30x30x30 rotsbakje bas511


Mooie foto's! Met name die laatste :)
 
Mooi bakje en schitterende garnalen.
Ik denk nu te weten waarom je waarden niet echt zakken ondanks de ph verlagende bodem trouwens.
Je stenen lijken veel op die ik eens heb gehad en die zitten barstensvol kalk.
 
Is de kalk op den duur schadelijk, m'n waardes vallen nu nog wel mee dacht ik. En de garnaaltjes doen t prima
 
Leuk! Mooie CR's.

Ik ben ook een kleine bak (Aqua40) aan het indraaien voor garnaaltjes. Nog een weekje of anderhalf wachten.
 
bas511 zei:
Is de kalk op den duur schadelijk, m'n waardes vallen nu nog wel mee dacht ik. En de garnaaltjes doen t prima

Eigenlijk is dat alles wat je weten wilt..
Als de garnaaltjes het prima doen, houwe zo.
 
Zag vandaag de eerste vervelling in de bak liggen, zie ik positief, want de garnalen komen dus goed door de vervelling heen! :)
 
updateje,

Het bakje draait lekker op het moment, de plantjes groeien niet heel rap. Maar voeg ook niet veel toe. Elke dag een klein beetje easycarbo. Alleen het achterste plantje lijkt het niet heel goed te doen. Didiples diandra heet het. Ik wacht nog even af of die het gaat doen en zoek anders iets anders.

Op vivarium een stukje riccia fluitans meegenomen bij garnalen en kreeftenforum geloof ik. De garnaaltjes zelf doen het ook goed. :)

mxqHhJfQ6U9hl2ClxXASTd8hR9lLJ92v.jpeg


mxqHhJfQ6U9hl2ClxXASTd8hR9lLJ92v.jpeg


mxqHhJfQ6U9hl2ClxXASTd8hR9lLJ92v.jpeg


mxqHhJfQ6U9hl2ClxXASTd8hR9lLJ92v.jpeg
 
Twee van m'n hoge gradatie crystal reds zijn zwanger :) Moet ik hier verder nog wat aan doen? Of alles lekker z'n gang laten gaan
 
Dat is goed nieuws!
Gewoon lekker laten gaan natuurlijk!
 
Jaa, echt blij dat ze het goed doen na de verhalen te lezen dat t toch moeilijk is de waterwaardes goed te houden :)
 
Hier nog wat foto's. Ik heb het plantje achterin, dat het niet goed deed, vervangen voor hydrocotyle tripartita. Dit lijkt al goed aan te slaan. Vind het verder ook een erg mooi plantje.

zM7LhkQhglm-nv8YRUJ85S-RnoXkTFio.jpeg


zM7LhkQhglm-nv8YRUJ85S-RnoXkTFio.jpeg

en de scherpste foto die ik kon krijgen van ��n van de zwangere garnaaltjes.
zM7LhkQhglm-nv8YRUJ85S-RnoXkTFio.jpeg
 
Het is een hele tijd geleden, meer dan een jaar zie ik nu. Maar ik heb ook tot kort geleden niet veel aan het bakje veranderd. Ik heb op vivarium wat hout gekocht en wat plantjes om in de hoogte wat op te vullen. Daarnaast doen de garnalen het erg goed. Er waren er nog 9 over, waar nu een stuk of 12 jongen bij gekomen zijn die erg hard groeien. Zo staat het bakje er nu bij :) op of aanmerkingen, tips of ideeën zijn altijd welkom.

2qv76nm.jpg

apcuf5.jpg

thNMuvnkvCWvhGk5_4jO25xKEConzBnN.jpeg

thNMuvnkvCWvhGk5_4jO25xKEConzBnN.jpeg
 

Terug
Bovenaan