Wat is er nieuw

2de Nano Cube 30l (Mandykuh)

Doen,hij moet er toch een KEER aan wennen. 2 erbij.

Bertus zei:
Doen,hij moet er toch een KEER aan wennen. 2 erbij.

Eigenlijk wel he

Seabait zei:
Vind ik ook en anders scheiden! 😉

hmm moet ik eerst getrouwd zijn 😛

Maar ik kan ze gewoon laten zitten en met en met dan gaan sorteren. Gaan ze de rio in

leuk nieuw project!
maaree, foto's??? 😛

De bak is geheel leeg hahaha die wittw bodem is eruit. Even geen tijd om de nieuwe te bestellen enz. Vooral ook omdat ik over alles twijfel kleur bodem welke olanten en bla bla bla haha

Qua inrichting moet ik rekening houden dat ik ze wel makkelijk moet kunnen selecteren bdus niet te vol word

welke tijgers ga je nemen Mandy ?? zal best ergens staan, maar ben ik te ongeduldig voor....

de tijger die ik heb bijv. houden helemaal niet van een lage ph...en de cr/cb zijn gewend aan ph 7...waarom zou je er dan een ph verlagende bodem in willen ???

Sorry zie nu pas je reactie Anja.
Ik weet nog niet precies welke misachien blauwe of de gewone "standaard" tijgers. Ik vind het namelijk jammer om het blauwe eruit te gaan kweken dus misschien lichtere ik weet het nog niet.

Ik heb er geen ph verlagende bodem in en water is 6.7 dus vind het alsnog erg netjes.

Morgen komt de originele Dennerle lamp 9watt ipv 11 watt even kijken hoe dat uit ziet.Ik wou eerst led mare dan is meteen mijn hele keuken verlicht.

Een vraagje,

Kan een Hagen Fluval E Verwarmingselement gewoon horizontaal onder in de nano bak ??????
Ik weet niet of dat kan ivm de stroomkabel enz.

Nou zo snel gaat dat niet hoor Mandy.....

ze kweken toch al niet echt snel, en dan is het een kwestie van een enkele lichte eruit halen

zijn erg mooi dus goed denken....ik vind ze geweldig..

Mandykuh zei:
Een vraagje,

Kan een Hagen Fluval E Verwarmingselement gewoon horizontaal onder in de nano bak ??????

Hmm never mind ik lees net dat deze ter aller tijden verticaal moet staan...

Mandykuh zei:
Een vraagje,

wat ik ervan kon vinden is dat ze verticaal in de bak gemonteerd moeten worden.

q&q zei:
Nou zo snel gaat dat niet hoor Mandy.....

ze kweken toch al niet echt snel, en dan is het een kwestie van een enkele lichte eruit halen

zijn erg mooi dus goed denken....ik vind ze geweldig..

Ow oke dat wist ik niet maar aangezien ik ze samen met CR en CB ga zetten is dat wel iets om over na te denken dan...

ssoolsma zei:
Mandykuh zei:
Een vraagje,

wat ik ervan kon vinden is dat ze verticaal in de bak gemonteerd moeten worden.

Ja ik zag het net ook in de beschrijving (wat ik eerst niet kon vinden) Dik gedrukt staat het erop zucht nu even gaan kijken hoe ik die ijskast kan gaan verbergen...

hahahahaha lol, ik ben ook niet zo van de beschrijving lezen.

Zo weer een waterwissel gedaan aangezien en weer wachten tot het hout blijft staan. Helaas is dat nu nog niet het geval naar een weekje.

Qua plantjes heb ik gewoon echt geen idee. Wel wil ik levermos maar schijnbaar is dat zo moeilijk uit te halen grrr :stom:

1379260_239424962880997_1885072730_n.jpg

1377514_239424982880995_416818559_n.jpg

Het hout zal de filter en verwarming gaan verbergen voor grote deel en een hoog plantje komt daar.

Zit nog steeds geen TiBee in 😛

Wat is dat voor een bal?

gaat wel wat moois worden denk ik, ga je het houd ook nog laten begroeien met iets?

de verwarming is idd niet de mooiste, maar schijnt wel een goed ding te zijn.

Is om het hout op zijn plek te houden zodat het niet gaat drijven..

En nee geen Tibee pas als alles goed is worden de tijgers gehaald en de cr en blacks..

Als ik ergens al "standaard" de Tibee kan kopen zou me dat een heleboel schele maa4 helaas nog niet gevonden..

Misschien ben je straks wel een van de eerste in nederland die tibee heeft gekweekt 😛

Nee ben iemand tegen gekomen die ook gaat beginnen. Maar twijfelt ook of hij blauwe pakt of "gewone" tijgers zeg maar de blauwe schijnen wat moeilijker te zijn vergeleken de "simpele" tijgers. Al zijn ze volgens vele geen gemakkelijke garnalen maar heb nu zoveel verschillende dingen gelezen dus jeh.
De Tibee is niet echt het idee van blauwe maar heb nog even zowiezo pas in november ergens de eerste garnalen erin.
Wel geen grote groep want zucht als ik zie hoe dat gaat in de andere nano. Al twijfel ik om mijn eigen cr en cb te gebruiken. Zitten genoeg kleintjes in en dan even de mooiste uitzoeken.

Ja gewoon cr en cb van je eerste nano nemen, je hebt er toch genoeg,
Is het niet beter om taiwan met tijgers te kweken? Ik roep maar wat

Dat word wel geroepen ja maar kan dan alsnog een jaar duren ofzo voor je een tibeetje hebt haha. Dus word geduld hebben...

ik heb per ongeluk 3 tibee's gekweekt!
zijn nu al 2 cm

algeneter12 zei:
ik heb per ongeluk 3 tibee's gekweekt!
zijn nu al 2 cm

Ohhhh echt ??? Super! Heb je er foto's van? Welke heb je bij elkaar zitten? Ik ga mijn andere cb en cr selecteren op de laagste gradatie en die gaan dan in deze bak hoop dat ik daar goed aan doe.

Waarom het hout niet vast zetten op een rvs stukje gaas? Bodem daar weer over en het blijft zeker weten staan.

Je maakt hier dus een kweek bakje van en geen sier?

Ik zag net op aquariawereld.nl tijger garnaalen staan.

Weet niet of je er wat aan hebt.

Ik heb een particuliere kweker. Nee word geen echte kweekbak moet wel hobby blijven.

Tevens wil ik dat m'n garnalen zich wel prettig voelen en dat zal ook effect hebben op het kweek gedrag aangezien het niet de makkelijkste kweek is ivm genen en sterfte door het missen van bepaalde genen en euhm het onvruchtbaar raken dus nee word geen inrichting van een kweekbak.

ik had cr gekocht en daar kwamen 3 rare garnalen uit en dat waren volgens erna tibee.
helaas hebben wij geen goed fototoestel dan zie je alleen een vlek.

Ow jammer.
Dat zou goed kunnen alleen even opletten of deze niet steriel zijn. Een veel voorkomend probleem helaas.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan