Wat is er nieuw

2x eheim pro 4 350(T)

Las wel over het hogere rendement, maar van de betere doorstroming (in tegenstelling tot andere merken) wist ik niet.

Dat was ook precies de reden voor de bypass maar dat hoeft dan dus niet.

iemand die mij trouwens kan vertellen hoe ik de 25mm pvc buizen in het aquarium vast kan maken? passen hier 16/22mm zuignapjes op?

(heb trouwens het gevoel dat ik deze vraag al eens eerder heb gesteld ergens)

Welke buizen bedoel je precies?

De aanzuig?
Een spraybar?
Of de toevoer?

Mijn aanzuig zit niet vast. Pvc is erg stug, dus dat blijft gewoon hangen.

Kijk eens bij @Fozzy die is met pvc bezig.
Zijn buizen steunen op de stabilisatie strip.

Je hebt ook pvc klembeugels, zou je met een rvs schroefje in de achterwand kunnen schroeven.

neuj ging mij voornamelijk om de aanzuigbuizen in de bak.

spraybar was ik niet van plan, gewoon 2 knietjes terug in de bak.

gezien er geen achterwand in komt (oke 1tje van 3mm dik) ga ik daar maar niet in boren 😀

kan uiteraard ook zijn dat ze van zichzelf blijven zitten... zou ik even moeten afwachten tegen die tijd.

nou vandaag de 2 filters binnen gekregen, met beide even een waterrun uitvoeren.

de gewone versie is nu bezig, werkt goed zo te zien. ook lekker stil 🙂

enige wat mij een beetje tegenvalt is de installatieset en de totaliteit daarvan.

op de in- en uitstroom kan je alleen de slang eroverheen schuiven, zonder verdere verstevigingen... lijkt mij nogal risky :S
ook heb je alleen een spraybar en een niet verschuifbare inlaat, dus je komt nooit in alle bakken tot de bodem.

nu ga ik dit wss toch niet gebruiken en het in pvc uitvoeren, maar dat is het enige wat mij een beetje tegenvalt.

nou vandaag de 2 filters binnen gekregen, met beide even een waterrun uitvoeren.

de gewone versie is nu bezig, werkt goed zo te zien. ook lekker stil 🙂

enige wat mij een beetje tegenvalt is de installatieset en de totaliteit daarvan.

op de in- en uitstroom kan je alleen de slang eroverheen schuiven, zonder verdere verstevigingen... lijkt mij nogal risky :S
ook heb je alleen een spraybar en een niet verschuifbare inlaat, dus je komt nooit in alle bakken tot de bodem.

nu ga ik dit wss toch niet gebruiken en het in pvc uitvoeren, maar dat is het enige wat mij een beetje tegenvalt.

O de instalatie set zit er dus niet bij, maar alleen dat groene spul?

Mijn ervaring. Eheim slam op dat groene ding. Gaat muurvast zitten. Moet je een mes inzetten om het los te krijgen.

Maar pvc kun je meer personaliseren, dan dat standaard spul.

O de instalatie set zit er dus niet bij, maar alleen dat groene spul?

Mijn ervaring. Eheim slam op dat groene ding. Gaat muurvast zitten. Moet je een mes inzetten om het los te krijgen.

Maar pvc kun je meer personaliseren, dan dat standaard spul.

Nee wel het zwarte (iets doorschijnend) spul.

Nee gewoon dit

1500744610183872230203.jpg

15007446488371537842609.jpg

Op deze zit dan nog wel een korf.

In t boekie staan dezelfde
15007447916221934751583.jpg

Is nieuw voor mij, hebben ze eindelijk eens wat aan dat groen gedaan.

Maar afgezien van de kleur, is het gewoon dat standaard spul.

Past net niet.

p de in- en uitstroom kan je alleen de slang eroverheen schuiven, zonder verdere verstevigingen... lijkt mij nogal risky
als dat eenmaal zit dan zit het ook vast als een huis
lukt het niet om de slang er op te krijgen slang even warm maken onder hete kraan opschuiven en afkoelen
had het zelfde als jij Richard toen ik voor het eerst de aansluiting zag :juggle: tot ik de boel uit elkaar moest halen trok ik de buis kapot maar het begin van de buis bleef in de slang zitten:stars:😀😀
sindsdien maak ik me gen zorgen meer 😀😀

Nou ik probeerde net de slangen van de slangadapter af te krijgen.... heb maar een mesje gebruikt 😀

Ook al geprobeerd van de instalatie set te trekken maar jullie hebben gelijk hoor, zit muurvast :juggle:

Nog even wat anders.

Mijn thermofilter brengt de bak prima op temperatuur.

alleen als ik de thermofilter op 25graden zet word de bak volgens een glazen thermometer 27graden

met de thermofilter op 23 graden zit de glazen thermometer op 25.

oftewel het filter maakt de bak 2 graden warmer dan die zelf aangeeft, heeft iemand van jullie ook zo'n afwijking of?

Ik heb ook heel veel temperatuur afwijkingen gehad. Ik had op een gegeven moment 3 verschillende glazen thermometers met een totale temperatuur variatie van 4 graden Celsius. Grote vraag was natuurlijk, hoe warm is mijn bak nu?

Hebben jullie een vleesthermometer? Behoorlijk nauwkeurig en accuraat. Kan je even in de bak hangen/houden.

Ik heb zelf een digitale gekalibreerde meter (en te kalibrieren) gekocht omdat juist de temperatuur voor mij een issue is. Ik merk met mijn 2178 dat deze ongeveer 0,2 graad naast de juiste temperatuur zit.

Ik vertrouw dus nu op mijn Eheim pomp qua temperatuur en 1 x per maand nog een steek proefje, maar wordt nog niet teleurgesteld.

Ik zal vanmiddag even kijken of we een vlees thermometer hebben.

Ja ik kan er nog meer thermometers inhangen maar denk idd niet dat ik daar veel wijzer van ga worden 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan