Wat is er nieuw

500 liter gezelschapsbak met Aziatische toets (Jerre050978)

jerre050978

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2005
Hierbij mijn 500 literaquarium met Aziatische bewoners. De planten zijn een lotus, javavaren, gaatjesplant, cryptos, anubias en 2 Echinodorussen.

Het aquarium wordt belicht met 5 T8-buizen van verschillende lengte en kleur. Er worden vloeibare meststoffen toegevoegd.

Er wordt biologisch gefilterd over een 100 liter bioloog.

azie_1_klein.jpg

Visbestand bestaat uit Clownbotias, 2 zoengoeramis en een school purperkoppen. Er zitten ook nog wat titteya's in en garnalen.

Ook voor deze bak wacht ik met deftige close-ups op een beter fototoestel. Die beesten zwemmen als zot 🙂

Zo staat hij er helemaal op 🙂

azie_2.jpg

azie_3.jpg

azie_4.jpg

Heel mooi maar waarom dan twee topics van deze bak? 😉

Seabait zei:
Heel mooi maar waarom dan twee topics van deze bak? 😉
Twee topics? Ben even niet mee. Die tweede is mijn Zuid-Amerikaanse aquarium.

Tjonge ik zit weer te slapen met m'n ogen open geloof ik :sorry:
Gewoon twee van die grote bakken heb je! :thumbs:

Echt een mooi aquarium zeg niks op aan te merken denk ik zomaar 😛
Hoop alleen niet dat hetgene wat ik op je laatste foto zie krassen op de ruit zijn dat zou wel zonde zijn maar voor de rest kan ik niet anders zeggen dan prachtig 😀

Gr. Kevin

Khoppie: het zijn wel degelijk krassen op de ruit :sorry:. Maar ik vind het niet erg genoeg om de bak ervoor leeg te halen. Binnen een 2-tal jaar moeten alle bakken leeg en worden alle voorruiten gepolished. Perfect zal het nooit meer zijn, maar ik til er niet zwaar aan.

Dan is het goed toch zolang jij het goed vind is het goed 😀
Zien zul je het dan inderdaad nog wel maar al een heel stuk minder natuurlijk 😛

Mooi, ben echt benieuwd wat ervan gaat worden 🙂
Op het ogenblik zijn de planten nog laag, maar laat ze gerust maar groeien.

De echinodorussen en de gaatjesplant moeten inderdaad nog flink groeien. Even geduld 🙂

Wat werkjes gedaan. De botias zijn echte slopers, dus de gaatjesplant verzet naar de andere bak en afgeknipt. Op termijn komen er ook nog ajuinplanten in, als de Echinodorussen niet zouden aanslaan.

azie_20141904_1.jpg

azie_20141904_10.jpg

azie_20141904_3.jpg

azie_20141904_4.jpg

azie_20141904_5.jpg

azie_20141904_6.jpg

azie_20141904_7.jpg

azie_20141904_8.jpg

azie_20141904_9bis.jpg

Ondertussen is de lotus goed vertrokken. Ik ga hem laten doorschieten tot aan het wateroppervlak. De Echinodorussen groeien maar matig, maar ik laat ze gewoon lekker staan. Er komen ook nog een viertal ajuinplanten in. Dan is de inrichting helemaal naar mijn zin. Qua visbestand heb ik een Botia striatus overgenomen. Daar zou ik nog graag een mooi schooltje van maken. Maar eerst op reis, dan terug werken aan de aquaria.

Hier zal het bij blijven. Foto's posten waar amper op gereageerd wordt, brengt ook niet echt op. Dan kan ik me beter een paar uurtjes voor mijn aquaria zetten en genieten in plaats van hier mijn tijd te verspillen.

Prachtige bak heb je, clownbotia�s en zoenvissen heb ik ook altijd gehouden. Ik heb de Clownbotia�s vorig jaar verkocht aan een liefhebber met een 1400 liter aquarium waar ze nu rondzwemmen in een school van 50 stuks. Het verhaal van mijn 12,5 jaar oude zoenvis ken je. Ik heb momenteel nog een groen-gijze zoenvis rondzwemmen van bijna 2 jaar oud, de wildvorm kleur. Mijn ervaring is dat 2 zoenvissen samen in 1 aquarium erg lastig is, tenzij je een erg groot aquarium hebt. Mijn bak van 2 meter was eigenlijk te klein voor de 2 territoriale zoenvissen. Nu de oudste overleden is is daarin toch wat meer rust gekomen in mijn aquarium. Wat zijn de afmetingen van jouw bak?

Groeten Victor

Prachtige bak! Clowns zijn echte favorieten van mij. Jammer dat ze zo groot worden!

Victor Rieval zei:
Prachtige bak heb je, clownbotia�s en zoenvissen heb ik ook altijd gehouden. Ik heb de Clownbotia�s vorig jaar verkocht aan een liefhebber met een 1400 liter aquarium waar ze nu rondzwemmen in een school van 50 stuks. Het verhaal van mijn 12,5 jaar oude zoenvis ken je. Ik heb momenteel nog een groen-gijze zoenvis rondzwemmen van bijna 2 jaar oud, de wildvorm kleur. Mijn ervaring is dat 2 zoenvissen samen in 1 aquarium erg lastig is, tenzij je een erg groot aquarium hebt. Mijn bak van 2 meter was eigenlijk te klein voor de 2 territoriale zoenvissen. Nu de oudste overleden is is daarin toch wat meer rust gekomen in mijn aquarium. Wat zijn de afmetingen van jouw bak?

Groeten Victor
Hoi Victor, de bak is 200*40*60. Ik denk dat ik het geluk heb dat het vermoedelijk een koppel is. De 2 zijn continu in elkaars buurt en er is nooit ruzie.

Mooie bak ziet er echt super uit

Mooie bak 😀 en wat zijn je zoenvissen schattig zeg

Mooie bak!
Het grappige is, dat ik ook met een azie bak bezig ben en als visbestand heb ik ook Clownbotia's, Purperkoppen en Zoenvissen. Dus ik heb je topic maar even toegevoegd aan mijn favorieten.
Als ik het goed begrepen heb zijn zoenende Zoenvissen altijd twee mannetjes die een soort krachtmeting aan het doen zijn. Een soort van rangorde bepaling.
Voorlopig geniet ik van de voorpret van mijn bak en van jouw boeiende topic. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan