60 cm betta bak


F

fishenthiousiast13

Guest
Hoi allemaal, dit is mijn aquarium tot nu toe. 60cm en 54 liter inhoud. Boom is nog niet af, heeft nog wat mosballen nodig. Nu ben ik alvast aan het kijken naar de bewoners.

Ik zat te denken aan.
- 4 Otocinclus
- 1 betta
- 15 vuurgarnalen
- 10/15 galaxy rasboras
- 1 porseleinslak.

Is dit ok?

20201125_191356.jpg
 
Wauw...

Hulde, en kijk dat is nou een betta bakje zo het hoort :love: :love:

Bestand wat je voorstelt klinkt zeer redelijk, al zou ik wel de galaxy's in groepjes van 3 per keer plaatsen zodat je kunt zien wanneer er genoeg in zitten (qua ruimte en beweging)
 
Zou starten met 12 en aankijken hoe vol de bak oogt. Met minder ga je deze vis absoluut geen plezier doen, hier is echt hoe meer hoe beter Bak ziet rr goed uit!
 
Je moet wel een beetje geluk hebben met de eigenschappen van de betta. De mijne is een lieve drol die het allemaal wel gezellig vind maar er zijn er genoeg die geen gezelschap om zich heen dulden. Zorg dus voor een back up plan voor als het niet werkt, betta met andere vissen.
 
Mooi bakje! leuke scape. Qua aantal vis denk ik dat je veilig zit, alleen kan ik de drukte van de rasboras niet inschatten. Misschien dat 12 al druk genoeg is.

Houd er rekening mee dat je garnalen ook opgegeten kunnen worden door je betta. Soms gaat t goed en soms moorden de bettas de garnaaltjes in 1 dag weg...
Ik zou dan ook je betta als laatste toevoegen. Eerst de school visjes en garnalen, ook ivm territorium vorming van de betta
 
Wauw...

Hulde, en kijk dat is nou een betta bakje zo het hoort :love: :love:

Bestand wat je voorstelt klinkt zeer redelijk, al zou ik wel de galaxy's in groepjes van 3 per keer plaatsen zodat je kunt zien wanneer er genoeg in zitten (qua ruimte en beweging)
Super bedankt! Erg leuk om te horen

Goede tip die groepjes van 3, wil dat de bak niet onrustig wordt, ik hou van kalmte dus dat is een goeie
 
Je moet wel een beetje geluk hebben met de eigenschappen van de betta. De mijne is een lieve drol die het allemaal wel gezellig vind maar er zijn er genoeg die geen gezelschap om zich heen dulden. Zorg dus voor een back up plan voor als het niet werkt, betta met andere vissen.
Ja je hebt gelijk, zal eerst de andere bewonere toevoegen
 
Mooi bakje! leuke scape. Qua aantal vis denk ik dat je veilig zit, alleen kan ik de drukte van de rasboras niet inschatten. Misschien dat 12 al druk genoeg is.

Houd er rekening mee dat je garnalen ook opgegeten kunnen worden door je betta. Soms gaat t goed en soms moorden de bettas de garnaaltjes in 1 dag weg...
Ik zou dan ook je betta als laatste toevoegen. Eerst de school visjes en garnalen, ook ivm territorium vorming van de betta
Yeah ik twijfelde daarom ook over de rasboras, ik hou van een rustgevend bakje. Ik zal qua plaatsing idd die volgorde doen, leuke is dat de garnaaltjes onder de boom kunnen schuilen, daar is een ingang. Betta mag de populatie best in toom houden maar niet uitroeien. Bedankt voor je tip en compliment!
 
Wauw, mooie bak hoor šŸ¤©. Ik heb net een Dennerle 60 gehaald met de bedoeling er een Betta man in te gaan houden. Maar nog volop in de 'keuzestress' voor de inrichting šŸ˜‚
 
De eerste bewoners! 5 Japonica garnalen, wat opvalt is dat sommige een sterke blauwe gloed hebben. Waar zou dat door kunnen komen? Tis wel mooi. En jezus wat zijn ze snel met alg opruimen, awesome!
20201214_150620.jpg

20201214_150707.jpg
 
Waar zou dat door kunnen komen
Zou door verlichting of stress kunnen komen.

Als je nog steeds oto's wilt toevoegen zou ik wachten tot je bak wat langer draait en zich meer biofilm/aufwuchs heeft gevormd. 4 stuks is naar mijn idee ook vrij weinig dus misschien een paar meer overwegen.
 
Zou door verlichting of stress kunnen komen.

Als je nog steeds oto's wilt toevoegen zou ik wachten tot je bak wat langer draait en zich meer biofilm/aufwuchs heeft gevormd. 4 stuks is naar mijn idee ook vrij weinig dus misschien een paar meer overwegen.
Ik twijfel aangezien de japonicas ook genoeg alg moeten hebben want er komen ook nog vuurgarnalen bij. Misschien zij een paar porseleinslakken voor de ruiten het beste.
 
Blauwe japonicas door stress, is dat echt zo?
Ik heb geen ervaring met japonica's maar bij eigen garnalen wel eens een blauwige gloed gezien bij stress, als ik ze in een klein bakje had zitten. En heb erbij gezegd 'zou kunnen'. Ben geen expert. Zolang ze gewoon hun ding doen zou ik me er verder niet druk om maken.
 
Hij zwemt! Wel jammer dat 1 van de porseleinslakjes blijft liggen. Die andere ging vrijwel direct het glas op. Wat raden jullie aan om hierna bij te plaatsen?

Zitten nu 12 vuurgarnalen in, 5 amano en een betta. Kunnen er twee vrouwtjes bij? Zit nog steeds te twijfelen over de rasbora galaxy. Jullie nog ideetjes? Ik wil kleur! En rust
20201217_195555.jpg
 
Ligt aan je betta. Je hebt sulletjes die het allemaal gezellig vinden en je hebt powerhouse-bettas die alles willen vermoorden en zullen vermoorden. Zolang je een fall-back plan hebt, kan je t proberen. Maar eerst nu weer even de bak in balans laten komen. Ga je direct nog meer toevoegen dan vallen ze straks om dankzij nitriet.
 
geduld geduld en nog es geduld, minstens een week..

en als je zou kunnen vinden 2 of 3 rustige vrouwtjes en daar moet je gewoon goed en lang naar kijken of die bij zijn gedrag passen
de vrouwtjes zijn soms nog erger, maar precies wat Norion zegt, zitten ook watjes genoeg bij, soms niet de allermooisten, maar daar moet je doorheen prikken

En altijd een retour ticket vragen als het niet gaat
 
Wat een mooie haast sprookjesachtige scape! Zelf overweeg ik ook zo'n boom te doen. Mag ik je vragen, om een idee van de verhoudingen te krijgen, welke afmetingen je bak heeft en welke maat boom je hebt?
 
Ligt aan je betta. Je hebt sulletjes die het allemaal gezellig vinden en je hebt powerhouse-bettas die alles willen vermoorden en zullen vermoorden. Zolang je een fall-back plan hebt, kan je t proberen. Maar eerst nu weer even de bak in balans laten komen. Ga je direct nog meer toevoegen dan vallen ze straks om dankzij nitriet.
Zal ik doen. Tot nu toe lijkt hij mild, vooral nieuwschierig. Eigenlijk te kort dag om er wat zinnigs over te zeggen.
 
Wat een mooie haast sprookjesachtige scape! Zelf overweeg ik ook zo'n boom te doen. Mag ik je vragen, om een idee van de verhoudingen te krijgen, welke afmetingen je bak heeft en welke maat boom je hebt?
Bedankt! Erg leuk om te horen. Mr Betta is de Koning in dit sprookjesland! Tis de aquaatlantis van hornbach. 60cm. Boom is 30 x 20 x 25 cm.
 
Zou hier zeker niet meer betta's bij doen. Dat gaat in dit formaat nooit goed, te weinig plekken voor een territorium. Of je moet eel zo'n makke club uitzoeken, maar acht zelf die kant heel klein.

Wel een prachtige betta. Galaxy's zou wellicht wel een mooie optie zijn, maar weet niet of je betta al samen heeft gezeten? Kan goed gaan, maar ook helemaal fout heb ik hier gemerkt

Edit; weet niet of je een beetke in de buurt woont maar heb wss nog wel een school galaxy's over een paar weken. Heb een grotere groep gehaald onlangs vanwege de lage prijs en mogelijke uitval. Groep is me te groot om allemaal te houden
 

Terug
Bovenaan