450 L filteren

Lid geworden
6 mrt 2010
Leeftijd
39
Ik heb een vraag ik heb een bak van 450L en nou wou ik daar 2 x jbl 902e onder doen per filter doet hij 900 per uur samen is dat dus 1800l per uur is dit voldoende voor mijn bak?

TS
smoky
Lid geworden
6 mrt 2010
Leeftijd
39
Zuid amerika cichliden welke weet ik nog niet ben nog aan het zoeken

TS
smoky
Lid geworden
6 mrt 2010
Leeftijd
39
Ok dan wordt het de 1502e erbij. Thnx voor het helpen

Lid geworden
2 sep 2014
Leeftijd
54
Ok dan wordt het de 1502e erbij. Thnx voor het helpen
Wat heb je nu dan al? omdat je in je eerste post er 2x jbl 902 onder wil doen, suggereert dat je nog geen filters hebt.
Of heb je al een 902 en ga je er een 1502 bij zetten?

TS
smoky
Lid geworden
6 mrt 2010
Leeftijd
39
Ik heb 2x902 ik ben groter gegaan en ga ik nou 1x 1502 en 1x902 onder doe. Als dat groot genoeg is voor 450L

Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
67
Website
www.aquaforum.nl
Ik heb 2x902 ik ben groter gegaan en ga ik nou 1x 1502 en 1x902 onder doe. Als dat groot genoeg is voor 450L
Een e1501 geeft bruto 1500 l/h, netto zo rond de 900 l/h. Een e901 geeft bruto 900 l/h en netto zal dat rond de 500 l/h liggen. Dus je filtert zo'n 1400 l/h waarschijnlijk nog wel wat meer. Dus een keer of drie per uur wordt je hele bak geschoond. Netjes toch?

Lid geworden
16 dec 2013
Heb momenteel op mijn +/- 400L bak een Fluval FX6 hangen geweldige filter met veel L/U :)

Lid geworden
12 jun 2013
Ik had 2x E901 op mijn oude 240L bak met Z-A bestand en dat was op het randje. In jouw geval zou ik voor 2x E1502 gaan. Dit is absoluut geen overkill!

Aqua(s)chat-room
Help Users
  • jessicapilon:
    Dat is minder fraai Hugo
  • MijnAquarium:
    Oh nee, dat is zeker niet zo fijn
  • hugop:
    Ach valt mee.
  • hugop:
    Mn voorgevel zit wat schade. Mijn vloer van begane grond naar 1e verdieping is beton.
  • hugop:
    Die vloerdelen lopen door naar buiten.
  • hugop:
    daar is wat vocht bij bet betonijzer gekomen met wat losbrekend beton als gevolg.
  • hugop:
    Heb er alleen gezeur over met de buren. die hebben last van hetzelfde, en door mijn breekwerk is er bij hun ook een klein stukje afgebroken. Hele heisa daarover. pfff
  • MijnAquarium:
    Oh lekker
  • hugop:
    Ik kan je melden dat ruzie met de buren iets is wat ik niemand wens. wat een gedoe.....
  • MijnAquarium:
    Wij hebben het ook gehad, de buren waren aan het verbouwen maar de mensen die dat deden waren echt hartstikke asociaal
  • hugop:
    Had nooit kunnen denken wat een impact dat op je kan hebben.
  • MijnAquarium:
    Nu je het zegt, mijn moeder had er echt last van ja
  • hugop:
    Maar goed de kans is groot dat de schade expert zegt dat het niet door mijn toedoen kapot is gegaan maar al in zodanige staat was dat het niet voorkomen had kunnen worden..
  • hugop:
    Dan krijgen ze niets uitgekeerd en dan heb ik echt oorlog.
  • hugop:
    John kun jij niet een beetje mediator spelen
  • MijnAquarium:
    Owhh, succes !
  • hugop:
    komt goed hoor.
  • MijnAquarium:
    Ik hoop het voor je
  • hugop:
    Rustig blijven ademhalen. niet lelijk doen, netjes blijven en dan proberen daarmee het goede te bereiken.
  • hugop:
    Dat is ook mijn christelijke overtuiging. je kan wel keihard er tegeningaan, maar dat werkt toc
    h averechts.
  • MijnAquarium:
    Bak een taart:p
  • hugop:
    ja of breng een bos bloemen,
  • hugop:
    Daarmee kreeg ik pas ook een deur in mn neus.
  • hugop:
    daarna wel weer een gesprekje gehad, maar..
    hugop: daarna wel weer een gesprekje gehad, maar..
    Bovenaan