Ik schat het rond de 16mg, ehhh nee sorry met leesbril op toch rond de 7mg Marcel😀😀. Misschien dat er vrouwen zijn die ons tegen gaan spreken😉
Ik schat het rond de 16mg, ehhh nee sorry met leesbril op toch rond de 7mg Marcel😀😀. Misschien dat er vrouwen zijn die ons tegen gaan spreken😉
Biljoenblik wat voor diffusur gebruik je en hoe heb je deze aangesloten (foto zou mooi zijn)
De 7 mg/l zuurstof is maximaal oplosbaar bij zijn water temperatuur.
Even samevatten.
Geen CO2. Weinig planten. Veel waterwissel.
Aquarium kun je goed beluchten. Want CO2 wordt niet toegevoegd. En weinig planten.
Waterwissel met leidingwater. Leidingwater bevat weinig zuurstof. Ga je dit opwarmen, dan nog minder.
Beter een paar emmers klaarzetten met luchtsteen erin.
Het aquarium zelf gebruikt veel zuurstof. De vissen natuurlijk. Maar ook de filter en bodem.
Het aquarium producerd nagenoeg geen zuurstof. Weinig planten.
Wateroppervlak is in beweging. Echter met dekruiten en daarover een kap. Zal ook daar de zuurstof weer iets lager zijn, dan in verse lucht.
Dus houd wat openingen in de kap. Zo'n 10% van het oppervlak. Spraybar nog iets hoger plaatsen. Verversen met zuurstofrijk water.
Ik hoop dat dit werkt.
Maar zoals hier wordt gezegt. Als ze dit niet doen, is er toch niet echt een probleem??
En zorgen voor meer verse lucht boven de bak. Dus dekruiten moeten minimaal een 10% opening hebben van het totaal water oppervlak. Want als er geen verse lucht bij het water komt, komt er ook minder zuurstof bij.
Dit zal bij veel moderne bakken wel een probleem zijn want ik denk niet dat ik met de Ferplast daaraan toe zal komen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.