250x70x70 ZA nieuw van Erwin1982


Ja, die zijn ook erg mooi. HEb net effe door je video's heen zitten scrollen op Youtube. Er staan er aardig wat op.

Waren de discussen van oktober 2012 van jou..... Wat een schatjes zeg. Heb je ook een poosje nakweek gehad van discussen?
 
En nog effe een filmpje:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=pHydS_EdaD0[/video]
 
Erwin1982 zei:
Ja, die zijn ook erg mooi. HEb net effe door je video's heen zitten scrollen op Youtube. Er staan er aardig wat op.

Waren de discussen van oktober 2012 van jou..... Wat een schatjes zeg. Heb je ook een poosje nakweek gehad van discussen?

Voor alle duidelijkheid, dat is niet mijn filmpje en is ook niet mijn kanaal. 2012 had ik nog geen vissen ;)

Erwin1982 zei:
En nog effe een filmpje:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=pHydS_EdaD0[/video]

Mooi!
 
Ik bedoelde Marc :D
 
@Erwin:Was zoals velen begonnen met een kauwgomballenbak.Een Rio 300.Net te doen met 6 discusvissen maar behelpen.Toen inderdaad overgestapt op WV.Wel mijn water telkens Ph verlaagd na een waterwissel.Dit vonden ze niet lekker.

Vervolgens inderdaad een groep nakweek gehad maar dan geen kauwgomballen meer gelukkig.

Vind discusvissen nog mooi hoor maar dan voornamelijk in andermans bakken! :thumbs:
 
Jij hebt ook een zeer mooi, uitgebalanceerd bestand Marc
 
@Erwin:Thnx.Bakkie is nu echt lekker rustig.Zekers sinds de Heckeliis eruit zijn.Heckeliis werden echt wild als er larfjes waren bij de Red Lips.Was echt geen prettig gezicht.
Sinds vandaag heeft een Red Lipvrouwtje weer een bekkie vol met eitjes.
Ben benieuwd hoe het nu straks zal aflopen met de larfjes.
 
Zou prachtig zijn als je ze weet groot te krijgen!
 
@ Erwin:Heb al diverse keren larfjes gehad.Maar de Heckeliis waren steeds snel om ze op te vreten.

Hier een linkje naar een filmpje waarop je de Red Lips ziet met larfjes!Zo mooi!!

https://youtu.be/phq61uEKrhk
 
't Is ook een prachtige vorm van broedzorg he, echt gaaf.
 
Bak is een paar weken terug gedeeltelijk heringericht. Mijns inziens geslaagd. Vooral de rechterkant heeft een grote beurt gehad.

Foto's volgen zsm.
 
Erwin:Maak me gek met die nieuwe inrichting van je!! :thumbs:
 
Ik heb wat foto's gemaakt, zijn niet zo super goed gelukt....

Ik heb vooral het rechter 2/3 gedeelte van de bak aangepakt. Ik vond de linkse hoek wel mooi, maar ik denk dat ik die dus ook nog eens ga aanpakken. Als we in de woonkamer zitten, kijken we van links in de bak. Daar heb ik nu wat meer rekening mee gehouden.

Komen ze:


Totaaloverzicht:


517372_0_82_dscf3890.jpg




De aangepaste rechterkant van de bak.

842236_0_82_dscf3892.jpg




Helaas niet scherp, geeft wel de kleuren van wildvang discusvissen weer:

515841_0_82_dscf3893.jpg




Een wat kleiner visje in de bak:

597231_0_82_dscf3895.jpg



Ik vond 't wel een leuk gezicht; lekker van de witte muggenlarven snoepen:

346939_0_82_dscf3920.jpg




En een om 't af te sluiten.

196912_0_82_dscf3924.jpg



Ik moet wel mijn best doen om de vissen in goede conditie te houden; meer als met nakweek, daar kom ik wel achter. Heb er nu een zitten met flagellaten; de gaten vallen in de kop. Ondanks medicatie trekt het niet weg, wordt ook niet erger. Om die gaten zit huidvertroebeling, dus regelmatig en goed verversen. Als het niet beter wordt, gaat hij apart. De hele bak is trouwens gekuurd, ook met bactopur direct.

Planten zijn een zorg met dit weinige licht. Als het zo doorgaat zullen er heel wat planten sneuvelen, waaronder de HN. Jammer, maar dan ga ik mijn vrouw warm maken voor een houtbak.

Verder geen nieuws, we zullen doorgaan......

Ps. Video's worden momenteel geupload; duurt nog wel effe.
 
[video]https://www.youtube.com/watch?v=K_U5MxgDwg0[/video]
 
Mooi hoe ze zo abrupt tot stilstand kunnen komen tijdens het zwemmen!
 
Mooi filmpje en foto's Erwin. Hoe is het met je zorge kindje? Nog last van de flagellaten? Een mooie hout bak is ook prachtig! Had ik ook ;) Met 1 echinodoras precies onder de lamp om hem enige kans te geven. Geeft een prachtig effect.
 
Blijft nog effe een zorgenkindje. Ik heb niets aan de ontlasting kunnen zien, geen vermagering over verlies van kleur. Slechts het vallen van gaten in de kop, boven het oog. Morgen ga ik weer verversen, en dan zet ik denk ik de q-bak weer op. Voor de zekerheid.

Nog effe een filmpje:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=R5eOn6r-9bU[/video]
 
Gisteravond nog een stel foto's gemaakt:

Groepsfoto:

177498_0_82_dscf3927.jpg



Misschien wel de mooiste die er tussen zit; zo prachtig rood gekleurd:


294486_0_82_dscf3928.jpg



Een van de grotere jongens:

986853_0_82_dscf3931.jpg



De bak in de lengterichting. Het water is zo helder dat je er 2.5 meter doorheen kijkt en aan de overkant van de weg de potten in de vensterbank bij de overbuurvrouw ziet staan.

633385_0_82_dscf3935.jpg



Apistogramma Agassizii. De enige man die overbleef. Niet de mooiste, de rugvin is in twee gedeelten gesplitst.

515982_0_82_dscf3947.jpg



Ook hier kan je dat goed zien:

852995_0_82_dscf3948.jpg



Met z'n allen op een kluitje:

255927_0_82_dscf3954.jpg



Iguanodectes adujai. Zijn lastig op de foto te krijgen.

674154_0_82_dscf3964.jpg
 
En we gaan nog effe verder:


Nog een keertje:

724181_0_82_dscf3964.jpg



L204, genomen met flits. De L-nummers zie ik best regelmatig, alleen niet allemaal. De L264 is toch wel een van de mooiere soorten vind ik.

423437_0_82_dscf3973.jpg


Nog effe een foto, waar de visjes lekker in de schemering rondhangen.

754519_0_82_dscf3984.jpg


En nog een:

176935_0_82_dscf3990.jpg



De Hydrocleys Nymphoides begint weer lekker uit te lopen.

886882_0_82_dscf3991.jpg


En tot slot zijn/haar leuke smoeltje als uitsmijter.

555323_0_82_dscf3996.jpg
 
Thanks Alex.
 
Mooie foto's Erwin.
Effe een puntje van aandacht wat betreft de gaten in de kop.
Dit hoeft niet altijd flagellaten te betekenen maar is vaak te wijten aan een mineralentekort.
In het verleden heb ik guianacara's gehouden en momenteel Satanoperca's die daar ook erg vatbaar voor zijn.Gebruik na elke waterverversing een mineraal,Kusuri Clay.Sinds ik dat gebruik,al jaren heb ik daar nooit meer last van gehad.

Wat betreft je L nr. keuze.De L264 is ook een van mijn favorieten.Je ziet hem niet zo vaak voorbijkomen maar is een van de minder bekende toppers.Heb er daarom 5 zwemmen!!
 
Dank je voor de tip mr. Uaru. .... ik meende door slechts alleen water te verversen een mineraaltekort te kunnen voorkomen. Waar kan ik dat middel verkrijgen?
 
Bij de betere koiboeren en ook online via Wesdijk Barendrecht.
 
Mooi groepje Erwin. Ze doen het goed zo te zien. Hoeveel corydorasjes heb je zwemmen? Zag ik je vorige filmpje een hele kudde voorbij komen.. Hahah
Is je hout nog niet gezonken? Zag nog een tie ribje zitten.
 
Het hout is wel gezonken, maar een en ander moet aan elkaar bevestigd zijn voordat alles in elkaar mietert. De dissonant in de bak, dat stuk plastic. Kan er helaas niets aan veranderen en hopen dat het bealgt ofzo.

Ik heb er zeker 50 zitten. Vang ze maar eens uit, onmogelijke opgave! Heb er al een stuk of 50 verkocht voor een euro per stuk. Maar ze fokken enorm aan.
 
Prachtig mooie schijven..
Totaaltje van de bak ben ik ook nieuwsgierig naar..
 
Het ziet er mooi natuurlijk uit. Een sieraad voor je huis.
Bellen ze nog niet bij je aan met de vraag of ze even naar je aquarium mogen kijken?

Hobbygroet.
Jos Hut
 
@ MsFelix:

Alstublieft:

712286_0_82_dscf3932.jpg


Zwits, bedankt.

Jos, ook bedankt. 'k Heb ze nog niet aan de deur gehad, maar wel voor de ramen en op de oprit om toch eens te kijken. Je ziet denk ik niet heel veel bakken van pakweg langer als anderhalve meter.

T.z.t wil ik de linkerkant van de bak ook wat aanpakken, maar ik weet nog niet helemaal hoe of wat..

Eerst dit maar eens laten bezinken en de visjes op een nog beter niveau krijgen. En met het nieuwe seizoen voor de deur heb ik Michael van Utaka al gevraagd om eens uit te kijken naar leuke visjes. Liefst rood.
 

Terug
Bovenaan