30x30x30 koudwater bewoners?


S

superted

Guest
Hallo allen,

Ik heb hier een 30x30x30 bakje nog staan en zou toch graag weer iets erin houden.
Nu zat ik te denken om een bakje met koudwater (kamertemp komt regelmatig op 16 graden).

Wat zou ik hier kwa bewoners in kunnen houden?
 
Volgens mij kunnen de H. Formosa op iets kouder water maar de bak is niet echt groot waardoor de keuze erg beperkt is denk ik.
 
Niet zoveel want in 30 x 30 x 30 kun je eigenlijk alleen garnalen houden maar 16 graden is daar wel te koud voor
 
Met 30 x 30 (30 hoog?) houd je 20 liter netto over, ongeveer.

Heterandria formosa kunnen inderdaad koelere temperaturen verdragen maar ik moet zeggen dat ik 20-22 liter netto wel heel weinig vind. Mijn ervaring is dat ze het op vlok/granulaat minder doen dan wanneer ik nauplien bij voer. Ze werden magerder.

Mijn formosa gaan van 60-65 liter netto naar ik schat 45 liter netto, op een oppervlak van 38 x 30 (43 hoog) en dat vind ik zelfs nog een twijfelgeval.

In elk geval zal ik de bezetting lager moeten houden dan in het huidige bakje.

Ik zou ondanks dat het wat betreft temperatuur goed kan, geen visjes in een 30 x 30 steken.
 
Om even aan te sluiten bij Nicole. Ik heb ze in een soortgelijke bak gehad en vond het niet echt een succes.
 
Ik zal vanavond de maten van het bakje even nakijken, maar dit schoot me zo te binnen.
 
je kan gewoon vuurgarnalen houden op die temperatuur
 
Een koppel van quasi iedere soort killi kan je een super woonst geven met zo'n bakje.
Enkel de grotere soorten (zoals de Fundalopanchax) zijn te groot hiervoor.
De temperatuur is geen probleem voor ze.
 
Een koppel van quasi iedere soort killi kan je een super woonst geven met zo'n bakje.
Enkel de grotere soorten (zoals de Fundalopanchax) zijn te groot hiervoor.
De temperatuur is geen probleem voor ze.
Vragen veel van die Killi s niet een wat lagere ph en kh?
 
Vragen veel van die Killi s niet een wat lagere ph en kh?
Ja net zoals maanvissen dat doen ;)
Als er 1 soort vis is waar de waterwaarden er helemaal niets toe doen zijn het wel killies. Door dat ze in de natuur vaak in opdrogende poelen leven krijgen ze alle mogelijke waterwaarden te verwerken.
 
Een koppel van quasi iedere soort killi kan je een super woonst geven met zo'n bakje.
Enkel de grotere soorten (zoals de Fundalopanchax) zijn te groot hiervoor.
De temperatuur is geen probleem voor ze.
Kun jij hier wat meer over vertellen?
Eventueel wat libkjes naar welke visjes dat zijn met wat foto's en info omtrent het visje mbt huisvestinf, inrichting, voer, enz enz
 

Terug
Bovenaan