Wat is er nieuw

240x55x90 zelfbouw van Richvio

• Onderwerp starter Onderwerp starter de marte
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank allen. Heb er net wat stukken hout in gehangen voor wat schaduw effect. Straks foto,s

Het is iets heel anders dan een gezelsschapsbak maar het heeft ook wel wat hoor.
Je bak staat er altijd prima bij Richard.

85D543FC-4B7C-435D-8265-7C3C283C7C5F_zps7mweyw4f.gif
. Zo hangt het er nu bij 😀

85D543FC-4B7C-435D-8265-7C3C283C7C5F_zps7mweyw4f.gif
. Zo hangt het er nu bij 😀

Ik ook 🙂. Mis idd wel wat groen. Toch nog 1 keer proberen. Zal die hn zoeken

Kan je niet in de handel vinden, en ik heb mn stekkies net weggedaan gister naar Anneke.
Als je geduld hebt, o nee heb je niet, zetten ze bij mij snel weer uitlopers. En zijn ze voor jou.

Ph 7 gh 6 alleen de kh is 9

Je kunt het proberen.

Ja. Ik las ook idd zacht. Weet het ook niet haha

Fozzy zei:
Kan je niet in de handel vinden, en ik heb mn stekkies net weggedaan gister naar Anneke.
Als je geduld hebt, o nee heb je niet, zetten ze bij mij snel weer uitlopers. En zijn ze voor jou.

Als het van jou komt heb ik wel geduld hoor 🙂

Ken je ze echt nie? Die mooie lange stengels met bladeren aan de oppervlakte. Heb ze al een paar jaar in de bak.
En bij mij doen ze t prima. Kleibollen erbij steken en gaan. Mijn PH staat op 6,7 en Kh is 4 op dit moment.

Richvio zei:
Ja. Ik las ook idd zacht. Weet het ook niet haha
Ik wel,bij mijn manen bak deed HN het super.In de huidige bak,komt hij niet op gang. Waterwaarden verschilden behoorlijk.Proberen kan altijd.

Ja idd. Proberen kan altijd

Nee. Ken wel de Lotus. Heb altijd rode lotussen gehad. Die deden het altijd super op het water hier

Behoorlijk wat licht, genoeg voeding bij de wortels (meerdere bolletjes per stek) en niet te diep planten waren hier de succesfactoren. Onze stekken komen van iemand met een Discusbak met eveneens best hard water en daar groeide het spul als onkruid. Die persoon kwam zelf met de tip van het niet te diep planten, o.a. nadat mensen bij hem hadden geklaagd over niet aangeslagen stekken.

~ Ivo

Zal het gewoon proberen. Dan zien we het vanzelf 🙂

Ik zou er ook wat meer groen in zetten. Maar ik ben ook een plantenbak-freak.

Een alternatief op de HN: Nymphoides ezannoi! Al zal deze ook niet makkelijk te vinden zijn.

De ezannoi is wel een Afrikaan volgens mijn info. Een Zuid-Amerikaanse lelies die ook onderwaterbladeren aanmaken is de Nymphaea glandulifera (er is een forumlid dat deze ook wel zo af en toe aanbiedt). In een biotoopfilmpje kwam ik laatst ook een roodgekleurde lelie tegen met onderwaterbladeren, dus als het niet biotoopcorrect hoeft kun je ook de 'gewone' rode lotus gebruiken.

Of... gewoon wachten op de HN stekken van Albert 😉

~ Ivo

Ik heb (ook) de Nymphoides ezannoi in mijn bak staan..... Als je ge�nteresseerd bent?? Groeit als een gek.

Oke. Heb je er alleen maar wat kleibollen bij?

Oke. Die heb ik hier ook

Even een rondje bak-foto's doen. Deze springt eruit.

Gave vissen!

Dank je wel :thumbs:

en toch mis ik wat bij de laatste foto�s ;(
waar zijn de mooie schijfjes gebleven

groet

jaap

Die zijn er nog gewoon hoor haha. Die liggen nu op vreten te wachten

0DA4583C-1213-4F8F-922B-38F567C056F8_zpstovo59js.gif
C7A42AC1-6617-4471-8F6B-7096FE230A13_zpsfbbfmwp4.gif

03E962ED-BDEC-4F10-8012-24FF0B1E3DF6_zpsef585zua.gif
80BD0E86-9E0F-4CA0-A4FA-2D030C4933E5_zpst3rcbvg6.gif

Mooi,blijft mooi spul 😀

Blijven mooie schijven. Hoe is het nu met de blad eter, gaat ie nog door na komkommer voeren?

Valt mee nu gelukkig. Ach. De vissen zijn belangrijker als de planten 🙂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan