Wat is er nieuw

50cm blackwater van Tijn2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tijn2000
  • Startdatum Startdatum
Mascha zei:
Ik ben heel nieuwsgierig hoe dat er straks uit zal zien. Het is een erg gave plant, vind ze ook best mooi.
Dankje 😉 . Ik vind het zelf ook een prachtige plant. Ik moest wel een beetje met mezelf lachen, ik ben vegetarisch, ik sla nooit insecten dood, ik sla zelfs geen muggen dood... En dan koop ik me zo'n vleesetende plant. 😛 🙄

Mascha&Ivo zei:
De Nepenthes truncata x reinwardtiana en de Nepenthes truncata x talangensis. Ik weet wel nog niet welke ik in het aquarium ga zetten. Aan de ene kant vind ik de N. truncata x talangensis heel mooi maar aan de andere kant vind ik N. truncata x reinwardtiana ook mooi en die is meer biotoop correct, dus ik moet nog even gaan voelen welke soort ik in het aquarium ga zetten

Wat ga je er straks in gooien dan? Ga je nu toch een vliegenmepper aanschaffen, hahaha.

Diepvries muggenlarfje lusten ze wel hoor, die vleesetende planten 😀

Inderdaad gewoon diepvries muggenlarfjes die geef ik toch al aan mijn vissen 😛 . Maar volgens mij hoef je vleesetende plant niet direct insecten te geven, als je maar aan alle andere behoeftes van de plant kan voldoen.

Ik heb vandaag de plantjes binnen gekregen 😀 :daisy: . Het zijn echt geweldige plantjes, ik ben er echt super blij mee. 😉
Ik zal morgen proberen om een paar foto's te posten

Ik ben heel erg benieuwd, dus kom maar op met die foto's morgen :foto: 😀

misschien een klein beetje laat 🙄 , maar ik heb net 2 foto's van de nepenthes gemaakt. :foto:
nepenthes.jpg

nepenthes_2.jpg

Geweldig. Alles aan jouw bak is origineel!

dankje voor het super leuke complimentje 😉 :daisy:

Ik denk dat ik een van deze dagen weer ga proberen om een betta te bestellen.
Ik heb er nog even nagedacht of ik de rutilans wil of toch liever misschien de channoides. Ik denk dat ik toch voor de channoides ga. Ik had alleen nog even een vraagje, ik heb er van alles over opgezocht maar ik kwam er maar niet achter, leeft de channoides ook in peat swamps of leeft hij meer landinwaarts?

Ik heb vandaag de parosphromenus nagyi besteld, ik kan ze donderdag op gaan halen. 😉 😀

Dat is een hele mooie, ik hoop voor je dat het nu wel lukt!

Ik ook 😛 , maar ik heb er deze keer alle vertrouwen in want het waren super aardige en behulpzame mensen. :thumbs: dus ik heb het gevoel dat het wel goed gaat deze keer 😉

prachtige vis zeg! Mag ik vragen hoe jij je ph omlaag hebt gebracht?
En blijft hoe je de ph blijvend laag houdt zonder al teveel schommelingen?

Ik ververs wekelijks met gedestilleerd water en in het begin gebruikten ik ook nog zelfgemaakte eikenbladextract om het water aan te zuren (ik heb ook nog best wel veel elzenproppen en bladeren in het aquarium liggen). 😀

Het is weer een tijdje geleden sinds de laatste update, dus ik heb net weer wat foto's gemaakt. :foto:
Er is eigenlijk best veel veranderd in het aquarium, ik heb veel meer bladeren en takken in het aquarium gelegd
dscf2414.jpg

dscf2420.jpg

dscf2421.jpg

dscf2422.jpg

Volgens mij rond de 7 liter. Maar dat weet ik niet helemaal zeker 😉

😉
Een vraagje, krijg je straks geen bodemrot? Het is best een dik laag zand...

7 liter voor een betta?

Is dat niet een beetje weinig? 🙂

Mvg
Rennie

Vroeg ik me ook af, ga je geen problemen krijgen met de waterwaarden stabiel te houden?

Nee volgens mij gaat het zeer goed met mijn waterwaardes, ze zijn al vanaf midden juni stabiel. 😉

Een koppeltje. 😉
Maar volgens mij zitten er echt wel meer dan 7 liter in het aquarium, maar wat het lastig maakt om uitrekenen is de 'heuvel' in het midden 🙄 . Maar zonder 'heuvel' zou er 16 liter in zitten want het aquarium is 50*30*30 en het waterniveau is 11 cm dus die 7 liter is wel heel mager 😛

De vissen zitten in het aquarium 😀 😉 :smitten:

:foto:
nagyi.jpg

nagyi2.jpg

dit is volgens mij het vrouwtje, het mannetje laat zich nog niet echt zien 😉

heel benieuwd naar de foto"s!

Oeps net te laat🙂

Dat lijkt mij inderdaad ook een vrouwtje. Ook al volwassen lijkt het me.

Ik ben benieuwd hoe ze in dit prachtig bakje gaan gedijen.

ik ben eigenlijk ook best benieuwd...
ik zag dat jij ook de p. nagyi had, hoe gaat het bij jou met deze geweldige diertjes? 😉

dscf2439.jpg

inmiddels heeft het mannetje zich ook laten zijn 😉

Mooie vis!hoe is de interactie tussen het mannetje en het vrouwtje?
Mannetje veel aan het jagen?

@Lurensz66 De interactie tussen het mannetje en het vrouwtje is heel leuk om te zien ze zitten heel vaak samen. Maar sinds donderdagavond heb ik het mannetje niet echt veel meer gezien. Donderdag zaten ze voorin de bak en het mannetje liet heel erg zijn kleuren zien, toen gingen ze samen meer naar achteren in de bak tussen de bladeren en sinds toen zie ik eigenlijk alleen nog het mannetje als ik ze voer en heel af en toe zitten ze samen voorin de bak. Het vrouwtje laat zich wel veel vaker zien, ze komt dan naar buiten en dan zwemt ze een paar keer op en neer door de hele bak en dan gaat ze weer terug, dat doet ze een paar keer per dag (dat is zo leuk om te zien). Kan het al zijn dat ze een nestje hebben, want dit gedrag komt toch heel erg overeen met het paargedrag van deze vis

@Timmermans80 bedankt voor het complimentje 😉

zou heel mooi zijn als ze nu al nestje hebben,kan ook zijn dat het mannetje nog moet wennen. In het ergste geval is hij ziek en zonderd hij zich daarom af.
Ff goed in de gaten houden dus.

Ben wel erg jaloers op je visjes. Misschien ga ik ook eens proberen een beta soort te houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan