Wat is er nieuw

40L garnalenaquarium van Ricky14

• Onderwerp starter Onderwerp starter ricky14
  • Startdatum Startdatum
R

ricky14

Guest
hallo, ik heb al eerder een topic over mijn garnalenbak gehad, maar ben nu maar een foto-album begonnen.

mijn garnalenbak is nu ongeveer 3 weken aan het indraaien. het is een superfish home 40 aquarium. ik gebruik gewoon het binnenfiltertje, maar ik heb er wel een andere thermostaat in laten zetten. ik had mijn bak al ingericht maar was en niet tevreden over. dus wat nieuwe planten, mos en hout besteld en maar weer opnieuw beginnen.
vandaag kwam de bestelling binnen 😀
dus gelijk de inrichting van de bak veranderd 😛
hieronder het resultaat...
van tips en kritieken leer ik van!!

plantjes:

973888ricky697_0_82_20150203_144346.jpg

voor:

462686ricky697_0_82_garnalenbak11.jpg

na (sorry voor de thermometer :sorry: ):

996489ricky697_0_82_20150203_195958.jpg

Ziet er leuk uit hoor en nu lekker laten indraaien dus.

Heb die Javavaren niet met de wortelstok in de bodem staan??
Die moet er namelijk boven en je kunt hem opbinden, alleen kan ik moeilijk zien of je dat al hebt nu.

jessicapilon zei:
Die moet er namelijk boven en je kunt hem opbinden, alleen kan ik moeilijk zien of je dat al hebt nu.

nee, hij staat erboven, hij is namelijk opgebonden op het stukje hout 😀

Leuk bakje. Ik zou zelf iets achter het aquarium plakken zodat je niet tegen de verwarming aan kijkt. Een stuk zwart papier/karton of zwarte folie.

ricky14 zei:
jessicapilon zei:

nee, hij staat erboven, hij is namelijk opgebonden op het stukje hout 😀

Prima hoor, ik kon dat wat lastig zien en vroeg het daarom voor de zekerheid even 😉.

Ludger zei:
Leuk bakje. Ik zou zelf iets achter het aquarium plakken zodat je niet tegen de verwarming aan kijkt. Een stuk zwart papier/karton of zwarte folie.

inderdaad, dat moet ik nog even doen :thumbs:

Leuk bakje, ziet er gezellig uit! 😉

even een vraagje...
ik wil graag nog een achterwand, maar wat is de beste/mooiste manier om een achterwandje te maken/kopen????

Mooi bakje!
Je had een achterwand er kunnen in plakken, maar dat is nu wat laat 😉
Nu kun er wel nog folie op plakken aan de buitenkant, je hebt er met opdruk bijv. een opdruk met planten, maar daar moet je van houden, je hebt ook helemaal zwarte folie, die heb ik zelf op mijn grote aquarium aan de zijkant gemaakt.

ik heb er vanmiddag een zwarte vuilniszak achter geplakt, maar ik heb hem weer weggehaald omdat ik het teveel vond weerspiegelen. maar is dat met folie niet zo?

ik heb zelf gewoon zwart karton erachter geplakt, dit is mat maarja het klas niet maar dit stoort mij niet.

wat ik ook vaak zie is mat zwarte verf op de achterkant. maar mijn aquarium wou ik liever niet meer verplaatsen .

Ik heb de folie in het blauw gehad en het spiegelt minimaal moet ik zeggen.
Welke ook wel leuk is en zeker niet spiegelend, dat is die met het rotsmotief die bv de Pets Place verkoopt.

Je kan gewoon heel simpel een rolletje plakfolie halen ( let wel op dat de plakkant zwart is).
Deze plak je erop en klaar.
Als de planten gegroeid zijn zal er weinig achterwand over blijven denk ik.

Of je neemt een folie met een plaatje zoals hierboven al gezegd is.

Bij mij spiegelt de folie ook niet, en idd als de planten gegroeid zijn zie je nog maar weinig van de achtergrond

mijn bak is nu een beetje aan de lage kant qua temperatuur. ik heb de thermometer al wat omhoog gezet maar hij blijft aan de lage kant. hoe kan dit?? is de thermometer niet goed? hoe krijg ik de juiste temperatuur? het is wel een bak met een open bovenkant met een afdekplaat, maar ik heb het idee dat die nog wat warmte doorlaat.....

Ik ben bang dat je een kapotte thermometer hebt. Ik denk dat het qua open/ geen open bak niet heel veel uit zou moeten maken welke temperatuur je water is. Je zou het kunnen testen door eventueel je thermometer in een emmer te plaatsen en dan kijken wat hij aangeeft.
Hoeveel graden heb je hem ingesteld en wat geeft hij aan?

Wat betreft een achterwand zou je plakfolie kunnen gebruiken. Ikzelf heb zwarte plakfolie in mijn garnalenbakje gebruikt en van weerspiegeling heb ik geen last. Bevalt het niet kan je het er zo weer van afhalen.

Verder wordt het al een leuk bakje, weet je al welke garnalen je wilt gaan houden?

ik heb dit probleem al eerder gehad, heb toen een nieuwe thermostaat gekocht omdat ik dacht dat hij het niet deed. het is een nieuwe thermostaat dus in principe zou er niks aan de hand moeten zijn. maar het water blijft maar rond de 21 � 22 graden hangen.
bedankt voor je tip! ik ga het even proberen in een emmer en dan even kijken wat hij dan aangeeft.
ik denk dat ik inderdaad ook plakfolie als achterwand ga doen.
ik wil graag crystal red S, en rilli's of blue fairy garnalen gaan houden.

ricky14 zei:
ik heb er vanmiddag een zwarte vuilniszak achter geplakt, maar ik heb hem weer weggehaald omdat ik het teveel vond weerspiegelen. maar is dat met folie niet zo?

Ik heb een zwarte poster achterwand.
Voor foto's kun je even kijken in mijn foto-album.

Hij weerspiegelt soms een beetje.
Hangt er vanaf hoe het licht valt.
Maar nu heb ik er ook best wat planten in staan en valt het niet zo op.

Zorg wel dat je de achterwand ( indien je een poster o.i.d. gaat gebruiken), goed vastplakt/maakt.
Want anders heb je kans dat er water of zo achter kan komen en dat lijkt meestal niet zo mooi.

Zora zei:
ricky14 zei:

Ik heb een zwarte poster achterwand.
Voor foto's kun je even kijken in mijn foto-album.

Hij weerspiegelt soms een beetje.
Hangt er vanaf hoe het licht valt.
Maar nu heb ik er ook best wat planten in staan en valt het niet zo op.

Zorg wel dat je de achterwand ( indien je een poster o.i.d. gaat gebruiken), goed vastplakt/maakt.
Want anders heb je kans dat er water of zo achter kan komen en dat lijkt meestal niet zo mooi.

ik ga vanmiddag naar de LFS, ik ga even kijken of ze daar iets van een poster of plakfolie hebben.

Plakfolie ben ik niet handig mee,...
Heb dat op de ramen hier en die luchtbelletjes was een drama.

Poster-achterwand is simpel te monteren.
Gewoon op maat knippen, vastplakken aan de buitenkant van je aquarium en klaar 🙂

ik ben er ook niet handig mee haha, net zoals die folie stickers voor je telefoonscherm ook altijd leuk 😀
ik ga denk ik voor een poster, maar dan wel een beetje een neutrale, ik denk een zwarte of een blauwe.

ricky14 zei:
ik ben er ook niet handig mee haha, net zoals die folie stickers voor je telefoonscherm ook altijd leuk 😀
ik ga denk ik voor een poster, maar dan wel een beetje een neutrale, ik denk een zwarte of een blauwe.

Persoonlijk zou ik voor een zwarte poster kiezen.
Maar meestal zijn er ook wel andere kleurtjes of zelfs met afbeeldingen van rotsen of zo 🙂

Ik wil graag in deze bak een betta splendens doen, kan dat? En kan dat samen met garnalen?

Ja dat kan prima maar of het met garnalen goed gaat is niet zeker. Bij de een gaat het goed en bij de ander weer niet.

Doe mij ook maar posters hoor.

op goed geluk 🙂

Tja, het hangt echt een beetje af van zijn karakter denk ik.

ricky14 zei:
Een poster uit de Playboy kan ook. Erg origineel. 😀 😀 😀

Botia zei:
ricky14 zei:
Een poster uit de Playboy kan ook. Erg origineel. 😀 😀 😀

Staan daar tegenwoordig ook al natuurfoto s in dan :S 😀.
Ach ja, het is maar net wat je onder natuur verstaat natuurlijk 😉.

Volgens mij ben jij nu op een idee gebracht 😀.

Daar mag ik nog niet naar kijken he. Ben 16 😀

Ik ben benieuwd of Ricky mijn idee opvolgt. 😛

Botia zei:
Ik ben benieuwd of Ricky mijn idee opvolgt. 😛

San zie je het bewijs zeker wel graag in de vorm van een duidelijke foto 😀 😉.
Misschien bladert hij nu alle oude nummers wel door 😀.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan