Wat is er nieuw

230x70x75 door Wandelendegarnaal

Weer even een update van de bak ! Heb een flinke domper gehad met een bacteriële infectie onder de maantjes... helaas 6 over. Maaaarrrr ik heb er een paar gereserveerd bij Utaka. Die ga ik 12 juli ophalen tijdens een uitje met een paar van de groep 🙂 !

Verder lekker gerommeld. Visjes zijn weer happy en in orde. Ook heb ik niet stil gezeten want er is een kweek stelling bij gekomen voor de L nummertjes. ( oeps ) die foto's volgen nog in een ander topic.

Nu hier een aantal fotootjes van de bak nu.
20250625_224129.jpg

Overzicht
20250625_225123.jpg

De pubers
20250625_225114.jpg

Mooiers
20250625_224025.jpg

Even met meer licht

Ziet er mooi uit, wel vreemd dat ik een aantal mensen in een redelijk zelfde periode hoor over problemen met maanvissen... voeren jullie toevallig iets wat hetzelfde is? (@jessicapilon ), dat daar iets met meegekomen is.

problemen met maanvissen... voeren jullie toevallig iets wat hetzelfde is?

Hier enkel al jaren Tetramin Granules, bij mij betrof het om calamanus bij de maanvis(sen), maar dit was maar bij eentje duidelijk zichtbaar en die is door te laat behandelen met Levamicill overleden.

Laatst bewerkt:
Nou ik voerde wat ik alle jaren ervoor ook heb gevoerd en ik voer dat nog steeds aan de vissen.
Hier levende artemia en vlokken van de lfs zn eigen merk. Maar buiten de Manen om heb ik in alle bakken verder geen uitval gehad dus het was echt gerelateerd aan de Manen.

Ziet er mooi uit, wel vreemd dat ik een aantal mensen in een redelijk zelfde periode hoor over problemen met maanvissen... voeren jullie toevallig iets wat hetzelfde is? (@jessicapilon ), dat daar iets met meegekomen is.
Mijn bacteriële infectie kwam door het toevoegen van nieuwe corydoras... dus echt dikke vette botte pech.

Hier enkel al jaren Tetramin Granules, bij mij betrof het om calamanus bij de maanvis(sen), maar dit was maar bij eentje duidelijk zichtbaar en die is door te laat behandelen met Levamicill overleden.
Ik sweer ook bij manaus. Ik gebruik echt geen andere medicatie meer. Levamicill, trichosal en exosal heb ik standaart in huis. Heb me laatste tijd flink verdiept in ziekte en dergelijke aandoeningen bij vissen ( ik vind het ook mega interessant ) en de huidige medicatie zit of te weinig bestanddelen in dat het niet werkt. Of resistentie helaas... Esha is voor de simpele vis mischien net aan nog goed. Maar guppen ( die meest gekweekt en door gekweekt en veel kweek vormen hebben kunnen hier niet meer ol reageren bv. Dus zou je al naar de betere kwaliteit medicatie gaan kijken )

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan