5 dicrosus filimentosus ontwikkelen zich verschillend

  • Onderwerp starter Melle001
  • Startdatum

M

Melle001

Guest
Ik heb begin december 5 dicrosus filimentosus aangeschaft. Hiervan is er helaas 1 overleden. De andere 4 lijken het goed te doen.
1 is al echt duidelijk een man geworden. Een hele mooie al zeg ik het zelf
1 is al echt een mooie dame geworden.
De andere 2 zijn actief eten goed, maar blijven duidelijk achter in de ontwikkeling. ze lijken het meeste op de vrouw, maar zijn echt een stukje kleiner en hebben de schitterende kleuren nog niet.
Kan het zijn dat er 2 overduidelijk de volwassen rol krijgen en de andere 2 zich koest moeten houden en zich daardoor minder ontwikkelen? Bij aankoop waren ze allemaal ongeveer even klein.
 

Bijlagen

  • IMG20210506102129.jpg
    IMG20210506102129.jpg
    355.8 KB · Weergaven: 152
  • IMG20210506101934.jpg
    IMG20210506101934.jpg
    365 KB · Weergaven: 145
  • DSC_0053 50%.jpg
    DSC_0053 50%.jpg
    187.3 KB · Weergaven: 137
Op basis van de foto's lijken het 2 mannen en 2 vrouwen die zich normaal ontwikkelen. Op de laatste foto zie je twee mannen samen kijken wie het mooiste/sterkste is, dus volgens mij geen bijzonderhden.........
 
Ik ging er vanuit dat 1 van die 2 een vrouw was. Deze heeft namelijk helemaal geen lange vinnen aan zijn/ haar staart.
Maar dat heb ik dus mis. Wat zou de reden kunnen zijn dat die ene helemaal geen lange slierten aan de staart heeft zitten?
 
Op de eerste foto zie je duidelijk dat de bovenste 2 mannen zijn. Beide hebben een gevorkte staart, een verlengde bovenvin en de kleur tekening van de man.

De onderste twee lijken vrouwen, ronde staartvin, geen verlengde rugvin. De rode ondervinnen ontbreken nog, maar die krijgen ze als ze geslachtsrijp zijn.
 
Klopt helemaal. Ik ben even in de war geweest omdat de ene man geen lange vinstralen aan zijn staart kreeg. Maar een vrouwtje word inderdaad nooit zo mooi als het mannetje.
Nu heb ik 2 m en 2 v. Zou het verstandig zijn om er nog 2 vrouwen bij te nemen?
 

Terug
Bovenaan