Wat is er nieuw

450 liter in wording van Lian (Ladpr)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ladpr
  • Startdatum Startdatum
En wil de eigen gemaakte achterwand een beetje lukken? Heb je wellicht een paar foto's om te laten zien?

Ik ben afgelopen week bezig geweest met de muur en delen van het plafond te schilderen, daar kan ik straks tenslotte niet meer bij.

We hebben nu net het aquarium op zijn plek staan.
opzijnplek_zps460d5089.jpg

Wel mooi om te zien, nou hij op zijn plek staat lijkt hij niet meer zo reuze groot maar past juist erg mooi.

Nu weer alle tijd om met de achterwand verder te gaan.

Bijna klaar met de eerste stap van de achterwand

achterwanddeel1klaar_zps59aaa02f.jpg

achterwandeel2en3_zps97734ffa.jpg

Nu ngo deel 2 en deel 3 van elkaar los snijden, alles schuren en dan is het tijd voor de tegellijm!

En de achterwand in zijn geheel.

achterwandhelemaal_zps8c8c4d55.jpg

Dank je, ik probeer vandaag al het schuurwerk af te krijgen.

Kan ik me van de week gaan richten op het maken en testen van de overflow en tussendoor verder met de afwerking van de achterwand.

Deel 3 voorzien van een eerste laag tegellijm

deel3eerstelaagtegelllijm_zps1e1d9bfb.jpg

Het leukste deel is begonnen.

eindelijkschilderen_zps27799f9c.jpg

EN na het schilderen

achterwandbruinenzwart_zps24df8494.jpg

Ik zit nog heel erg te twijfelen of ik nog lichtere details zal toevoegen ook of niet.
Denk dat het mooi staat maar ben bang dat het contrast dan misschien te groot wordt bij de donkere bodem

goed bezig! heb je je zandwaterval al getest? ik heb dit ook ooit geprobeerd en had het uiteindelijk voor elkaar, maar het koste wel heel wat fine tuning...

het zand in een schuin bakje laten vallen werkt het beste om het weer terug omhoog te krijgen. Ga je met een zuurstofpompje werken? zorg er dan voor dat je ook deze kunt afstellen.

mijn grootste probleem was dat ik veel stroming in de bak had en het watervalletje niet recht naar beneden viel. Hierdoor kwam het niet in het bakkie,....

ik ga je volgen!

Dank je.

Ik heb de waterval bewust redelijk in de hoek geplaatst, tegen de achterwand aan. De uitstroom komt dan aan die kant aan de voorkant van de bak. Zo hoop ik dat de waterval er geen last van heeft. Filter pomp heeft overcapaciteit en is in te stellen dus ook daar kan ik nog wat mee spelen.

Luchtpomp heb ik gekozen voor een flinke jongen die goed instelbaar is inderdaad zodat ik veel mogelijkheden heb.

Het bakje heb ik niet schuin maar wel groot zodat er veel zand als basis in kan en het als het instellen lukt valt het van nature dicht bij de aanzuiging.

Goed uitgedacht dus maar blijft spannend of het straks ook allemaal gaat zoals gepland. Los van elkaar functioneert alles maar blijft toch allemaal afwachten tot alles op zn plek zit.

Morgen komt mn epoxy binnen dus dan kan ik in ieder geval beginnen aan de laatste fase van de achterwand.

En klaar!

Nu maar geduld hebben tot het utigehard is.

indeepoxy_zps96dd1f8b.jpg

ik ben benieuwd naar het eindresultaat in de bak!
ziet er nu uit als iemand chocolade droom/nachtmerrie 😛

Haha ja best wel.

Ik zit nu met een dikke hand vol uitslag... klein beetje epoxy op mn hand gehad...

Maar ben ondertussen druk aan het kitten, 1 deel zit er al in.
Zo verder met de andere twee, het afkitten kom ik denk ik pas morgen aan toe.

Nog een beetje stoffig en mistig maar de linkerhoek is voorzien van een begin kwa inrichting.

10805690_758491577563970_1767012818191801900_n_zps426ae353.jpg

Er wonen al een aantal appeltjes in.

Plantjes linkerkant zijn Valesneria Americana
In het midden van de foto staan Echinodorus Vesuvius
Rechts achterin staat een Crinum Calamistratum
Rechts op de voorgrond een prachtige plantje waar ik helaas de naam niet van weet. Ik zal daar binnenkort eens goede foto's van maken want zou graag weten welke plant het is.

Vind je achterwand erg goed geslaagd!
Zit een mooie diepte werking in.
Het water is nog wat troebel dus qua kleur is het nog wat lastig inschatten maar zo op het oog kleurt het erg mooi.

Dank je, ja het gaat wat moeizaam maar wordt wel elke dag beter gelukkig.

Het is een erg stoffige bodem in ieder geval.

Zal morgen weer eens een nieuwe foto maken.

Mooi hoor zag het net al in de FB groep

Weer een stukje verder met de inrichting van de linkerkant.

10698546_760175600728901_5220524891529312888_n_zps32745264.jpg

En weer een stukje verder

10669995_761305713949223_6180327299784772985_n1_zpsc50b684a.jpg

Dank je.

Volgende week ga ik nog een reuze stuk hout voor het rechterdeel halen, dan is de inrichting bijna klaar.

Ben met de koop van een hele lading Anubias stekken bezig. Hoop dat dat door gaat dan wordt de achterwand en vooral het hout ook een beetje opgefleurd.

En aangezien het met de slakken en het plaatje die er voor proef inzaten uitsteken ging zijn vandaag de eerste 6 bewoners gearriveerd.

Oke 6 is nog steeds bijna leeg in zon grote bak maar wil graag rustig de hoeveelheid vissen opbouwen omdat de bak ngo maar zo kort draait natuurlijk.

Ik had eigenlijk de Pseudomugil Gertrudae op het oog maar ben in de winkel nog even alle regenboog soorten langs gelopen en tsja ik zag deze zwemmen en wist dat ik ze moest hebben gewoon! De foto's op internet doen ze echt geen eer aan. Ben dus thuis gekomen met Pseudomugil furcatus.

Super happy. Als ze hun draai hebben gevonden zal ik eens proberen ze op de foto te zetten.

Mn man kwam net als kerstkadootje onverwacht met nog 5 Pseudomugil furcatus thuis!

Hele leuke verassing. Nog geen uurtje later werd ik gelijk verrast met een paring!

Knap werk die achtergrond. Mooie is dat je het helemaal naar je eigen idee kan maken. Goed dat je ook de onderzijde laat overgaan in de steen op de bodem.

Dank je MarcelPeekel

En wat foto's van vandaag.

Heb ze vandaag voor het eerst zien scholen, supergaaf.
Gister al een paring mogen zien.

DSC_8129_zpse5d07843.jpg

DSC_8127_zpsf894f229.jpg

Wordt uiteraard vervolgt. Ik hoop zo dat het een keer lukt om een mannetje in vol ornaat met zijn vinnen uit op de foto te krijgen. Dan kan ik met jullie delen hoe geweldig mooi ze zijn!

Gave soort heb je. De kleuren maken de vissen aantrekkelijk. Geen idee wat voor camera je hebt, maar een close-up van een van de vissen zou mooi zijn. 🙂

We hebben een Nikon D3000
Deze zijn gemaakt met een 70-200 F2.8 lens

Voor mij abracadabra ik kan er ook niet mee overweg, ik maak altijd foto's met mn telefoon haha.
Af en toe is mn man zo lief om er even voor te gaan zitten en wat plaatjes te schieten.

Effe op 200mm zetten en bv f4.5. Spotmeting aan, Continue focus aan met singlepoint focus. Moet je zien wat je voor prachtigs kan maken. Met een korte uitleg van je man moet dat zeker lukken. 😉

Wie ze wat haha.

Net weer een paring aan de gang.
Ze leggen wel degelijk eitjes want het testvisje (een plaatje) werd helemaal gek en begon zich vol te vreten. Dus ondanks dat ik geen eitjes zie zo op het oog zijn ze er dus blijkbaar wel.

Het paartje nu maar gestoord door het plaatje er uit te vissen en in de andere bak te doen.
Hoop dan toch wel op jonkies over een tijdje.

Jong mannetje

DSC_8236_zps54189d6c.jpg

Jong vrouwtje

DSC_8207_zps58bf86f8.jpg

Eerste totaal overzicht.

10885429_765076286905499_5238713622344571906_n_zps1ddc990f.jpg

Ben nu nog op zoek naar een aantal specifieke dingen voor de inrichting maar het einde komt nu langzaam in zicht.

10923214_774233212656473_2065146476925174923_n1_zps79b51483.jpg

Planten groeien goed, nog wat hout toegevoegd

10923553_776510865762041_3995603204830418664_n_zps97178159.jpg

Bodem is naar mn zin, hout ook.

Nu nog wat groen, dinsdag komt er weer wat binnen dus dan kan ik weer verder.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan