210 liter de hoek om van Plankje


Een update van de nieuwe bak! Hieronder twee van de elf corydoras venezuelanus, super leuke diertjes. Ik had er al vijf gekocht, gister nog 6. Ze zijn nog jong. Heel actief, ze scharrelen eigenlijk de hele dag rond en zijn totaal niet schuw.
Ik heb ook 30 hyphessobrycon hertbertaxelrodi gekocht, wat een mooie visjes zijn dat. Wel veel drukker dan ik had verwacht en dan ze in de winkel waren.

De meeste planten slaan goed aan, maar ik heb wel wat algen: zwart/groene harige op de randen van bladeren en een beetje draadalg. Ik had een probleem met de CO2, is met een nieuw onderdeel opgelost. En de nieuwe verlichting is nog wel zoeken. Ik heb m nu inclusief zonsopgang en -ondergang acht uur aan staan op 70% en dan alle kleurtjes even fel. Het lijkt nog best veel.
Er zit genoeg voeding in het water en de dropcheckers zijn mooi groen. Ik heb wel nieuwe soort plantenvoeding (de all in one van Gilles) en de verhouding zijn wat anders dan ze waren. Dus ik stuur wat bij met de andere voeding. Even kijken hoe dit gaat bevallen. Na wat uitproberen is de circulatie denk ik ook ok, dus nu maar even tijd geven en niks meer veranderen.

Ik ben over all super blij met hoe het er uit ziet en het wordt alleen maar beter!

Sjaak, mijn hyperactieve betta, lijkt ook volkomen gelukkig. Hij scharrelt de hele bak door, wurmt zich overal tussen het hout, ontdekt alle hoekjes en gaatjes, heeft een heerlijk rustig en donker hangplekje gevonden en trekt zich ook als de tetra’s zich als piranha’s op het eten storten niks van ze aan en gaat onverstoorbaar zelf ook eten. Coole dude die Sjaak!!

7AC59BA0-FAAA-41FA-AE11-790A85448C91.jpeg
E0F3F0E6-215E-4624-B4D0-66BE84E1A9AC.jpeg
E2C3FA37-4E20-4DFB-8D0F-18333C72B31D.jpeg
EBAF3413-76CC-4EE6-A056-FE5AF750AAD1.jpeg


De vallisneria moet nog de lucht in, maar het slaat wel goed aan gelukkig. Zoals jullie zien flinke groene alg in de fissdens fontanus, maar het maakt wel frisse nieuwe topjes. Hopen dat het weer goed komt. En de bucephalandra theia is gaan bloeien!

2CA523CC-6A1E-4AC2-9036-834A0B79C273.jpeg


8591B3EC-8400-46C6-9AE0-185BE0241DD3.jpeg
 
85 Liter is jouw bak, welke maten heeft deze want op de foto's lijkt het zo'n enorme grote bak.
Wel supermooi ingericht en mag je gerust trots op zijn.
 
85 Liter is jouw bak, welke maten heeft deze want op de foto's lijkt het zo'n enorme grote bak.
Wel supermooi ingericht en mag je gerust trots op zijn.

Dank je! en de titel van dit foto-album slaat op mijn oude bak, die was 85 liter. Deze is L-vormig, 90 bij 70, buitenkant. Is dus eigelijk ongeveer een 1.20 meter bak, met dik 200 liter water!
 
Wat een prachtige bak! Echt wauw!

Ik vind je bodem ook heel erg mooi. Wat is dat voor zand/grind?
 
Ik vind je bodem ook heel erg mooi. Wat is dat voor zand/grind?

Het is zand dat ik bij Utaka heb gekocht. Er zit veel kleurverschil en ook wat verschillende korrelgroottes....dat maakt het heel natuurlijk. En nu maar hopen dat het door die verschillende korrels niet dichtslibt, maar ze zeiden daar dat dat niet zo snel gebeurt. En ik heb er een enorme lading puntslakken in gegooid, die de boel lekker door woelen, hopelijk helpt dat.
 
Help me ff Plankje, had je hier nou een tijdje geleden een vierkante bak staan?

Ik kan allemaal herinneren dat iemand op zo een plek een vierkant bak had en in dat topic schreef "hoe vet zou het zijn om er een L vorm van te maken"

Hoe dan ook.. Dit ziet er echt top uit!
 
Dank jullie allemaal, leuk al die reacties. Ik ben dus echt heeeeeeeel blij met mijn bak. Nog een paar plaatjes dan maar. Wat zijn ze mooi he die visjes :smitten: ....moeten wel hun best doen met eten want de zwarte neons zijn net piranhas en proberen alles af te pakken.

F2643688-6EE9-487D-97F9-4B868C41401A.jpeg
AD00811E-0BA1-49E7-A405-ABBDF414BA6B.jpeg


8A2C7C07-EA8E-4C15-A380-83A6B51A9132.jpeg


Kijk...dat zijn de goede randjes om aan te knabbelen garnaaltjes :thumbs:....ik heb dus best wat alg. Als ik zo kijk denk ik dat ik toch net wat teveel licht heb. Er zitten genoeg voedingsstoffen in het water en CO2 op peil. Juist op de meest lichte plekken zie ik de algen groeien, op andere plekken helemaal niet. Even afwachten nog en anders toch nog maar wat minder % licht programmeren.
 
Help me ff Plankje, had je hier nou een tijdje geleden een vierkante bak staan?

Ik kan allemaal herinneren dat iemand op zo een plek een vierkant bak had en in dat topic schreef "hoe vet zou het zijn om er een L vorm van te maken"

Hoe dan ook.. Dit ziet er echt top uit!

Klopt!! Dat was ik en nu is hij er dus. Na een heleboel gedoe....het leek wel een soap. Maar net als in een soap ‘eind goed, al goed’ :D
 
Verwonder mij ook nogsteeds over die bodem :)

Wellicht binnenkort zelf ook maar is een zakje halen als try-out..... mag ik vragen hoe duur deze bodem was (per zak van ...kg)
 
Klopt!! Dat was ik en nu is hij er dus. Na een heleboel gedoe....het leek wel een soap. Maar net als in een soap ‘eind goed, al goed’ :D

Echt applaus hier! Zelden schrijft iemand iets in zo een zin, en voert het dan ook uit ! En het is echt bijzonder goed gelukt.
Ik herinner het me omdat ik indertijd dacht "Dat is niet eens zo een gek plan". Ik heb zo een bak nooit gebouwd, en zag allerlei inrichtingen voor me.

Het is dat jij hier in dit topic zei dat het een L bak was anders had ik het niet eens gezien. Maak eens een foto van iets verderaf als je wilt. In dat andere topic zag je de keuken erbij, en ik ben benieuwd hoe dat in zijn geheel valt nu.
 
Verwonder mij ook nogsteeds over die bodem :)

Wellicht binnenkort zelf ook maar is een zakje halen als try-out..... mag ik vragen hoe duur deze bodem was (per zak van ...kg)

Niet schrikken, 12,95 per 25 kilo :thumbs:....ik heb denk ik alles wat te koop is bekeken.
 
Echt applaus hier! Zelden schrijft iemand iets in zo een zin, en voert het dan ook uit ! En het is echt bijzonder goed gelukt.
Ik herinner het me omdat ik indertijd dacht "Dat is niet eens zo een gek plan". Ik heb zo een bak nooit gebouwd, en zag allerlei inrichtingen voor me.

Het is dat jij hier in dit topic zei dat het een L bak was anders had ik het niet eens gezien. Maak eens een foto van iets verderaf als je wilt. In dat andere topic zag je de keuken erbij, en ik ben benieuwd hoe dat in zijn geheel valt nu.

Haha, ik had heel, heel veel overgewerkt en toen dacht ik “dan kan ik van die centjes die bak wel laten bouwen”.
 
Ow wacht...

Ik zie nu pas dat ik in hetzelfde topic zit te kijken als toen, en dat ik een paar paginas heb gemist. Excuus :)
 
Niet schrikken, 12,95 per 25 kilo :thumbs:....ik heb denk ik alles wat te koop is bekeken.

Oh dat valt reuze mee... dat is wel een poging waard :)

Wellicht had ik het al gezegd, maar vind de bak echt heel mooi afgewerkt.
Bij welke dealer heb je de bak besteld?
 
Hij is gebouwd door Aquaja (eerder Diamond) ....het is allemaal afgewerkt met trespa, dat heeft ongeveer het eeuwige leven.
Ik ben ook heel tevreden over de afwerking, super strak en ze kunnen alles zo maken als jij wil.
Uitleggen wat ik wilde (met tekeningen) was wel een uitdaging :)
 
Mooie groep corydoras venezuelanus heb je daar zitten zeg :smitten:bak is ook erg mooi en prima opgelost zo om de pilaar heen is die ook niet zo aanwezig:petjeaf::thumbs::D:D
 
Hij is gebouwd door Aquaja (eerder Diamond) ....het is allemaal afgewerkt met trespa, dat heeft ongeveer het eeuwige leven.
Ik ben ook heel tevreden over de afwerking, super strak en ze kunnen alles zo maken als jij wil.
Uitleggen wat ik wilde (met tekeningen) was wel een uitdaging :)

Ja dat geloof ik graag :D Zat er ook al aan te denken om mijn toekomstige bak (zie het zelfbouw topic gedeelte) daar te bestellen.
Bij jou vind ik het er iig heel tof & mooi uitzien.

Aquaja Diamond heet het tegenwoordig geloof ik.
 
Wat kosten die schattige mooie corydorassen eigenlijk Carlijn en hoeveel heb jij er zo zitten ?
 
Die cory’s zijn hier 8 euro per stuk of zoiets....best dure visjes. Ik heb er 11.
 
Mooi hoor en de Abubia houdt niet van veel licht en krijgt juist weleens alg bij teveel licht. Hij stat liever in de schaduw.
 
Dank je, ik ben voor een paar plantjes nog op zoek naar de beste plek :daisy:, de anubiasjes staan nu aardig in de schaduw dus dat gaat nu goed.
 
Ben ook wel benieuwd naar een overzichtsfoto eigenlijk :D

Nou daar is ‘ie dan, het licht is nog uit maar voor het idee; zo staat het dus in huis. En het front en de zijkant zijn afneembaar. Zit vast met magneetjes. Simpel maar doeltreffend, en vooral lekker strak.
In de kast ga ik nog eea verbouwen / plankjes maken / haakjes voor de slangen etc maar dat wilde ik pas doen als ik weet dat alles ongeveer zo blijft als het is.

04882E68-7F0F-4157-AE82-B1C3A19AB7AB.jpeg
B9D4FB0E-220D-4B42-983B-CFE3A349ADDF.jpeg
 
Je hebt 1 van de mooiste bakken van het forum Carlijn en de onderkast met de techniek is ook top.
 

Terug
Bovenaan