Wat is er nieuw

60 cm van Olivierw

• Onderwerp starter Onderwerp starter olivierw
  • Startdatum Startdatum
O

olivierw

Guest
Na ongeveer een jaar geen aquarium te hebben gehad, wou ik toch wel weer beginnen. Toen heb ik dit aquarium inclusief meubel en alles gekocht via Marktplaats (voor 40 euro 😉 ):
n5A96Y.jpg

YmMsQHu5.jpg

Er zaten 4 goudvissen in, deze zijn toen in de vijver gegaan en hebben het daar goed naar hun zin.

Ik heb alles opnieuw ingericht en uiteraard 4 weken laten indraaien.

Foto's :foto::
GMz.jpg

AKMs.jpg
GMzA.jpg

Vader met zoon (of dochter).

Visbestand:
- 2 Platy's (man & vrouw) + een stuk of 5 baby platy's.
- 2 Guppy's (vrouw & vrouw) + erg veel baby guppy's.
De guppy's waren niet helemaal de bedoeling, deze heb ik onverwachts van iemand gekregen (diegene wou ze kwijt).

Tips hoor ik graag en als iemand baby guppy's wilt (sommigen zijn al mooi gekleurd), mag hij of zij ze komen ophalen (gratis , maar niet als voer)

Wat een mooie groene bak zeg!! :thumbs:

Kijk eens aan, ik hou wel van al dat groen hoor!!Weer eens wat anders dan al die takkenbossen, wat ook mooi kan zijn hoor, maar mijn voorkeur gaat naar een groene bak uit!

Ziet er goed uit. Mooie foto met het AF-forum in de spiegeling. 🙂

Bedankt! Dit is de eerste keer dat ik het natuurlijk inricht en ik ben er wel blij mee 🙂.

Crash zei:
Ziet er goed uit. Mooie foto met het AF-forum in de spiegeling. 🙂
Ha ha 😉

Mooi groen is ook niet lelijk 😉 😀

~ Ivo

Filmpjes 😀
Toen ik nog alleen de 2 platy's had en alles een beetje kaal was:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vTXuWo6yVK4[/video]
En een suf filmpje, maar om een beetje een idee te geven van hoe 't er nu uit ziet:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=_kPIqLGWjUg[/video]
Zal wel een betere maken binnenkort

Ik lees dat het eigenlijk niet goed is om 2 platy's te nemen.
Nu is het zo dat ze dus al jongen hebben gekregen, of zou ik toch nog een vrouwtje er bij moeten nemen?

Leuk het Aquaforum in je aquarium.

Als ze al jongen hebben geeft dat niet, Olivier 🙂

darter zei:
Leuk het Aquaforum in je aquarium.
Ha ha, het licht van m'n computer was erg fel, vandaar 😉
Jones zei:
Als ze al jongen hebben geeft dat niet, Olivier 🙂
Ok mooi, bedankt!

Ik heb alle guppy's verkocht, behalve een aantal mannetjes.
De platy's zijn al behoorlijk groot en ik merk dat de volwassen platy's een stuk minder schuw zijn dan voordat de guppy's weg waren. Het was echt te druk.

Guppy mannen willen paren dat is hun natuurlijke gedrag. Hbe je alleen mannen dan kunnen ze niet hun natuurlijke gedrag vertonen voorzover mogelijk in aquaria en dat moet je niet willen vind ik. Een groepje Rouwtetra's en er komt geen Guppy groot.

@ Botia,
Bedankt voor je reactie! 😉
Dat begrijp ik maar volgens mij worden de jongen gewoon ongeveer gelijk geboren (dus de helft man, de helft vrouw). Ik merk dat als je niet 1 man op 3 vrouwtjes houd, de vrouwtjes ontzettend gestresst zijn. Als ik dus mannen en vrouwen wil, heb ik heel veel mannen over. Zo blijft er toch altijd een overschot aan mannen? Ook zie ik dat het voor de vrouwtjes erg vermoeiend is om continu zwanger te zijn.
Ik vind het een beetje bruut om de kleine vissen op te laten eten, dat heeft ook weinig met de natuur te maken: normaal zou een vis vluchten, maar dat kan niet in een aquarium.

Waarom denk je dat guppen zoveel jongen krijgen? Omdat in de natuur bijna alles opgegeten wordt 🙂

Waarom krijgt een Gup veel jongen? Simpelweg omdat in de natuur misschien 2% volwassen wordt. Dan kan je het bruut vinden dat andere vissen jonge Guppen eten maar het is de natuur. En watervlooien en muggenlarven dan dat zijn ook levende wezens met bestaans recht?...

Nu zijn je mannen sexueel gefrustreerd. Ik denk dat een aantal Rouwtetra's en wat vrouwtjes guppen een ideale sitiutie creeeren in je bak.

Ok�, bedankt voor jullie reacties! 😉
Maar als ik het goed begrijp kan een mannetjes gup niet echt gelukkig zijn als hij niet kan paren?
Ik ga er is over na denken en een zo'n goed mogelijke oplossing bedenken, waarschijnlijk ga ik dan ook de mannetjes weggeven (uiteraard onder bepaalde voorwaarden).

Het natuurlijke gedrag van mannelijke Guppen is veel paren. En het is ook het diervriendlijkst als ze hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen voor zover mogelijk in aquaria.

Dat begrijp ik Botia, maar ik vraag me af of de vrouwelijke guppen ook graag willen paren. Volgens mij is het voor hen alleen maar een last. Op dit moment merk ik niet dat de mannelijke guppen gestrest zijn of zich anders gedragen als normaal.

En als ik dan toch besluit om een groepje rouwtetra's te nemen:
Met hoeveel moeten die minimaal worden gehouden?
En is mijn bak wel groot genoeg?

Rouwtetra's hou je met een groepje vanaf 5 dieren En die kunnen in 60cm omdat ze zeer rustig zijn.

Als het goed is willen demannelijke Guppen met elkaar gaan paren. Zoniet komt dat nog wel. En als je voldoende vrouwtjes neemt valt de paar druk wel mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan