Wat is er nieuw

5 L134 bij mijn vissen en garnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Ik kan via via een groepje van 5 L134 (tussen de 5 en 8 cm) overnemen voor �85.

Ik heb een Juwel Rio 180 met 3 danio's, 5 rode tetra's, 10 visjes waarvan ik de naam even niet meer weet, 4 zilver bijlzalmen, 8 corydoras pygmeaus. een ancistrus vrouwtje van 12 cm en een x-aantal garnalen.

Volgens deze persoon kan dat prima samen (mits ik elke week 30% water ververs), maar ik vraag het me af. Elke week zoveel water verversen zie ik eigenlijk ook niet zitten.

Zouden jullie het wel doen, niet doen of niet alle 5?

Ik hoor het graag.

Het kan op zich wel als je genoeg schuilplaatsen maakt en genoeg legholen in het aquarium doet. Lnummers vervuilen wel veel dus minimaal 30% per week verversen is zeker niet verkeerd.

Zou dat elke week 30% verversen ook moeten als ik er bijvoorbeeld maar 2 neem?

Zou ik wel doen, dat is toch niet zoveel? 20 minuutjes werk? Je kan het ook verspreiden en bijvoorbeeld 3 maal per week 10% verversen.

Bedoel meer de hoeveelheid water, zal zo'n 40 liter per week zijn... Klinkt heel veel of valt dat qua kosten mee?

Ik woon in Zuid-Holland. �0,85 per 1000 liter water??? Dat is niks! Geen idee wat het dan extra zou kosten aan verwarmen, heb jij daar een idee van?

Ik zou zeggen,kijk bij je waterleverancier wat een kub.meter kost.

En de stroom,zet er een watt meter tussen.

Hoe kan ik dat dan berekenen voor mijn aquarium? Is wel een behoorlijk ingewikkelde berekening dan of niet?

Dit topic kan een slotje op/hoeft niet meer op gereageerd te worden.

Heb besloten om het toch niet te doen, denk dat dit een goede keuze is voor mijn huidige ancistrus en de eventuele toekomstige L-nummers. Misschien als mijn ancistrus er niet meer is.

Toch bedankt voor de reacties!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan