Wat is er nieuw

300x70x70 Amazonia Piranha Adventure v3 van mcc95

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcc95
  • Startdatum Startdatum
emmertjes tillen it is 😉

Ja joh zijn maar 50 emmertjes per wissel. Dat 2 keer per week, en ik ben over een half jaar IFBB Pro kandidaat 😀

Emmers... Ik heb een stromingspomp op een tuinslang aangesloten.
Het uiteinde van de slang in de tuin of afvoer en stekkertje erin... ondertussen tv kijken en ondertussen het bad met thermokraan vol laten laten voor het bijvullen 😛

Vrij gemakkelijk 😛

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken, mooi hoor zo'n grote bak!
Ja, je moet wel een goed systeem hebben met verversen, mijn bak is dan wel niet zo groot, maar ik doe het ook op deze manier, geen zin om met emmers te sjouwen, slecht voor mijn rug 😉

Ik doe het nu met mijn 1,5 M bijna het zelfde meksjoef. 2 tonnen vol laten lopen met osmose (duurt 3 dagen) Dan een gedeelte uit de bak laten lopen met tuinslag en vervolgens de dompelpomp in de tonnen en vol laten lopen. Leeglopen en volpompen ben ik toch al gouw een half uur mee bezig. Als het echt niet gaat met een automatisch systeem, dan maar weer met tonnen denk ik.

Ik kan iets niet volgen, waarom zou je 70% per week willen verversen ?
Dat is 1 kuub per week ?

Het voordeel van permanente wissel is dat je veel minder ophoping krijgt en dus minder kunt verversen.

Ik denk dat als je de hele bak 1x per maand geheel gewisseld hebt, dit voldoende moet zijn.

Dan heb je t (in dat geval) over 46 ltr per dag gedurende 24 uur, 2 ltr per uur, gaat nergens meer over dan en me dunkt dat dit niet perse in t riool hoeft, maar gewoon door een buitenmuur zo naar buiten, of wellicht via kruipruimte oid kan.

In principe kan dit zonder boren met een overloop hoef je alleen maar te zorgen voor een verswater aanvoer.

Bedankt voor het meedenken Niels! Ik wil geen 70% dat is alleen het resultaat als het osmose apparaart 24/7 voluit staat te draaien. Daarom zij ik al dat kan ik dan beter terug brengen. Een kruipruimte heb ik helaas niet. Maar jij denkt dat het geen probleem is als het naar buiten gaat? Ik dacht zelf dat er van alles door heen kon komen.

Ik zou een gaatje boren door de muur slang erdoor evt sifon ertussen en zeef of roostertje buiten tegen de muur

mcc95 zei:
Ja joh zijn maar 50 emmertjes per wissel. Dat 2 keer per week, en ik ben over een half jaar IFBB Pro kandidaat 😀

Ben ik wel je PT 😉 Net als Roelly's oma 😛 Maar noem me dan aub geen oma 😛

N.Oldenzeel zei:
Ik zou een gaatje boren door de muur slang erdoor evt sifon ertussen en zeef of roostertje buiten tegen de muur

Daar kunnen als nog hele kleine mugjes ed doorheen toch? Of houd zo'n zwanenhals dat tegen?

in een sifon zit een laagje water/waterslot, tegen geur etc en daar komt dus niets doorheen, verder kleine mugjes vinden je vissen wel lekker in je bak hoor......

Hahahaha weet waar je aan begint hele verbouwing zo te lezen.
maar dan heb je ook wat he.

Wanneer denk je te beginnen?

N.Oldenzeel zei:
in een sifon zit een laagje water/waterslot, tegen geur etc en daar komt dus niets doorheen, verder kleine mugjes vinden je vissen wel lekker in je bak hoor......

Dan ga ik het denk ik toch via buiten laten doen. Bedankt 😉

Mandykuh zei:
Hahahaha weet waar je aan begint hele verbouwing zo te lezen.
maar dan heb je ook wat he.

Wanneer denk je te beginnen?

Aanstaande zaterdag gaan we hem ophalen. Dan even kijken wat het beste uitkomt qua onderstel. En eerst ga ik een achterwandje maken in het klein. Om het resultaat te zien. Zou zonder zijn als ik een grote wand maak die er niet uit ziet 😉

niet je sifon buiten hangen ivm met de vorst, afhankelijk van de hoogte kun je er een kraantje (open laten natuurlijk) met een gieter onderzetten, heb je water voor de plantjes (hahaha zuinig he)

Ik bedoelde natuurlijk naar buiten in plaats van via buiten 😉

Ben benieuwd naar morgen 😀

mcc95 zei:
Is het niet mogelijk de afvoer van de nood overloop naar buiten te laten gaan? Of komen er dan veel beestjes door bijvoorbeeld? Ik denk dat het erg lastig word om een riool te bereiken via het aquarium.

Zet er een zandfilter bij.
Hoef je niet zoveel te verversen.

En wat doen een zand filter dan anders Bertus? Het verversen is grotendeels om hormonen/feromonen te verwijderen. Dat doet een zandfilter niet lijkt me?

Hetzelfde als Zwembad zandfilters.
Gooien ze ook niet telkens het water in het riool.

Wordt bacterie opgebouwd,die het water reinigen.

Een zandfilter is niet veel anders. Ik ga bij deze bak waarschijnlijk een combinatie gebruiken van een bioloog met een bewegend bed filter. En het word toch niet morgen maar een andere keer.

xChlo� zei:
En wat doen een zand filter dan anders Bertus? Het verversen is grotendeels om hormonen/feromonen te verwijderen. Dat doet een zandfilter niet lijkt me?

Klopt. En dat schijnt een UV-C wel te doen. En dat moet jij weten als je uit de koi wereld komt 😉 Ik ga er dus denk ik ook een UV-C tussen gooien.

Ozon - Delta Filtration

Vijverpompen � Uvc filter � Ozon ... Door gebruik te maken van ozon kunnen
stoffen verwijdert worden die ... te verwezenlijken, ozon breekt namelijk ook de
hormonen en feromonen af die een ... Er zijn twee manieren om zuurstof om te
zetten in ozon, dit kan in de ozongenerator gebeuren met UV licht of met
hoogspanning.
www.deltafiltration.nl/vijverfilter/ozon/ -

Uv-C niet. Ozon wel.

Update waarvan? Lege muur? 😛

Tja,waarom niet.?? laat zien die lege muur. 😉

Ok� als jullie dat willen. Ik ga na het eten weer naar het huis dus zal er aan denken 😛

Maar je hebt dus een overloop + 2 bodem doorvoeren. Maak dan eens een schema joh slimpie 😉

Juh?

Ik heb door de drukte de foto vergeten. Geen ramp toch? 😉

Wel een schematje speciaal voor Chlo�. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik zal naderhand van het hele plan een bouwtekening maken.
555896_0_82_schema.jpg

Foto vergeten? Ja maar dat kan niet h�! Hup terug jij! 😀

Ik mis nog een een T-stuk bij ��n van de 2 bodemdoorvoeren. En 2 bolkranen.

636916_0_82_555896_0_82_schema.jpg

Zo dus. Bij het leeg laten lopen de onderste kraan dicht, en die andere los. Eerst natuurlijk een tuinslang erop zetten 😉
Bolkranen heb ik roze gemaakt.

Bedankt voor de aanvulling.

De nieuwe datum is 9 november geworden. Ik denk dat ik voor het weekend vast wat materiaal ga halen en een miniatuur wandje in elkaar frutsel 🙂

duurde even voor bij mij t muntje viel wat BWB was.
Dus nu de vraag en bijgaande link, waarom doe je BWB niet in lijn me bioloog maar parallel ?

filteren

En ik mis het permanent verversen idee ?

Als je permanent iets water toevoegt, kun je met een simpel overloopje (uit de bioloog denk ik dan) het teveel weer laten weglopen of is dat dat roze vierkantje rechts ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan