Wat is er nieuw

220x70x75 van asperge

Schitterend !! Bravo zeg.
 
Heeft er iemand ervaring met easycarbo om algen nog verder terug te dwingen?
Ik heb in het verleden regelmatig een stootkuur gegeven. Dus de eerste dag 5x de aanbevolen dosering, op dag 2 vier keer enzovoorts. Zelf heb ik geen nadelige gevolgen gezien bij de vissen. Hout en stenen kun je even uit de bak halen en ermee insmeren en dan is dat ook zo dood.
Je planten staan er zo te zien goed bij dus dan zou je denk ik de dode materialen buiten de bak kunnen insmeren met carbo.
 
Bedankt iedereen voor de positieve reacties.

@jessicapilon Interessante kijk. Moet ik dat dan gewoon insmeren en even laten liggen? Is afspoelen daarna nog nodig?
 
Hallo,

erg lang geleden dat ik nog iets toevoegde hier. Erg druk geweest.

Hier enkele foto's van een paar maanden terug. Dit net na de nieuwe inrichting dus nog wat wazig. Ondertussen is de valisneria weg en staan er lotussen in de plek. Komende tijd zou ik weer wat meer tijd moeten hebben en zal dan hopelijk ook weer wat meer kunnen posten.

20231212_221051.jpg




20230914_202913.jpg


20230914_202859.jpg


Op de foto's is er hier en daar nog wat alg te zien maar ondertussen kan ik wel zeggen dat de bak voor 99,9% algenvrij is. Het was een gevecht maar de aanhouder wint.

Verder leggen de sterbai veel eitjes en heb ik een poging gedaan roodkopzalmen te nemen als scholenvis maar dat duurde helaas niet lang of ze waren een dure snack. Mocht er iemand een suggestie hebben van bijvisje die in de middenlaag zwemt hoor ik het graag.
 
Colombiaanse tetra? Vraag @roberto1983 om meer advies die heeft ze (gehad).
 
@Lysia Die durven wel eens aan de vinnen bijten? Klopt dit?
 
@roberto1983 weet het, die kan je meer vertellen. Ik weet hoe ze er uit zien en dat ze bestaan. En dat ze van een formaat zijn dat ze in jouw bak zouden kunnen zonder opgevreten te worden.
 
Wij hadden colombiaantjes met sveni's en daar werd niet aan geknabbeld, heb ze ook nooit zien happen naar andere vissen, hebben ze nooit samen met maantjes gehad dus die combi durf k niet met zekerheid te zeggen 🙂
 
@Lysia Die durven wel eens aan de vinnen bijten? Klopt dit?
Ik heb ze bij manen gehad maat geen vinnenbijterij gezien hoor.💋
Hyphessobrycon Bentosi whitefin is ook een leuke of Hyphessobryco. Pyrrhonotus. Mooi hooggebouwd allebei.
 
Bedankt voor alle aanraders. Ik bekijk het allemaal eens rustig. Zoveel keuze... lastig.
 
Met dit formaat manen zou je in ieder geval kunnen kijken naar ruitvormige karperzalmen (zoals hierboven aangegeven), spindelvormige vissen zijn snel de pineut. Had zo'n 15 jaar terug dacht ik rouwtetra's bij mijn manacapuru's, en dat ging prima.

Die dantums die ik nu heb zijn gelukkig nog te klein om een kardinaal te snacken.
 
@Mesonauta zo was het bij mij ook 😅 tot ze ineens door hadden dat zo'n tetra toch wel in hun mond kon.

De voorgestelde vissen zijn mooi maar ik weet niet of dat is wat ik zoek.

Iemand ervaring met potloodvissen bij grote maanvissen?
 
Er is weer vanalles gaande huize Asperge. Naast het uitzoeken van mogelijke bijvissen ben ik mij ook aan het verdiepen in het verbeteren van de waterkwaliteit. Heeft er iemand een aanrader van osmose systeem en hoe lang doen jullie met de patronen?
 
@jessicapilon dank voor de tip. Ik zou zo'n 100 liter per week willen aanmaken.
 
Met een boosterpomp spaar je veel tijd en je hebt veel minder afvalwater.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan