Wat is er nieuw

3d achterwand schoonmaken

• Onderwerp starter Onderwerp starter hornet4
  • Startdatum Startdatum
H

hornet4

Guest
hallo,
heeft iemand toevallig ervaring met t schoonmaken van n 3d achterwand? ik heb gisteren voor n mooi prijsje een cayman 110 gekocht. Omdat hij lek is heb ik alles eruit gehaald en ben nu bezig de kit te verwijderen. de achterwand is zo donker, juwel volgens mij modelletje rock....ik heb m al goed schoon gemaakt met borstel en zeep enzo. Het is nog lang niet t gewenste resultaat. Zou ik t ook kunnen spuiten met n spuitbus of verven of is daar speciale verf voor nodig?

alvast dank

Nu meen ik hier op het forum gelezen te hebben dat je je achterwand schoon kunt maken met profito plantenvoeding. Nu ben ik hier echter niet helemaal 100% zeker van en andere leden zullen dit even bevestigen.

Aan de andere kant, als je zorgt dat je de bak goed naspoelt moet het volgens mij sws niet zo'n probleem zijn

Zou er niet te druk om maken.
Met planten ervoor valt een groot gedeelte weg.
Is het teveel alg ,zet je er een slak in die lust dat wel.

Gewoon schoonmaken (afwasborstel) met natuurazijn. Of schoonmaakazijn zonder zeep (dus schuimt niet)
Algen gaan kapot, en kalk lost op.

Verven zou ik niet doen, dit gaat achteraf afgeven aan het water. Of je moet het behandelen met expoxyhars.

Als je de achterwand schoonmaakt met natuurazijn, maakt het dan nog uit welke soort en bestanddelen die er absoluut niet in moeten zitten? En is een paar keer naspoelen dan voldoende? Ik wil mijn achterwand nml ook schoonmaken..

Gewoon natuurazijn, zit verder niets in.
Boven in, staat Google. Vul natuurazijn in. krijg je dit en meer.

Het wondermiddel dat natuurazijn heet | Mens en Gezondheid ...

29 juli 2012 ... Wanneer gistende producten door toepassing van acetobacter verzuurt ontstaat natuurazijn. Van oudsher wordt dit gemaakt door alcohol over ...

Of dit.
ALDI Nederland - Natuurazijn

Natuurazijn 0.37 Euro. ... Natuurazijn. 1 l. 0.37. (liter = 0.37). onthouden aanraden afdrukken. 2 keer klikken voor een betere gegevensbescherming: pas ...
www.aldi.nl/aldi_natuurazijn_344_11316_795_8297.html

Ludger zei:
Verven zou ik niet doen, dit gaat achteraf afgeven aan het water. Of je moet het behandelen met expoxyhars.

Beetje fout Ludger 😉
Alhoewel ik ook afraad om deze wand te verven zou dit wel kunnen,
want Ludger, wat doe je dan met wandjes uit piepschuim bestaan en die enkel geverfd zijn en in een aquarium hangen?
deze kunnen perfect hoor 🙂

Wel moet je een verf nemen die daar tegen kan, bv. schoolbordverf is daar geschikt voor 🙂

je hebt het schoongemaakt met zeep?

mag ik vragen wat voor zeep, voordat er een massamoord plaatsvind 🙂

een fotootje is wellicht ook handig

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan