Wat is er nieuw

2m bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter CarmenE
  • Startdatum Startdatum
C

CarmenE

Guest
Ik ben hard aan het sparen voor een 2m bak en ben me nu alvast een beetje aan het ori�nteren welke vissen en planten ik er in kan gaan houden.
Omdat ik nogal weg ben van de apistogramma's zou ik deze er graag in willen doen.
Daarnaast lijken mij de maanvissen ook erg leuk.
Vraag is dus:
welke apistogramma's kunnen samen in een 2m bak en ook samen met maanvissen.

In mijn 1m bak zitten nu apistrogramma cacatuoide 1m 1v (1v is verdwenen cq overleden) en een koppel ramirezi's (en een school kardinaaltetra's en een ancistrus)
Beiden lijken het overigens goed te doen want ik heb bij beide eitjes/jongen gezien.
Dus liever andere apistogramma's in de grote bak dadelijk..

Iemand suggesties? wat kan wel of absoluut niet samen en hoeveel verschillende apistrogramma's is de max (naast de maanvissen).

Persoonlijk vindt ik de microgeophagus altispinosa een geweldige cichlide voor bij discus/maanvis

Ik vind de Caca s ook erg leuk en dat zou ook kunnen denk ik. Er is wel veel keus op dat gebied hoor.

Hoeveel verschillende soorten apisto's zouden er samen in zo'n bak kunnen?
En dan een koppel of harem per soort zeg maar...

Is ook weer afhankelijk van de soort apisto en inrichting denk ik. De een is wat feller als de ander

Ik zou eerder graan voor een groep van dezelfde soort dan combineren. Een groep macmasteri moet zeker kunnen. 4m/8v ofzo

Ik wil wel gaan voor veel planten, kienhout etc. Het zal in ieder geval voldoende schuil mogelijkheden geven.
Dus het moet ook een soort zijn die de planten met rust laat (maar dat zijn de meeste dacht ik)

Die macmasteri is trouwens wel erg mooi <3

Apisto's zijn zeker mooi, maar wat dacht je van een groepje Dicrossus maculatus of filamentosa

oXtTxwEQYz4k316I0RyuRUDys-q9W2Sx.jpeg

Zoveel vissen, zoveel meningen 😉

idd prachtige vissen maar wel een stukje moeilijker dan de door gekweekte en sterkere apisto soorten

borelli (subtropisch)
trifasciata (subtropisch)
temperaturen tussen de 18-28C schommelingen in de temperatuur zijn goed winter laag zomer hoog liefst zelfs kleine schommelingen tussen dag en nacht
dus dan zou je je verwarming op 18 kunnen zetten in de zomer word het warmer door de omgeving 🙂

macmasteri (tropisch)
cacatuoide (tropisch)
agasizizi (tropisch)
hongsloi (tropisch)

microgeophagus altispinosa is idd ook een sterke vis beetje tussen subtropisch en tropisch in (23 to 29C )
best is een temperatuur verloop per seizoen deze vis kan ook prima lang op de zelfde temperatuur maar zal dan wel wat minder oud worden

Dicrossus maculatus of filamentosa zijn ook zeer mooie vissen maar wil je ze op hun gemak stellen moet je wel rekening houden met je ph kh gh die zullen lager moeten zijn dan bij de rest van de vissen denk aan gh4 of lager kh 3 of lager ph 6,5 of lager

hopelijk heb je er wat aan grt dravik2

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan