Wat is er nieuw

60 cm gezelschapsbakje van Erik1974

mooie foto's zeg, wat voor camera gebruik je daarvoor?

Dank jullie.

Ja he Bertus, die Japonica's kunnen 1000-2000 eieren dragen :petjeaf:

Ik heb 10 Habrosus, maar ik zit me af te vragen of ik er niet 15 zou kunnen huisvesten, ze zijn zo klein nl.

Ik heb een Canon G11 met een externe flitser, ook gebruik ik vaak een macro opzetlens (nu niet trouwens).

Twee weken geleden heb ik ook een groepje habrosus gekocht en ik vond ze ook erg klein. Volgens mij zijn ze inmiddels wel flink aan het groeien en als ik de max. lengte bekijk, die op veel sites wordt aangegeven, namelijk 3,5 cm, dan zullen ze ook nog flink wat moeten groeien.

Ik weet niet wat de andere bewoners met habrosus eitjes zullen doen, maar mijn ervaring met de kleine cory soorten (pygmaeus en panda) is dat ze vrij gemakkelijk kweken en dat de nakweek veel sterker is dan wat je in de winkel koopt. Een paar zelf gekweekte kleintjes erbij zou dan helemaal leuk zijn.

Mja, ik heb in mijn Lido Pygmaeus zitten samen met chines danio's vuurgarnalen en japonicagarnalen maar daar nog nooit een nakweek gehad, er worden wel vaak eitjes afgezet maar dat is het dan ook...

Punt is meer dat ik de bak niet wil overbelasten. Ik gebruik wel de vuistregel van cm vis per liter water maar ik vraag me af of deze kleine visjes nu echt zo belastend zijn. Ik heb ook heel veel biologisch filtermateriaal in de filter zitten.

MarlonnekeW zei:
Twee weken geleden heb ik ook een groepje habrosus gekocht en ik vond ze ook erg klein. Volgens mij zijn ze inmiddels wel flink aan het groeien en als ik de max. lengte bekijk, die op veel sites wordt aangegeven, namelijk 3,5 cm, dan zullen ze ook nog flink wat moeten groeien.

Ik weet niet wat de andere bewoners met habrosus eitjes zullen doen, maar mijn ervaring met de kleine cory soorten (pygmaeus en panda) is dat ze vrij gemakkelijk kweken en dat de nakweek veel sterker is dan wat je in de winkel koopt. Een paar zelf gekweekte kleintjes erbij zou dan helemaal leuk zijn.

Zie jij ze trouwens wel eens allemaal tegelijk? Ik zie ze nooit allemaal bij elkaar zitten, dan voelen ze zich in ieder geval veilig 🙂, maar tellen is nagenoeg onmogelijk eigenlijk.

Met moeite. Ik heb er acht en het is me ook opgevallen dat ze absoluut niet bij elkaar blijven. Meestal zie ik er een stuk of 6 en dan zie ik op andere plekken nog wat stof opwaaien, waardoor ik weet dat er daar ook nog eentje zit 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan