Wat is er nieuw

2meter aquarium advies

• Onderwerp starter Onderwerp starter roxen
  • Startdatum Startdatum
R

roxen

Guest
Goedenavond. Over een paar weken is mijn 2 meter bij 60 �70 bak klaar. Draaien jullie aquariums van dat formaat op 1 pomp of op 2 waarom? en dan welk merk en ook graag waarom? Gr roxen

Hoi

Ik draai mijn 2 meter met exact dezelfde maten met 1 pomp en wel een 2078 van eheim.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik bodemverwarming heb waardoor mijn bodem ook een beetje filter is.
Daarbij heb ik wel een stromingspompje voor de doorstroming want dat valt met 1 pomp snel tegen.

Hi roxen,

Ik heb mijn 2m bak draaien op 2 filters, een met verwarming ingebouwd Eheim Pro 2 - 2128 en een 2028.

Ik vind zelf 2 filters handig, zo heb ik 2 uitstromen in de bak en 2x afzuiging zonder zelf vanalles te moeten fabriceren en is het met schoonmaken en defecten handig dat niet het gehele filtersysteem uitvalt.

Arnaud geeft het al aan de 2078 gaat het niet halen qua vermogen vrees ik heb zelf een 150x50x65 staan met zon pomp en kom echt te kort
tot halverwege de bak gaat het prima daarna schiet het te kort zie ik ander andere aan de planten groei co2 en voedingstoffen halen het einde van de bak niet
geprobeerd om de de stromingsbuis aan te passen oa te verlengen maar dan houd de stromingsdruk niet over

gezien je bak een inhoud heeft bruto 840 liter water zal wat af gaan aan inrichting zand/grind/hout/stenen/achterwand maar dan houd je toch een behoorlijke plons water over
als in beschouwing genomen zou ik voor twee pompen gaan aangezien 1 pomp een wel erg grote moet zijn dacht iets te weten van 4,5 keer de inhoud = 4000 liter per uur
maar dat kan ik mis hebben anderen weten er vast meer van

groet

jaap

oeps 4000 liter per uur 😳 moet natuurlijk zijn per dag :stom:

groet

jaap

flipper34 zei:

groet

jaap

Denk dat het toch echt 4000 / uur moet zijn 🙂 die van mij doet 1000 / uur en is eigenlijk te klein voor mijn Rio400 maar qua visbestand is het niet te druk.

Zou er ook 2 filters opzetten.

webhond zei:
flipper34 zei:

groet

jaap

Denk dat het toch echt 4000 / uur moet zijn 🙂 die van mij doet 1000 / uur en is eigenlijk te klein voor mijn Rio400 maar qua visbestand is het niet te druk.

Zou er ook 2 filters opzetten.

webhond je hebt helemaal gelijk mijn eerste aanname was dus wel goed
dan verval je toch wel aan twee pompen
heb net even gekeken naar wat de de grootse pomp van jbl de e1901 levert
in nul last = 1900 liter per uur met slangen en filtermateriaal is dit ga 1400 liter per uur
denk dat dat te weinig gaat worden hangt natuurlijk wel af wat de ts er voor vissen bestand op na gaat houden

groet

jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan