Sinds 1,5 week weer vissen er bij.
Wat heb ik nu:
- 6 Epiplatys Annulatus (ringbandsnoekje)
- 12 Hyphessobrycon Amandae (vuurtetra)
- 5 Caridina Multidentata (Japonica garnaal)
- 14 Caridina Davidi red (vuurgarnaal)
Maar helaas toch nog niet probleemloos. Ik constateerde bij een garnaal witte wormpjes op de kop, dit heb al eens eerder gehad in mijn andere bak en heb dat toen behandelt met Sera Tremazol, dit met succes (wormen kwamen later wel weer terug maar na een 2e behandeling niet meer teruggezien.)
Deze behandeling heb ik dus ook op deze bak toegepast, vervelende aan Tremazol is dat je na de behandeling 80% water moet verwisselen. Dit levert natuurlijk weer de nodige stress op bij de vissen.
En ja hoor, er is weer een vuurtetra ziek
🙁.
Behandelen met Tremazol helpt dus niet en ook Colombo Bactifec heeft geen effect. Ik heb het visje kunnen filmen, misschien dat mensen hier dit ziektebeeld herkennen en een oplossing/behandeling weten die wel werkt. Ik ben bang dat mijn andere vissen straks ook weer ziek worden maar ik weet echt niet meer wat nu te doen. Ik denk dat ik inmiddels wel zeker kan zeggen dat de oorzaak stress is....maar nu de juiste behandeling nog.
Hier het filmpje:
https://plus.google.com/u/1/11341603043 ... 3069666206
Niet heel scherp en de telefoon focust soms ergens anders op maar je ziet heel goed dat het visje heel snel met zijn bekje zit te happen. Precies zoals het met de vorige visjes ook is verlopen.