30 liter onderwater pret van Lysanne


Lysanne

Well-known member
Lid geworden
8 juli 2009
Berichten
1,399
Leeftijd
35
Locatie
Roosendaal
Van de week een nieuw bakje opgestart voor dochtertje lief (goed excuus ;) ) dus tijd voor een foto album.

Voor een klein prijsje een aqua expert 30 via marktplaats gekocht. Erg mooi bakkie om te zien.
Uiteraard gelijk diezelfde dag nog de benodigde materialen gehaald en van start gegaan. Ook wat stekken uit mijn 80x40x40 bak gehaald. Oa wat anubias voor op het hout. Daar niet bij stil gestaan dan het hout nog zou blijven drijven... Bodem er in, klein beetje water, hout en planten plaatsen, voorzichtig vullen en weg was mijn gehele inrichting omdat het hout omhoog kwam hahaha. Dus daar heeft de eerste 2 dagen een steen op gelegen. Gister kwam het niet meer omhoog, dus kon ik opnieuw gaan inrichten.

Ik heb nog niet helemaal tevreden over de ligging van het hout. Zou graag de takjes wat meer omhoog zien, dan zo dicht op de bodem. Allerlei posities geprobeerd, maar dit was tot nu toe de beste optie. Misschien dat er nog een klein stukje bijkomt, die het afmaakt. Maar dat kan altijd nog. Ook eens kijken wat de plantjes allemaal gaan doen enzo.

Maar voor nu maar even laten rusten zo en een paar weken laten draaien. Ondertussen eens nadenken over de bewoners. Sowieso een leuke, niet te lastige, garnalen soort. Liever geen vuurgarnaal, deze soort zit al in mijn andere bak. En heel misschien een leuk klein vissoortje. Hier ben ik nog niet helemaal over uit, aangezien ik veel verschillende meningen lees over de lengte en aantal liters etc.

Maar genoeg gepraat, tijd voor foto's. De kwaliteit is niet geweldig, foto's zijn gemaakt met mijn telefoon.

Begonnen met een deel van de bodem er in. Snel anubias uit de andere bak gehaald en op het hout gebonden, om zo snel mogelijk verder te kunnen. En er tijdens het vullen achter komen dat je hout blijft drijven hahaha.

20161013_200424.jpg



Na 2 dagen kwam het hout niet meer omhoog en opnieuw begonnen met de inrichting. Nu maar even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.
20161016_193031.jpg
 
Leuke inrichting! Heb dit bakje zelf ook.

Misschien zijn citroengarnaaltjes een idee? Dat gele staat mooi bij de donkere bodem.
Of anders een groepje crystal red en black (die wel op een gewone bodem kunnen uiteraard)
 
Leuke inrichting! Heb dit bakje zelf ook.

Misschien zijn citroengarnaaltjes een idee? Dat gele staat mooi bij de donkere bodem.
Of anders een groepje crystal red en black (die wel op een gewone bodem kunnen uiteraard)

Aan citroengarnalen heb ik ook gedacht. Het blijft lastig om een keus te maken, er is zooo veel leuks. :)
 
Mooi bakkie!

Aan citroengarnalen heb ik ook gedacht. Het blijft lastig om een keus te maken, er is zooo veel leuks. :)
Dan koop je toch meer aquaria's, dan heb je genoeg plek voor al dat leuks:!:D
 
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

@Ruben01 Hahaha ja zou kunnen, heb nog een juwel rekord 600 op zolder staan :cool: Het punt is meer, waar ga ik die plaatsen... Anders had die er waarschijnlijk gestaan ipv deze ;) Het kastje waar dit bakkie op staat was net te klein voor de juwel :stom:
 
Klein maar fijn. Een garnalen bakje kan je uren naar kijken. Ga je nog een voorgrond plantje er in zetten of bijvoorbeeld een matje van riccia fluitans.
 
leuk bakje in wording:)
 
@Dr.Creative Helemaal met je eens. Ik heb vuurtjes in mijn andere bak zitten en daar geniet ik ook heel erg van. Uiteraard ook van de andere vissen die daar in zwemmen.
Het is wel de bedoeling om nog wat op de voorgrond te plaatsen, wat daar ben ik nog niet helemaal over uit. Er is genoeg keus, maar ik wil ook eerst eens kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen. Niet alles hoeft in 1 keer he. :p

@Cédric Vleminckx Klopt helemaal, tv interesseert mij niet zo, maar ik woon hier niet alleen :cool: Manlief wil heel graag kreeftjes, roept ie zo vaak. En ik heb al zo vaak gezegd dat ik dat helemaal niet erg vind. Maar ja, het komt er niet van. Dus dan start ik maar lekker mijn eigen bakkie op met mijn eigen ding :D hahaha.

@Rubz Dank je! Tot nu toe vind ik het ook eens geslaagde opzet. Al zal er het nodige ook wel weer veranderen mezelf kennende hahaha. :D
 
Als het mijn bakje was en ik had nog bodem over. Dan had ik achterin nog wat opgehoogd! Geeft wat meer volume. Maar smaken verschillen uiteraard';)
'_
 
Laatst bewerkt:
Als het mijn bakje was en ik had nog bodem over. Dan had ik achterin nog wat opgehoogd! Geeft wat meer volume. Maar smaken verschillen uiteraard';)
'_


Hahaha zo leuk dat je dit zegt ;) Was eigenlijk ook de bedoeling, maar helaas is de zak leeg :p Toevallig gister nog wel een extra stukje hout gekocht om wat meer omhoog te kunnen werken met het hout. Maar dit staat nog in een emmer met water. Doe ik er pas in wanneer het niet meer gaat drijven.
 
Als je nog wat lava stenen hebt kun je die altijd ingraven en daar het grind overheen doen. Scheelt je weer een zak. Wel toevallig inderdaad dat we beide zo'n kritisch oog hebben:D
 
Als je nog wat lava stenen hebt kun je die altijd ingraven en daar het grind overheen doen. Scheelt je weer een zak. Wel toevallig inderdaad dat we beide zo'n kritisch oog hebben:D

Lava stenen niet, wel donkere leistenen.... Misschien is dat nog niet zo een slecht idee. Nog niet aan gedacht. :!

Nou moet ik wel zeggen dat het op de foto minder lijkt, dan het in werkelijkheid is hoor. En aan de linkerachterkant ligt het ook hoger dan aan de andere kant. Maar met die leistenen zal ik eens proberen. Kan ik dat mooi gelijk doen wanneer het hout ook niet meer omhoog komt, anders schiet het ook niet op hahahaha.

Ik heb een heel kritisch oog, maar het komt alleen niet altijd uit mijn handen :stom:
 
haha succes! zal van tijd tot tijd je bakje eens bekijken!
 
haha succes! zal van tijd tot tijd je bakje eens bekijken!

Dank je!

Leuk! Ik volg jouw bakkie ook. Altijd leuk om te zien wat anderen er van maken :)
 
vind ik leuk!
 
mooi bakje hoor, dat de plantjes goed aanslaan!
 

Terug
Bovenaan