200x60x60 van Jesse98


J

Jesse98

Guest
Hallo allen,

Sinds afgelopen week heb ik mijn twee meter aquarium opnieuw ingericht. Filter e.d. gewoon draaiende gehouden in de periode dat de bak leeg stond.

Op het moment bestaat het visbestand uit:
5x Pterophyllum Scalare
7x Botia Lohachata
Een aantal Caridina Multidentata

De plannen om het visbestand uit te breiden zijn gemaakt, echter zal dit eerst moeten wachten...
Vanochtend kwam ik er achter dat de vissen last hebben van Cammalanus worm, dus ze moeten eerste behandeld worden met Levamisol Hydrochloride. Morgen komt de medicatie binnen.

Voor nu een paar kiekjes van hoe de bak er op het moment bijstaat.
Let wel, vanwege een quarantaine kuur met eSHa 2000 is het water een beetje groenig. Ook is de bekisting er af, vanwege een verhuisperiode, die nog wel eventjes gaat aanhouden (lang verhaal).
IMAG1887.jpg

IMAG1883.jpg
IMAG1882.jpg

IMAG1886.jpg

IMAG1890.jpg

IMAG1891.jpg


Het plantenbestand:
Ceratopteris thalictroides
Hygrophila polysperma
Elodea densa
Bacopa amplexicaulis
Echindorus bleheri
Hygrophila salicifolia
Rotala rotundifolia
Heteranthera zosterifolia
Alternanthera rosaefolia
Lysimachia nummularia aurea
Shinnersia rivularis
Microsorium pteropus
Hydrocotyle leucocephala
Lobelia cardinalis
Saururus cernuus
Cryptocoryne wendtii brown
Eleocharis acicularis
Echinodorus magdalenensis
Valisneria spiralis
Nymphaea zenkeri
Marsilea sp.
Echinodorus ozelot
Anubias nana
Crinum calamistratum
Anubias hastifolia

De bodem is opgebouwd uit een voedingsbodem van Tropica met een laag Bacter 100, Tourmaline BC, andere spoorelementen en wat kleiballetjes. Bovenop ligt ADA Amazonia II.
Op het moment hangt er qua licht een Helialux Spectrum boven en een Superfish Retro Led rood. De laatstgenoemde wordt vervangen door nog een Helialux wanneer het geld er weer voor beschikbaar is.
Verder wordt er CO2 bemest.

Hopelijk vinden jullie het wat! Mochten jullie tips o.i.d. hebben wat betreft de Cammalanus worm of in het algemeen iets willen aanmerken op de bak, dan hoor ik dat graag!

Hobbygroet,
Jesse
 
Mooi! Wat voor scalares zijn het?

Poeh, daar vraag je me wat... Ze werden me destijd verkocht als een 'gewone maanvis'. Na wat onderzoek zou het ook wel een Leopoldi kunnen zijn, gezien ze een zwarte vlek hebben onderaan de rugvin.
 
Dank voor de leuke reacties allemaal!
Vandaag heb ik de bak voorbereid op de Cammalanus kuur. Waterwissel + actieve kool in het filter om de eSHa 2000 er uit te filteren.
De maanvissen waren wel een beetje van de leg...
IMAG1895.jpg

IMAG1901.jpg
IMAG1902.jpg
IMAG1905.jpg
IMAG1909.jpg

De Botia's zijn ook weer lekker actief! :)
IMAG1897.jpg
IMAG1894.jpg

IMAG1907.jpg

Morgen eerst de kuur er in en dan fingers crossed dat het goed gaat.
 

Bijlagen

  • IMAG1898.jpg
    IMAG1898.jpg
    44.2 KB · Weergaven: 92
  • IMAG1896.jpg
    IMAG1896.jpg
    56.7 KB · Weergaven: 89
Het lijken verschillende, scalares en leopoldi’s zijn een andere soort:D volgens mij zie ik op de eerste foto een leopoldi, op de vierde foto pterophyllum scalare “redback”. Mooi aquarium verder!
 
Het lijken verschillende, scalares en leopoldi’s zijn een andere soort:D volgens mij zie ik op de eerste foto een leopoldi, op de vierde foto pterophyllum scalare “redback”. Mooi aquarium verder!
Dat zou ook nog best kunnen natuurlijk! Dank voor je reactie :)
 

Terug
Bovenaan