280*70*70 van Pieter_1983


Je zei dat je een topic ging openen maar heb hem helemaal gemist!

Wat een apparaat van een aquarium man.
Ben echt heel benieuwd hoe hij gaat worden.

Je bioloog is echt bizar groot gewoon....gaat je een vermogen kosten aan filtermateriaal. :eek:
Dubbele schotten ben ik nog steed niet van overtuigd of dat nu echt moet maar heb het zelf voor de zekerheid wel gedaan.
Roosters er in leggen wat @tuinkabouter ook zegt is wel heel verstandig voor een goede doorstroming.

Qua filtermateriaal zijn dat soorten bio stenen (lava enzo) natuurlijk prima en lekker goedkoop.
Je hebt natuurlijk een giga oppervlakte dus geloof niet dat je creme de la creme hoeft te hebben.

Ben benieuwd of het wat gaat worden met je achtergrond!
Blijf het volgen
 
Haha ja hij is groter dan ieder ander aquarium wat ik ook gehad heb ;)
Roosters komen er wel in, dubbele schotten moet ik nog even uitzoeken wat voor extra nut dat heeft.
 
Enige reden dat ik voor dubbele schotten heb gekozen is dat op die manier het water in alle vakken vanaf dezelfde kant komt.
 
Zo... de achterwand is besteld :)
kunnen we een paar weken op wachten tot die binnen is.

Achtergrond_Maten_Profiel_bovenaanzicht.jpg
 
Ja ik denk het ook
Massief lijkt me beter zodat er geen water achter gaat staan.
Duurt waarschijnlijk ook iets langer omdat ze het nu iets anders maken dan normaal. Maar ach... Goed werk heeft tijd nodig.
 
Spoiler Alert !!!!!

Haha de achtergrond is klaar en word zsm verzonden. hij ziet er echt gaaf uit. (nu maar hopen dat ik niets fout gemeten heb. )

IMG_5007.JPG


IMG_5008.JPG


IMG_5009.JPG


IMG_5010.JPG


Links een stukje zijkant, midden de droogkamer en rechts de overloop :D
 
Prachtig!

Kan die in 1x de bak in of moet het in delen?
 
Nee komt in delen. Is vandaag verzonden in 2 pakketten.
 
Heb dit project even gemist, maar waanzinnig zeg!
 
Da's een flinke achterwand, maar ook wel een hele mooie. Zitten er nu echte stukken hout in verwerkt? Het lijkt zo echt namelijk :)

Verder echt een gaaf formaat aquarium!
 
ik weet het ook nog niet, ik ga het zien als hij binnen komt :)
 
Nog gekozen voor dubbele schotten in je bioloog? Zou het wel doen, met name als je een 2 meter hebt.
Weet je de vulling al?

Gewoon voor €150 aan siporax 15mm kopen. Goed spul joh :). Waarom zou je zo'n mega bioloog nemen en dan vol gooien met matige vulling? Kon je beter een kleinere nemen met goede vulling, toch?
Niet dat je dat van plan was hoor, maar interessante keuzes komen soms langs.

Succes iig!
 
Achtergrond is zeker tof geworden!

Bij mij hij binnen 5 werkdagen binnen dus met een beetje geluk kan je van het weekend plakken.

Even een tip, ik had me erg vergist in de hoeveelheid kit en heb er 5 gebruikt....
Als ik jou was zou ik een stapel halen en alles terugbrengen wat je niet gebruikt.
 
Ik heb het voordeel van dubbele Schotten nog niet ontdekt canon. Als iemand me kan overtuigen van t nut maak ik ze er in. Anders laat ik het zo.
Vulling komt zeker goed. Is best belangrijk dus gaan we niet op bezuinigen.

Ik hoop dat de achtergrond vrijdag binnen komt of zaterdagochtend. Zaterdag hebben we verjaardag van mn vriendin en soort housewarming ineen. Zou mooi zijn als ik hem er dan in heb staan. (Plakken nog niet, eerst nog ff laten acclimatiseren in de bak. )
 
ik zie het "nut" van dubbele schotten ook niet echt in, op beide manieren stroomt het water door je materiaal heen dusja :juggle:
 
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Wordt denk ik erg mooi.
 
Mooie achterwand hoor, ziet er realistisch uit zeg.
 
Gisteren was het eindelijk zover...

Heel het huis zat vol en de partytent ook, want de bazin was jarig wat resulteerde in +/- 35 personen op visite.

en toen ging de bel weer en was het meneer Postnl met 2 gigantische dozen uit Servië. schrok van het formaat..

Alleen Pieter zou Pieter niet zijn als hij niet de pech zou hebben dat de douane zijn pakketje zou openen en even invoerrechten er bij moest aftikken :( :(

dus na die tegenvaller de dozen in de kamer in een hoekje zetten en maar wachten tot de visite de deur uit zou gaan. was zo nieuwsgierig naar hoe het geworden was.

Na het eten ging de middag ploeg weg, en voor de avond ploeg kwam snel de dozen uitpakken..

16395947_1218148981596079_1717604148_n.jpg


16409141_1218391998238444_921013330_o.jpg


16409681_1218148964929414_950016488_o.jpg


Per onderdeel super verpakt in folie en piepschuim...
Een heel werk om alles uit te pakken, maar het ene pakketje uitpakken was nog mooier dan de andere..

16409756_1218392104905100_1488245008_o.jpg

en dit is het resultaat :D :D



16441280_1218392074905103_451756767_n.jpg

En de maker ;) echt super tevreden over het resultaat :)
 
Het ziet er gaaf uit, je weet wat je de komende week te doen staat.
Het is iig leuk werk om mee bezig te zijn.
 
Bedankt allemaal, ja Albert, maar zal wel iets langer duren allemaal..

Morgen voor de 2e keer dit jaar bij een nieuwe werkgever beginnen. Door omstandigheden was de eerste keer totaal geen succes en als bijkomend nadeel veel te weinig uren kunnen maken waardoor ik de aankomende maand ook financieel gezien even rustig aan moet doen. Maar dat komt allemaal wel weer goed.

Moet me nu ook echt gaan verdiepen in het pvc verhaal.
 
Ziet er heel gaaf uit! Ben benieuwd naar het vervolg, het begin is in ieder geval al erg mooi!

En succes bij je nieuwe werkgever morgen :)
 
Super mooi! Ben zeer benieuwd naar je vervolg! :)!!

Is de foto van het totaal nu iets bewerkt met een 'boog' naar het midden?
 
Haha nee ik wilde een foto maken met de panorama stand op mijn telefoon maar dat had helaas niet het gewenste effect.
 
Prachtig wandje! Zit er nu echt hout in verwerkt?
 

Terug
Bovenaan