Wat is er nieuw

250x70x70 ZA nieuw van Erwin1982

Ik heb hem nu in de badkamer hangen.
Heb links de wasm.kraan.
Onder de wastafel kan ik een koppelstuk 15-10 omwisselen voor een 15 mm t stuk.
vuil water gaat de wc in.

Moet ik nog steeds doen.

Nou, ik ga 't niet voor elkaar krijgen bij vrouwlief hoor. Een osmose-apparaat in de badkamer? Ze jaagt me 't huus uit 😀

Zit er nog steeds wel aan te denken om een regenton te plaatsen, of twee..... Maar dat is wel een risico met continue aanvoer van zacht water.

Je hebt dit water nodig voor je Discus? Of lees ik er nu over heen.

Gewoon regenton in de tuin zetten en klaar.

Erwin1982 zei:
Nou, ik ga 't niet voor elkaar krijgen bij vrouwlief hoor. Een osmose-apparaat in de badkamer? Ze jaagt me 't huus uit 😀

Wat zeg je nou??? Wiens naam staat er op de deur?? Nou?? 😀

Nee, wel een bak met opmaak,afwas,poets spullen he. 😉

Nou,mooi dat hij hangt, en blijf hangen. 😀

Die van mij is niet moeilijk,daarover. Dans mannetje.!!!

Hij valt niet op, tegen de witte tegels.

als ze vraagt ,en die gekleurde dingen dan??? o, van de telefoon. 😀

Bertus is de baas in huis..... maar ikke niet hoor haha

Echt met bewondering naar je bak zitten te kijken!
Wat een aquarium, echt heel mooi.

Heb een vraagje aan je. Ik zie dat je veel bladeren op de grond heb liggen. Zijn dat gewoon normale bladeren van een boom of speciale? Want ik ga zelf ook groter dus en de azi� kant op.

Stiekem toch wel een inspiratie haha.

Gr

Maxdate zei:
Echt met bewondering naar je bak zitten te kijken!
Wat een aquarium, echt heel mooi.

Heb een vraagje aan je. Ik zie dat je veel bladeren op de grond heb liggen. Zijn dat gewoon normale bladeren van een boom of speciale? Want ik ga zelf ook groter dus en de azi� kant op.

Stiekem toch wel een inspiratie haha.

Gr
Waarschijnlijk zijn het beuken-, eiken- of cattapabladeren.
Die kun je kopen bij een website, of zelf plukken en drogen.
Je weet toch dat dit een Zuid-Amerika bak is? Of bedoelde je dat niet met "en de azi� kant op"?

Maar inderdaad, Erwin, je hebt een prachtige bak.

Ja dat wist ik van de zuid-amerika bak! Maar azie kant kan ook die kant op gaan met die bladeren.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

Allen in ieder geval bedankt. Ik kreeg van mijn vrouw het boek "Bleher's Discus vol.1" wat vooral over de wilde discus gaat. Nu weet ik dat Bleher zeker niet onomstreden is en een ego heeft wat ziekelijk is, maar als we alles bij elkaar leggen komen we toch een heel end.

Wat betreft bladeren. Inderdaad een combi van eiken, beuken en catappa bladeren. Als je Azi� wil gaan doen, deed ik vooral catappa, omdat de bladeren hier van nature vandaan komen.

Allen bedankt voor de complimenten. Doet me altijd goed!

Nog weer effe wat foto's van de bewoners.

Apistogramma agassizii "Rio Madeira"

132742_0_82_dscf4414.jpg

Apistogramma agassizii "Tefe II"

886417_0_82_dscf4420.jpg

765935_0_82_dscf4435.jpg

799217_0_82_dscf4439.jpg

Symphysodon Aequifasciatus "Rio Madeira"

828512_0_82_dscf4417.jpg

662536_0_82_dscf4422.jpg

146755_0_82_dscf4426.jpg

674895_0_82_dscf4430.jpg

382348_0_82_dscf4442.jpg

888374_0_82_dscf4446.jpg

216542_0_82_dscf4454.jpg

Ik heb ook maar eens een stel filmpjes gemaakt; die ben ik nu aan het uploaden en dan kan je toch wel zien dat die wildvang discusvissen niet zo saai zijn, als dat menigeen beweert. Pittige visjes hoor.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=1qurTXIybqg[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rzKpQAqu5Vg[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=R39hUhUuXs0[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=FWZB7zSXl4Y[/video]

Dank allen, maar Nick, ik kan nog heel veel leren van discushouders!

Ze zijn ook prachtig. In de toekomst wil ik er nog meer een biotoopbak, gericht op de discussen, van maken, want daar ligt toch wel de liefde hoor. Met wat grotere scholenvissen zodat het wat rustiger wordt in de bak. Panda's en kardinalen eruit. Maar dat gaat wel op natuurlijke wijze gebeu9 want ik ga de bak niet overhoop halen.

Ik ben er trouwens achtergekomen dat de Iguanodectes adujai niet de I. adujai is, maar de I. geisleri. Op een na. 't Zit 'm in het formaat, de rode vinnen en de uitgesproken donkere streep in de "vlag" op het lichaam. En hij komt nog voor ook in de Rio Madeira.

Een echte biotoop zal 't waarschijnlijk nooit worden, omdat discussen veelal worden gevonden tezamen met Leporinus-soorten, die veelal aardig aan de maat zijn. Dat is tenminste wel hetgeen wat ik vaak in filmpjes op YouTube zie.

Correct me if I'm wrong...

Kijk eens wat Utaka op de verwacht lijst heeft staan: Synaptolaemus latofasciatus

Wel 'n mooi visje..... Eerst de panda's eruit en dat wil nog niet zo lukken momenteel.

Dank je, ze doen het heel erg goed gelukkig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan