250x40x60 Malawi (Joramvd25)


Na de nieuwe start gaat nu alles erg goed. Er is nog een harempje saulosi bijgekomen die het erg naar hun zin hebben en gister is het gelukt om het vrouwtje met de eitjes eruit te vangen. Had de hele week al een schepnetje klaarliggen waar ze zich de hele tijd verstopte, in de hoop dat ze een keer even naar boven zou zwemmen en dat is dus ook gelukt.

Tijdens het overscheppen ook al 3 van de jonkies gezien die ze uit schrik even losliet, maar in het nieuwe aquarium gelijk weer oppakte.

Foto van het vrouwtje:
924288joramvd25_0_82_img_3633.jpg


En nog een beloofd totaalplaatje van hoe het aquarium er nu bij staat (ga hem vandaag nog wel even verschonen....)
723695joramvd25_0_82_img_3632.jpg
 
Jep, gaaf hoor!

Geen achtergrond trouwens?
 
Nee... Het aquarium is niet erg diep dus een achterwand zat er niet in. En toen het aquarium er stond kon het al helemaal niet meer. Zit er nog over te denken hoe ik dat misschien nog kan gaan doen.
 
Wat zit er nu allemaal in? Sydontissen en malawi's toch? Komen er nog andere vissen in?
 
Aan welke andere vissen zat je te denken dan? Malawi cichlide zijn een best specifieke soort en zeker geen gezelschapsaquarium. Denk dus iets anders dan malawi en syno's gaan er niet in.
 
Al aan zwart plakfolie gedacht?
 
Zal ik is naar kijken! Dankjewel voor de tip!
 
No problem! Ik doe het ook vaak bij mijn bakken, als ik geen trek heb in een achterwand. Scheelt ook weer een paar cm met je diepte.
 
Waar haal jij het meestal dan? En moet alleen even kijken hoe ik het ga doen. Heb maar een paar centimeter vrij achter het aquarium, en verplaatsen gaat hem zeker weten niet worden.
 
Als je zoekt op zwart plakfolie krijg je wel wat sites waar het te koop is. Je kan het bij de bouwmarkt kopen, maar ook op andere sites. Ik stuur je zo wel een link per PB.

Als je wat schoonmaakmiddel op de buitenkant van het glas doet, kan je het gemakkelijker erop plakken en gladstrijken. De (lucht)bultjes die je houdt, kun je doorprikken met een naald en verder gladstrijken.

Hoe je het gaat doen, is inderdaad een goeie! Optillen en op een hondje zetten! ;)

Nee maar even serieus, je zou het in de lengte erop kunnen proberen te plakken en glad kunnen maken met een langwerpig voorwerp, maar dat moet je zelf even uitpuzzelen als je het wilt proberen. Is vast lastig, maar te proberen! Je hoeft ook (nog) niet helemaal tot beneden te laten lopen, omdat je er stenen ervoor hebt zitten.
 
Joramvd25 zei:
Aan welke andere vissen zat je te denken dan? Malawi cichlide zijn een best specifieke soort en zeker geen gezelschapsaquarium. Denk dus iets anders dan malawi en syno's gaan er niet in.
Geen idee. Vroeg me gewoon af of je er nog iets anders in had zitten zoals krabben of alen.
 
Jeppo zei:
Als je zoekt op zwart plakfolie krijg je wel wat sites waar het te koop is. Je kan het bij de bouwmarkt kopen, maar ook op andere sites. Ik stuur je zo wel een link per PB.

Als je wat schoonmaakmiddel op de buitenkant van het glas doet, kan je het gemakkelijker erop plakken en gladstrijken. De (lucht)bultjes die je houdt, kun je doorprikken met een naald en verder gladstrijken.

Hoe je het gaat doen, is inderdaad een goeie! Optillen en op een hondje zetten! ;)

Nee maar even serieus, je zou het in de lengte erop kunnen proberen te plakken en glad kunnen maken met een langwerpig voorwerp, maar dat moet je zelf even uitpuzzelen als je het wilt proberen. Is vast lastig, maar te proberen! Je hoeft ook (nog) niet helemaal tot beneden te laten lopen, omdat je er stenen ervoor hebt zitten.

Top ga ik dit weekend proberen! En dan volgende week een update.


nekoneko zei:
Joramvd25 zei:
Aan welke andere vissen zat je te denken dan? Malawi cichlide zijn een best specifieke soort en zeker geen gezelschapsaquarium. Denk dus iets anders dan malawi en syno's gaan er niet in.
Geen idee. Vroeg me gewoon af of je er nog iets anders in had zitten zoals krabben of alen.

Nee, zal alleen bij malawi en syno's blijven.
 
Joramvd25 zei:
Waar haal jij het meestal dan? En moet alleen even kijken hoe ik het ga doen. Heb maar een paar centimeter vrij achter het aquarium, en verplaatsen gaat hem zeker weten niet worden.
Je kan ook folie naar keuze op een dun plaatje hout ter grootte van de achterwand (da's wel twee en een halve meter bij jou) plakken en dat met dubbelzijdig plakband, of met haakjes in de doorvoergaten in de achterwand, achter het aquarium hangen. Je kan dan zelfs ooit een andere kleur kiezen ! Donkerblauw lijkt mij zelf wel gaaf bij jouw bak.

Als je maar een paar cm ruimte hebt achter je aquarium dan krijg je folie volgens mij nooit op de achterruit geplakt ... En even naar voren schuiven zit er met 600 liter water en nog een paar honderd kilo zand en stenen niet in.
 
Een optie is om het folie niet te plakken of zo maar 'los" met wat plakbandjes te laten hangen, dat heb ik bij mijn Akva bak en de 80 cm ook gedaan, je krijgt er dan een soort van dieptewerking bij kado. (zie mijn handtekening)
 
Crash Cowboy zei:
Joramvd25 zei:
Waar haal jij het meestal dan? En moet alleen even kijken hoe ik het ga doen. Heb maar een paar centimeter vrij achter het aquarium, en verplaatsen gaat hem zeker weten niet worden.
Je kan ook folie naar keuze op een dun plaatje hout ter grootte van de achterwand (da's wel twee en een halve meter bij jou) plakken en dat met dubbelzijdig plakband, of met haakjes in de doorvoergaten in de achterwand, achter het aquarium hangen. Je kan dan zelfs ooit een andere kleur kiezen ! Donkerblauw lijkt mij zelf wel gaaf bij jouw bak.

Als je maar een paar cm ruimte hebt achter je aquarium dan krijg je folie volgens mij nooit op de achterruit geplakt ... En even naar voren schuiven zit er met 600 liter water en nog een paar honderd kilo zand en stenen niet in.

De bak verplaatsen zit er idd niet in. Heb het 1x geprobeerd. Hele aquarium voor 80% leeg laten lopen, alle stenen eruit en nogsteeds konden we er met 3 man geen beweging in krijgen. Het is inderdaad zeker een idee om misschien een dunne plank te maken die ik er achter kan hangen... Alleen zou ik even moeten kijken waar ik deze precies aan kan monteren.

TonHageraats zei:
Een optie is om het folie niet te plakken of zo maar 'los" met wat plakbandjes te laten hangen, dat heb ik bij mijn Akva bak en de 80 cm ook gedaan, je krijgt er dan een soort van dieptewerking bij kado. (zie mijn handtekening)

Heb je handtekening gezien! Ziet er bij jou erg gaaf uit! Alleen ben een beetje bang dat als je het over 2,5 meter gaat doen dat het wel heel erg gaat hangen, of je moet er heel erg veel tape aan vast maken. Zal dit weekend het allemaal eens proberen!
 
Mijn Akva is 2 meter dus die halve meter meer zal niet het verschil maken.
 
Ohw ik had alleen bij je 80cm gekeken! Maar ziet er inderdaad goed uit! Denk dat ik dat ook ga proberen.
 
Ik weet niet of je een motief of foto plastic wil hebben, maar de mijne was 40 cm hoog dus ik moest 2 delen nemen onder elkaar welke ik allebei op dezelfde manier heb gedaan gewoon erachter hangen met wat plakbandjes, doordat ik de naad heb geknipt langs de stenen dus met de vorm mee gaande, zie je de overgang niet tenzij je weet waar je moet kijken en je neus op het glas hebt.
 

Terug
Bovenaan