1 op 1 ledvervanging lijkt er niet te bestaan voor de 2-pins in de aquariumwereld, maar nu heb ik wel een vervanger gevonden die niet direct voor aquaria gemaakt is. Als het in de lichtkap past zou het wel moeten werken, maar ik zou graag iemand erover horen die er misschien wel ervaring mee heeft of gewoon een mening heeft.
In deze webshop heb ik de lampen gevonden.
 

Bijlagen

  • noxionbulbspot_8719157010276_2.jpg
    noxionbulbspot_8719157010276_2.jpg
    18.2 KB · Weergaven: 62
Je zoekt een lamp met een G23 voet. De lamp op je foto past dus in de fitting van de Superfish Aqua 40. Je hoeft alleen maar te kijken of het de door jouw gewenste wattage heeft. Zat er in jou bakje niet een 4 Watt lamp? Deze is zes watt meen ik en dus ietwat feller.
 
Ik zoek al een tijdje een opvolger voor de ouderwetse blauw-witte 2 pins 11w PL lampen van Superfish. Het broertje: de 4-pins zijn nog wel te koop, maar de 2-pins niet meer.
Momenteel zit er een algemeen gelig lampje en dat is wel oké, maar blauwig of witter licht vindt ik persoonlijk toffer en misschien de planten ook wel.
1 op 1 ledvervanging lijkt er niet te bestaan voor de 2-pins in de aquariumwereld, maar nu heb ik wel een vervanger gevonden die niet direct voor aquaria gemaakt is. Als het in de lichtkap past zou het wel moeten werken, maar ik zou graag iemand erover horen die er misschien wel ervaring mee heeft of gewoon een mening heeft.
In deze webshop heb ik de lampen gevonden.
Gek dat ze dat koel wit noemen. 4000k zou ik eerder neutraal wit vinden. Als je echt blauwachtig zoekt dan zou ik eerder denken aan 865
 
Gek dat ze dat koel wit noemen. 4000k zou ik eerder neutraal wit vinden. Als je echt blauwachtig zoekt dan zou ik eerder denken aan 865
Helemaal terecht opgemerkt vind ik. Temeer dat naast de 840 nummering ook nog een keer een Kelvinwaarde van 4000 genoemd wordt. En laat dat nu zelfs warm wit zijn. (Rond de 5000 kelvin wordt gezien als middag daglicht.)
 

Terug
Bovenaan