30L Nanocube van Esther (blablabla)


Bedankt voor jullie reacties!

Ik voer de garnaaltjes nu voornamelijk garnalen voer (crusta menu van Tetra), maar geef ze nu ook wel wat vaker ander voer (ze kregen van de week ook een stukje spaghetti).
Vanmiddag gaan we naar de LFS, ik ben van plan om wat catappa bladeren mee te nemen, dan hebben ze altijd wat te knagen.

1636707248614.png


Ook overweeg ik om 1 of 2 bengaalse vuurtjes mee te nemen. Heb t één en ander gelezen over de soort, dat vrouwen moeilijk te krijgen zijn, dat het jagertjes zijn (hopelijk eten ze naast garnalenkroost ook planaria), en verder dat ze houden van een rustig aquarium met veel schuilplaatsen en fijnbladerige beplanting. Wat dat betreft zitten ze goed.
Ook wil ik wat nieuwe drijfplanten meenemen, aangezien deze het niet gered hebben.

Ik heb wisselende verhalen gelezen over het houden van bengaalse vuurtjes in 30L. De één vindt het kunnen en de ander vindt het te klein. Gezien de grootte van de vis en de hoeveelheid schuilplaatsen + jaagmateriaal, denk ik dat ze zich niet zullen vervelen.
 
Volgens mij mag je het af en toe wel voeren, zolang je het maar geen wekelijkse kost maakt.

Leuk bakje zo!
Je vuurtjes doen het goed.
Bedankt! :DD

Update 17 november:
Op vrijdag 12 november heb ik 2 bengaalse vuurtjes gehaald. Het zijn 2 mannen. Ze doen het tot dusver hartstikke goed. Ze zijn de hele dag aan het struinen tussen het mos en het hout op zoek naar lekkers. Ze zwemmen vaak samen door de bak, territoriaal gedrag heb ik nog niet gezien.
Ze zijn bijzonder lastig op de foto te krijgen, omdat ze steeds tussen mos/planten zwemmen, maar ik heb mijn best gedaan :foto:

1637145388777.png


1637145406982.png


1637145421138.png


1637145435014.png


1637145456851.png
 

Terug
Bovenaan