200x70x70 toevoegingen


tuinkabouter

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2010
Berichten
10,521
Locatie
alkmaar
beste mede forum,

Ik zit met een dilemma.
C8B4DD4C-238D-4E78-8485-10E5A89C2FF8.jpeg

In mijn 200x70x70 heb ik nu 11 RIO manucupuru en 4 geophagus winemilleri

Maar ik wil er graag nog een “iets moois” bij
Ik heb L nummers geprobeerd maar daar zie ik niet veel van terug..

Nu kwam ik deze tegen op marktplaats:
Andinoacara Stalsbergi jongen F2 - Zuid Amerikaanse Cichlide http://link.marktplaats.nl/m1237609...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_iosAd

Nou worden ze net zo groot als de geophagus en die nemen aardig wat ruimte in.
Maar ik vind ze best mooi, dus eigk de vraag of het wijsheid is om de gok te wagen..
Het is nu heerlijk rustig in de bak en iedereen heeft zijn plekje, en dat verstoor ik liever niet..
 
Gezien de laatste 2 foto's van de ouders zijn het toch wel supermooie vissen tuinkabouter en met name de vele jonge dieren op de andere foto's zijn de moeite om het te overwegen.Succes in je beslissing zou ik zeggen.:thumbs:
 
Ja Dankje, maar dat is ook meteen het probleem.
Ik vind green terror en Jack dempsey ook hele mooie vissen maar die kunnen er egt niet bij..
 
Het zal in ieder geval niet makkelijk worden om er nog een andere vis bij te zetten bij jouw rustig bestand.
 
Nou worden ze net zo groot als de geophagus en die nemen aardig wat ruimte in.
Maar ik vind ze best mooi, dus eigk de vraag of het wijsheid is om de gok te wagen..
Het is nu heerlijk rustig in de bak en iedereen heeft zijn plekje, en dat verstoor ik liever niet..

Bij twijfel niet doen heb ik altijd geleerd en zou in dit geval zelf niet twijfelen want is bepaald niet zo dat er niks in je bak zwemt,vind het zelf al aan de volle kant dus zou het risico echt niet nemen.
 
Bij twijfel niet doen heb ik altijd geleerd en zou in dit geval zelf niet twijfelen want is bepaald niet zo dat er niks in je bak zwemt,vind het zelf al aan de volle kant dus zou het risico echt niet nemen.
Nee dat is ook meteen het probleem, de bezetting is idd al fors ja.
En je kan altijd wat te wensen over houden natuurlijk.
Dat word een extra bak :D
Me vrouw ziet me al aankomen xD
 
Wie niet waagt die niet weten wint
Ze kunnen je verassen weet ik uit ervaring
 
ik heb nog wel een informatieve PDF voor je... weet alleen even niet hoe ik die naar je kan verzenden. als je m wilt moet je je mail adres maar even PB´en

als ik die zo 1-2-3 lees moet het nog wel kunnen, biologisch maakt het geen drol uit in jou bak incl bioloog maar het gaat uiteraard even om de samenloop met de andere vissen.
 
Wetransfer.com
Weet niet of je via me profiel kan mailen?
 
Ok die vissen word niks helaas..
De huidige bewoners zijn simpelweg niet “stoer” genoeg en eigenlijk al de gehele bak vullen
 
De middenlaag en bovenlaag zit helemaal vol met grote vissen maar iets van een groep kleintjes of bodembewoners zou een optie kunnen zijn toch?
 
De middenlaag en bovenlaag zit helemaal vol met grote vissen maar iets van een groep kleintjes of bodembewoners zou een optie kunnen zijn toch?
Ben bang dat die volledig worden weg gepest door de geophagus koppels
 
Ok toch weer even hier posten..
Van mijn originele school geophagus leeft nog 1 vrouw, afgelopen maand is het alpha mannetje overleden en 2 maanden daarvoor het beta mannetje.
Vandaag dus 1 van de 2 vrouwen overleden en verwacht niet dat die andere het lang vol houd.
De vissen zijn nu een ruime 6 jaar in mijn bezit, door het gebrek aan fysieke tekens dat ze zijn aangevallen of ziek waren hou ik het op ouderdom.
Vooral omdat niks anders last lijkt te hebben..

Nu heb ik nog 3 jongen (1m/2v) die ik waarschijnlijk ga verkopen.

Maar dan word de vraag wat ga ik bij mijn overgebleven 10 maanvissen en 1 geophagus plaatsen..
(Kleine) scholen vissen lijkt me niks omdat ze voedsel kunnen worden en mogelijk het rustige wat het nu is gaan verstoren.
Ik wil geen vissen meer die m’n bodem omwoelen, ik begin het gegraaf aardig beu te raken
En het liefst ook iets wat m’n planten met rust laat.

Weet iemand iets waar ik naar op zoek kan gaan om toch wat levendige kleuren in de bak te krijgen?
 
Hyphessobrycon eques is een mooi schoolvisje.
Kan tot 5cm worden. Lijkt me sterk dat ze als voer worden gezien
 

Bijlagen

  • Serpae Tetra.jpg
    Serpae Tetra.jpg
    34.2 KB · Weergaven: 88
Is een groep Mikrogeophagus altispinosus een optie? Je bak is groot genoeg voor een groep
 
Hyphessobrycon eques is een mooi schoolvisje.
Kan tot 5cm worden. Lijkt me sterk dat ze als voer worden gezien
Nee ben juist bang dat het te druk gaat lijken als ik bijvoorbeeld 20 uitzet in mijn bak.
Is een groep Mikrogeophagus altispinosus een optie? Je bak is groot genoeg voor een groep
Is wel leuk een groep, ze zijn kleiner dan m’n geophagus dus zullen wat minder wild graven maar het blijven gravers helaas
 
Ik zou lekker guppen en platties erbij gooien of een mooie black molly :D
 
tja... ik zou het dan toch zoeken in de onderste regionen van de bak.

veel groter wordende cichliden gaan hoe dan ook weer je bodem omgooien, dus in dat opzicht kom je m.i. het beste uit in:

- Grote groep corydora
- Grote groep dwergcichliden (kijk ook naar de diverse apistogramma's, op jouw formaat bak kan die groepsdynamiek mooi naar voren komen (sparren & wippen))
- Of een combi van een groep corydora en dwergcichliden, maar heeft niet mijn voorkeur :juggle:

ik denk dat een grote groep dwergcichliden mooi af gaat steken op de grote maanvissen die erboven zwemen.
 
Mikrogeophagus altispinosa bijvoorbeeld is goed in een groep te houden, maar veel andere appistogramma's op dit formaat ook.
 
Ik zou lekker guppen en platties erbij gooien of een mooie black molly :D
Ooit op een dag vul ik hem met enkel en alleen nano vissen :p
tja... ik zou het dan toch zoeken in de onderste regionen van de bak.

veel groter wordende cichliden gaan hoe dan ook weer je bodem omgooien, dus in dat opzicht kom je m.i. het beste uit in:

- Grote groep corydora
- Grote groep dwergcichliden (kijk ook naar de diverse apistogramma's, op jouw formaat bak kan die groepsdynamiek mooi naar voren komen (sparren & wippen))
- Of een combi van een groep corydora en dwergcichliden, maar heeft niet mijn voorkeur :juggle:

ik denk dat een grote groep dwergcichliden mooi af gaat steken op de grote maanvissen die erboven zwemen.
Corydoras hebben niet mijn voorkeur, maar ik heb altijd cacatouides gehad en dat zag er ook altijd erg mooi uit leuk gedrag ook vooral.
Misschien niet extreem kleurrijk, maar wel een mooie vis vind ik Biotodoma Cupido
Zijn ook erg mooie vissen, maar zoek toch wat kleurrijkers
 
Worden altispinosus denk ik
ik moet alleen nog de jonge geophagus uitvangen en langs de winkel ;)
 
Wilt Raoul niet een paar van je kopen Wouter?
Geen idee, maar ik heb met mijn vaste aquarium speciaal zaak een leuke deal gesloten.
Ik heb namelijk 6 jaar terug de ouders bij hem gekocht en meerdere nestjes naar het gebracht, in totaal heeft hij zonder “echte” kosten ongeveer 20 vissen gekregen van mij voor de handel.
 
Schooltje Hylopanchax sticktopleuron?

Groetjes John.
 
Ben ook op zoek geweest naar mooie altispinosus maar nergens kunnen vinden. Ben dus benieuwd.
 
Sinds raoul mijn geophagusen heeft ben ik op zoek gegaan naar de altisponosa.
Nu heb ik deze advertentie in de buurt gevonden, de beste man beweert de vissen 4 weken in zijn bezit te hebben.
Het zijn er 4 en het geslacht is onbekend.
Maar wat vinden jullie van de vissen?
 
Foto 1 is een mooie.
De rest moet nog op kleur komen.
 

Terug
Bovenaan