2 soorten Malawi cichliden en 2 meervallen


J

Jarno Wilenss

Guest
Welke soorten zijn dit:help:

IMG_0643.JPG


IMG_0629.JPG


IMG_0633.JPG
 
Hahah ik ben altijd zo slim om dat vergeten te vragen:oops:
 
en je vond het nog zo'n goed plan je eerst te informeren....

tweede is een Synodontis soort
 
?
 
mag ik vragen hoe je erbij komt om malawi cichliden in deze bak te doen? je weet wat die vereisen?

zandbodem
rotsen
planten worden kapot gemaakt.
ze jagen alle niet malawi bewoners de bak uit.
hout is een no go, malawi kunnen slecht tegen de looizuren die er vanaf komen.

daarbuiten om nog, dit lijken mij op het 1e oog mbuna malawi´s. wat was je ze van plan te voeren?
 
Ja dat weet ik maar dat was niet mijn vraag
 
dat onderste had ik niet gelezen levende muggenlarven of vlooien
 
Nee, rode mug en vlooien die komen daar niet voor. Granulaat kan wel. en zwarte en witte mug.
Voor de syno zou het wel kunnen .
Artimea diepvries kan ook.
 
als het mbuna zijn (waar ik vrij zeker van ben) en jij gaat ze op een carnivoren dieet zetten. dan zijn de binnen de kortste keren dood.

en ik weet wel dat het je vraag niet was, maar hoe had je dan verwacht dat er werd gereageerd? zit er een vis in een 60cm bak die normaal gezien vanaf 80cm gehouden word, dan zul je mij niet horen. maar dit is totaal niet geschikt.
 
Okee bedankt voor de tips.
Hoe voeg ik zand toe dan?
In een draaiende bak?
Zaterdag ga ik stenen halen met gaten.
Ze hebben niet aan mijn planten gezeten dus die laat ik zitten.
In het hout zie ik ook geen probleem want heb in mijn vroegere 160 l bakje ook hout gehad met Malawi en er zijn jongen groot geworden in een nestje onder het hout.
Van het voer wist ik niet:sorry:
Ik dacht voeren met cichliden voer en om de week levend voer

Maar ga zeker wat mee doen dankjewel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:) Het lijkt mij een Pseudotropheus acei. ;)
 
Die bovenste lijkt op Pseudotropheus socolofi
 
Dankjullie wel!:thumbs:
Bult stenen gehaald foto's volgen
 
dat onderste had ik niet gelezen levende muggenlarven of vlooien
GEEN muggenlarven, tenzij je 'Malawi bloat' wilt veroorzaken.
Het dieet van Pseudotropheus bestaat uit alg alg alg met daarnaast wat kreeftachtigen.

Weer een reden waarom dat inlezen zo belangrijk is.
 
Okeoke mee eens
Fouten moet je ook maken om te leren he:D
De volgende keer ga ik in de zaak de naam vragen en ga ik hem opzoeken op internet.

Hier het resultaat van de stenen

IMG_0650.JPG
 
Jaa daarom:D:D
 
Die tweede is toch geen Pseudotropheus? Lichaamsbouw heeft veel meer weg van een Aulonacara o.i.d. Scherper naar beneden gerichte kop.
 
Ik heb inderdaad een koppeltje pseudotropheus socolofi als ik de foto's bekijk en die andere lijkt op een aulonacara maar weet die niet zeker

Bedankt jongens!:thumbs:
 
ik ga vandaag spirulina halen
 
Dit komt toch op hetzelfde neer?

IMG_0658.JPG
 
Maar is het niet hetzelfde en niet goed voer?
 
Als je naar de samenstelling van Tetra Pro Algae kijkt, is er toch wel een verschilletje. Dit is niet puur spirulina, er zit enkel een klein beetje in.
Daarom zeg ik wel niet dat het slecht is. ;)
 
Ah zo mag ik weet een nieuw potje halen:(
 
Nee hoor, want Cédric zet weer eens op het verkeerde been.

Als je naar de samenstelling van Tetra Pro Algae kijkt, is er toch wel een verschilletje. Dit is niet puur spirulina, er zit enkel een klein beetje in.
En de spirulina tabletten van voer voor vis wel dan? Of is dat wel vereist dan?
Dat is althans wat je hier vrij duidelijk suggereert.... Jarno denkt door je bericht dat hij het verkeerde voer heeft....
 
Er staat niet specifiek op voor wat voor eter

Nieuwe update:
Zand toegevoegd nu even wachten tot het water helder is:D

image.jpg


image.jpg
 
De volgende keer kan ik dus beter spirulina kopen? Is dit potje wel goed of niet?:D:thumbs:
 
dit potje is goed, als afwisseling. voeding met een hoog gehalte spirulina heeft de voorkeur als hoofdvoer.

veel mbuna malawi houders hebben verschillende potjes staan zodat ze kunnen afwisselen. afwisseling is altijd goed voor welke vis dan ook.
 
Dankjewel super!
Welke potjes raad je nog meer aan?
(Levend) diepvries voer mag niet he?
Alleen herbivoor voer?
 
1x in de week artemia/cyclops/dapnia/mysis mag wel voor mbuna malawi´s. wat je absoluut niet mag voeren is rodemug/bloodworm en tubifex.

erg zijn diverse potjes herbivoren voer. weet t niet uit mijn hoofd maar er zijn ook merken met echt "spirulina" voer.

verder is het ook hier te krijgen:

https://www.voervoorvis.nl/aquarium...ks-en-pellets/cichlide-sticks-spirulina-250ml
 
Wat word ik toch weer wijs hier:)
Dankjewel!
 

Terug
Bovenaan