Wat is er nieuw

2e hands aquarium kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter KGR
  • Startdatum Startdatum
K

KGR

Guest
Hallo,

Morgen ga ik een 2e hands aquarium bekijken.

Iemand nog tips waar op te letten? 1e keer dat ik ga kijken voor een 2e hands aquarium.

Betreft een Rio 300

Alvast bedankt!

Letten op krassen die in het zicht kunnen zitten waar je je aan kunt gaan storen...staat het aquarium droog, Of gevuld met water?

Wat ik begreep gevuld met water

Kijk of de verlichting het doet

ok bedankt!

hij is ca 2jaar oud. we zullen morgen wel zien.

Kijk ook even of de stabilisatie strip nog in orde is, je hoort wel eens dat deze op ten duur scheuren of breken.

Bedankt! Moet ik ook rekening houden met maxbelasting van de betonnenvloer van het huis?
Denk dat het totale gewicht op een kilo of 450-500 kilo incl meubel komt?

Als hij op de begaande grond staat zou ik me daar niet te druk om maken.

Ja komt beneden in dekamer

Geen probleem op een betonnen vloer, ook niet op een verdieping.
Ik ben benieuwd of je hem aangeschaft hebt.

Ja hij is aangeschaft 🙂

zal zo een foto erop zetten

397554kgr_0_82_img_5762.jpg

hoop dat hij recht upload

613697kgr_0_82_img_5761.jpg

niet dus..

Draai mn hoofd wel om...ziet er goed uit zo..met extern filter gekocht? Of alleen de bak + meubel?

alleen aquarium + meubel.

Heb een JBL e901(mondeo :thumbs:) en nog een eheim externe

ik denk dat de JBL voldoende zal zijn anders zet ik de eheim erbij.

Hebben jullie en idee hoeveel bodembedekking erin zal meoten? 25-50kg?

Ligt eraan hoe dik je de bodem wilt. Ik heb een 30kg filterzand erin. Bij 50 heb je wel een betere dikte voor planten.

Voor twee cm achter de voorruit en h� naar achteren laten oplopen tot een cm of 7. Ik verwacht dat 25 kilo te weinig is en 50 te veel. Erg goed uitspoelen en daar de tijd voor nemen. Controleren of het schoon is door wat grind of zand in een glas met water te doen en even te schudden. Blijft het water helder dan is het goed schoon. De onderste laag van de bodem hoef je niet superschoon uit te spoelen, zitten dan nog voedingsstoffen in voor planten.

Hobbygroet,
Jos Hut

Denk dat de JBL alleen te weinig is voor deze bak.
Mijn ervaring met de bodemdikte is dat het vaak maar tijdelijk mooi afloopt. Zeker als je vissen zoals Corydoras neemt of andere woelers zal na verloop van tijd je bodem uitvlakken.

Bedankt! vermoedt dat ik straks nog even langs de HORNBACH GRONINGEN ga, haha.

Ik wil er een plantenbak van maken had gelezen dat het beste dan korrel 2-3mm het beste is.

Ik doe er geen voedingsbodem in.

Denk dat je beter kan wachten...of heb je schaatsen onder je auto...

:stom: idd haha was met honden uitlaten ook fijn 🙂

Ik zou eerst even wachten met het bijplaatsen van een pomp. Wacht eens drie weken en kijk dan of het wel echt nodig is. De planten kunnen zich dan eerst zetten. Bij sommige aquaria is de stroming zo sterk dan er nauwelijks fatsoenlijke planten in willen groeien.

Hobbygroet,
Jos Hut

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan