Wat is er nieuw

60 Liter beginner aquarium Bram410

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bram410
  • Startdatum Startdatum
B

Bram410

Guest
Hier zien jullie een paar foto's van mijn aquarium 🙂 vragen ? tips ?

141757bram410_0_82_sam_0079.jpg

781227bram410_0_82_sam_0135.jpg

211632bram410_0_82_sam_0136.jpg

856898bram410_0_82_sam_0137.jpg

Ziet er leuk uit hoor. Hoeveel licht zit erboven??

Hen je de Javavaren overigens in de bodem zitten?? Die horen opgebonden, maar dat zie ik minder goed.

Waarom is de bak niet geheel gevuld?

Ja die zitten goed in de bodem.
licht => 1 x T8 wit Led licht.

Hoop dat de plantjes op de voorgrond later mooi tapijtje worden 🙂

De Jvavaren moet eigenlijk opgebonden op hout of een steen. De wortelstok mag niet in de bodem namelijk.

Ja ik vind er zelf vrij veel licht boven zitten. Maar dat is mijn smaak hoor.

Mondeo zei:
Waarom is de bak niet geheel gevuld?

Dit is de eerste aquarium die ik heb met een interne filter , zo in 3 delen.

Indien ik hem meer vul dan loopt het water ook het gat in waar de waterpomp staat ( zie foto)

971459bram410_0_82_sam_0138.jpg

Mag dit? Ik dacht dit niet te doen omdat hij dan misschien het water oppompt dat uit dit gat komt, dus uit de aquarium. In plaats van het water eerst te filteren... ?

jessicapilon zei:
De Jvavaren moet eigenlijk opgebonden op hout of een steen. De wortelstok mag niet in de bodem namelijk.

Ja ik vind er zelf vrij veel licht boven zitten. Maar dat is mijn smaak hoor.

Kan het zijn dat de planten echinodorus zijn ipv javavaren ? en deze wel in de bodum mogen?

De plant aan de linker kant die bijna het oppervlak raakt leek me een Javavaren, maar het is niet goed te zien. Op de 2e foto kijk je tegen het blad aan zeg maar en daar leek het me dus de Javavaren. Maar wellicht vergis ik me.
Echinos mogen wel in de grond ja.

Kan zijn hoor, zou me nog eens moeten informeren in aquariumwinkel waar ik ze kocht..
Denk je dat ik het water tot boven mag doen, gaat de filter dan nog goed werken en van de juiste kant water oppompen?

mooi bakje hoor, vooral als straks de planten vlink groeien. ben echt jaloers om je hout 🙂 vallisneria is ook mooi. hoelang heb je dit bakje ?

roelien zei:
mooi bakje hoor, vooral als straks de planten vlink groeien. ben echt jaloers om je hout 🙂 vallisneria is ook mooi. hoelang heb je dit bakje ?

Morgen heb ik hem 2 weken 🙂 zal nu en dan nog wat foto's bij zetten, als de plantjes wat gegroeid zijn 🙂

oke ben benieuwd 🙂

hou je wel een eventuele nitraatpiek in de gaten , aangezien je niet 3 weken indraaitijd hebt gehad. zou een beetje zonde zijn van je visjes.

Kleine update in het aquarium 🙂

Extra Vallisneria toegevoegd rechtsachter en de staurogyne plantjes gesnoeid en terug herplant.
Grind is hier en daar wat bruin, 4 dagen op vakantie geweest en de timer voor het licht heeft blijkbaar niet gewerkt, resultaat => 4 dagen 24/24 licht gekregen :s 🙁
773659bram410_0_82_sam_0274.jpg

235114bram410_0_82_sam_0275.jpg

471492bram410_0_82_sam_0276.jpg

244278bram410_0_82_sam_0277.jpg

777658bram410_0_82_sam_0278.jpg

Ziet er leuk uit, wat is je visbestand als ik vragen mag? Mogelijk heb je die bruine plekken doordat je best een grove bodem hebt. Vuil zakt hier dan tussen en kan gaan rotten. Weet niet of dit de oorzaak is, maar dit lijkt mij de meest logische

Killerfish zei:
Ziet er leuk uit, wat is je visbestand als ik vragen mag? Mogelijk heb je die bruine plekken doordat je best een grove bodem hebt. Vuil zakt hier dan tussen en kan gaan rotten. Weet niet of dit de oorzaak is, maar dit lijkt mij de meest logische

2 Neon tetra
1 coridora
2 otocinclus
3 plecostomus ( ruitenkuisers ) 1 zwart , 2 albino jonge
5 platy's
1 zwaarddrager
6 zebradanio's
6 albino zebradanio's

waar ik er maar 1 of 2 van heb zijn visjes die mee verhuisd zijn van het vorige bakje 🙂

Ik zou alleen een keer gaan kijken of je het bestand aan vissen wat meer kan aanpassen op de grote en de behoeften van de vissen 😉

Mark_s75 zei:
Ik zou alleen een keer gaan kijken of je het bestand aan vissen wat meer kan aanpassen op de grote en de behoeften van de vissen 😉

Heb gedacht van nog 5-6 jonge neon tetra's bij te steken maar ging nog even wachten omdat te bak nog niet 100 % op punt staat, draait nog niet zo lang ...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan